Alex Bratu la vorbit la Profesionistii in Retail despre evolutia retailerului de mobila, de ce a fost anul fiscal 2016-2017 cel mai bun din istoria JYSK si ce planuri de dezvoltare are pe piata romaneasca.

Astfel, din septembrie 2016 pana in septembrie 2017, adica intr-un an financiar, JYSK a inregistrat o cifra de afaceri de 79 milioane euro, in crestere cu 63%. De asemenea, profitul a fost cu 97% mai mare. Pentru noul exercitiu financiar, estimarile sunt optimiste: “Anul acesta se anunta a fi si mai bun decat anul precedent, dupa aproape 5 luni scurse din anul financiar 2017-2018 suntem pe acelasi trend crescator si avem o crestere atat organica, venind de la magazinele cu istoric, cat si o crestere extensiva venind de la noile deschideri pe care le-am efectuat in ultimul an. Nu stiu cresterea exacta, ianuarie inca nu am luat-o in calcul, insa putem spune ca ne-am majorat business-ul cu doua cifre”, a spus Alex Bratu.

Country managerul JYSK a declarat ca nu si-au impus un target de vanzari, insa isi doresc sa deschida cel putin 16 magazine noi. In prezent, JYSK detine in Romania 53 de magazine fizice si un magazin online.

De altfel, magazinul online inregistreaza cele mai mari vanzari in cadrul JYSK cu pana la 50% mai mari decat cel mai performant magazin din Bucuresti, din centrul comercial Vulcan si are un procent de 7% din totalul cifrei de afaceri. De asemenea, fata de anul trecut magazinul online a crescut cu 95%.

Nicoleta Radu (PAID): Peste 7...
Citeste si: De ce nu isi asigura romanii casele? Ce rol au autoritatile?

“Valoarea bonului mediu in magazine offline este de 150 lei, in timp ce in online este de patru ori mai mare, de pana la 600 lei. Tot aici, avem mai multe produse listate si nu sunt anumite conditionari precum programul, catchment area sau income-ul celor din jur. Totusi ambele planuri se intrepatrund. Sunt multi retaileri care analizeaza rata de abandon a cosului insa trebuie privit daca cumva clientul nu si-a pus in cos sa vada cat ar costa mixul de produse pe care si-l doreste si apoi sa finalizeze tranzactia in magazin sau invers, se duce in magazin, verifica produsele si le comanda de acasa. Eu le-as vedea cumva impreuna pentru ca este vorba de acelasi brand, produse, clienti, nu sunt diferite”, spune Alex Bratu.

Pe zona offline, cele mai mari vanzari sunt inregistrate in Cluj si Timisoara, orase unde retailerul urmareste sa deschida noi locatii, insa intampina probleme in a gasi suprafete disponibile.

Desi magazinul online este cel mai perfomant, zona de offline ramane esentiala pentru businessul Jysk, care nu se uita doar la orasele mari, ci si la cele secundare si tertiare. “Suntem optimisti si incercam sa facem un exercitiu de imaginatie: in retail lucrurile au ajuns destul de departe desi foarte putini credeau anumite lucruri. De aceea atunci cand luam anumite decizii de intrat in orase mici, ne gandim nu cum sunt lucrurile acum, ci cum vor fi peste 5 ani. Ne-am dori sa deschidem locatii in toate orasele cu peste 10.000 de locuitori, evident existand handicapul stocului locativ, daca nu exista un dezvoltator cu un retail park sau o schema unde ne putem acomoda, e foarte greu sa gasesti ceva disponibil”, spune Alex Bratu.

JYSK va deschide luna viitoare doua noi magazine in Targu Secuiesc si Ramnicu Sarat, iar in urmarele luni in Bistrita, Curtea de Arges, Medgidia si un alt magazin in Bucuresti, in zona bulevardului Timisoara. De asemenea, retailerul se afla in discutii pentru inaugurarea celui de-al treilea magazin in Brasov si celui de-al doilea in Suceava.

A renuntat la piata locala si...
Citeste si: A renuntat la piata locala si acum exporta rochii de 750.000 de euro

Investitia intr-o noua locatie JYSK se ridica la aproximativ 300.000 de euro, desi suma variaza in functie de tipul de parteneriat intre retailer si dezvoltator, starea in care se afla magazinul si alte aspecte tehnice.