Valoarea totala a investitiilor derulate de Secom in 2017 a fost in jur de 2 milioane de euro, resurse directionate in zona de comunicare si promovare, iar pentru anul acesta bugetul de investitii va fi in jur de 3 milioane euro.

Reteaua de magazine Secom a ajuns la 12 unitati la finalul anului 2017, inaugurand anul trecut magazine noi in Pitesti, Cluj-Napoca si Bucuresti (Mega Mall), dar a fost inchis un magazin din Bucuresti (Bd. Iuliu Maniu), care va fi relocat. In ultima luna din 2017, Secom a deschis primul magazin intr-ul mall, restul fiind stradale. Un nou magazin stradal necesita o investitie de 40.000 euro, in timp ce intr-un mall trece de 80.000 euro.

“Primul magazin Secom din lantul nostru de retail a fost deschis in 2013, desi aceasta idee o aveam de ceva timp, am considerat ca atunci era momentul oportun pentru ca eram deja prezenti in mii de puncte de lucru a farmaciilor si a magazinelor cu profil naturist. Am deschis propriul lant de retail pentru ca ne doream sa avem un contact direct cu consumatorii. Astfel, putem sa aducem informatia care simteam ca lipseste si care nu era bine inteleasa de catre consumatori in ceea ce priveste industria noastra.

Secom, despre piata de suplimente alimentare din Romania

Totodata, un alt aspect al retailului propriu a fost ca pentru noi, avand un portofoliu vast, a fost imposibil sa avem toate produsele in cele 8.000 de puncte de lucru la nivel national. Prin magazinele noastre reusim sa oferim acces consumatorilor la tot portofoliul, care astazi insumeaza peste 400 de produse (suplimente alimentare si cosmetice naturale)”, a precizat Lucia Costea, managing partner Secom.

Despre piata de suplimente alimentare din Romania

“Piata de suplimente alimentare din Romania este caracteristica Europei de Est, la fel cum este si in alte domenii, adica nivelul este scazut. Totodata, consumul per capita in Romania este foarte mic, dar piata experimenteaza o crestere accelerata in ultima perioada. Motivul nu este neaparat orientarea mai mare a oamenilor, ci faptul ca am plecat de la un nivel incipient”, a spus Andrei Costea, managing partner Secom.

Compania nu are in portofoliu produse romanesti si nici in magazine nu se regasesc astfel de produse. Toate produsele Secom sunt importate, pentru ca ideea de business a companiei este de a aduce pe piata din Romania produse ce nu exista.

Infiintat in 1991 de tatal lui Andrei, Secom avea un alt domeniu de activitate si mai exact cel de segmenti auto. In 1997 antreprenorul a schimbat domeniul de activitate si a deschis printre primii un magazin cu profil naturist. In perioada 1997-2002 a trecut si prin statutul de farmacie, magazinul fiind pozitionat langa poarta Spitalului Universitar de Urgenta Militar Central din Bucuresti. In anul 2002 s-a inchis acea poarta si nu mai exista o legatura cu spitalul. Astfel, s-a revenit catre statutul final de magazin naturist. De atunci compania a inceput sa se concentreze mai mult pe segmentul de suplimente alimentare si sa dezvolte afacerea in acest sens.

“Veneam pe piata cu ingrediente despre care nu prea se stia si trebuia sa vedem cum reactioneaza consumatorii. Pe langa faptul ca voiam sa stim cat de receptivi sunt consumatorii, trebuia sa stim si daca rezultatele se schimba, pentru ca vazusem ca ce exista pe piata romaneasca nu genera rezultate bune. Am vazut ca pacientii sunt deschisi si ca aceasta industrie are posibilitatea de a evalua si am inceput sa dezvoltam businessul in adevaratul sens al cuvantului in 2008”, a mentionat Lucia Costea.

Secom, despre piata de suplimente alimentare din Romania

Pentru 2018, Secom are in plan sa deschida cel putin inca patru magazine noi, pentru care nu au fost stabilite inca locatiile potrivite si sa inregistreze o cifra de afaceri de 27 milioane euro. Totodata, compania isi propune sa-si mentina pozitia de lider de autoritate in solutii de medicina integrativa prin extinderea portofoliului cu noi formule de suplimente alimentare si extinderea pe segmentul de cosmetice naturale.

Secom, despre piata de suplimente alimentare din Romania