Oricat de neobisnuit este produsul pe care firma ta il ofera, felul in care il prezinti va face diferenta din punct de vedere financiar. Bineinteles, fara un flux constant de clienti nu vei putea sa ajungi la profitul pe care il doresti. Cateodata, insa, cateva trucuri sunt necesare pe langa o planificare indelungata, deoarece acestea actioneaza instant asupra psihicului consumatorului.

Un antreprenor in domeniul retail trebuie, in primul rand, sa fie interesat de captarea atentiei clientilor iar trucurile vizuale pe care ti le-am pregatit vor actiona in acest sens. Apoi, vanzarile vor veni negresit.

Creeaza stilul unic al magazinului tau

Cu siguranta numeroase firme sustin ca ofera un produs unic. Insa pentru a iesi in evidenta si pentru a invinge competitia de pe piata, trebuie sa demonstrezi individualitatea firmei tale. Incearca sa creezi o tema pe baza careia sa iti asezi produsele in vitrina si care sa rezoneze cu consumatorii. Mai mult, poti extinde tema aleasa si in ceea ce priveste fatada magazinului. Cromatica aleasa influenteaza foarte mult emotiile potentialilor clienti.

Merita sa investesti in look-ul firmei tale. De exemplu, o gresie de exterior va rezista foarte bine traficului intens, mentinand imaginea intacta a firmei pentru un timp indelungat iar o vitrina de magazin securizat , de tip ultraclear va permite consumatorilor sa vada complet display-urile alese.

Aranjeaza produsele din vitrina intr-un mod atractiv

Asa cum am mentionat, in domeniul retail, vizualul este in primul rand directia pe care se merge pentru a atrage potentiali clienti. Pe langa look-ul magazinului, ceea ce ii consolideaza identitatea este produsul. Mai exact, produsele trebuie sa fie aranjate intr-un mod interesant si atractiv si sa vorbeasca despre identitatea magazinului. Asaza cele mai bune produse la vedere, la intrarea in magazin, unde consumatorii tind sa se uite prima data.

De asemenea, asaza in vitrina cele mai dorite produse si nu cele obisnuite, de care stii ca este nevoie la ordinea zilei. Deoarece consumatorii actioneaza pe baza dorintelor mai degraba decat pe necesitate, acestia vor alege optiunea mai atractiva, chiar daca este mai scumpa.

Ilumineaza vitrinele cu stil

Iluminarea potrivita a vitrinelor va pune usor in valoare produsele. Ajusteaza spoturile de tavan sau cele de pe podea pentru a scoate in evidenta produse pe care cumparatorul ar putea sa le rateze. Astfel, acestuia ii va fi atrasa atentia, asa ca nu va trece mai departe ci va intra in magazin pentru a cerceta mai departe.

Roteste produsele din magazin

Produsele noi vor fi intotdeauna in vitrina sau la intrarea in magazin, insa cum ramane cu marfa ramasa? Un truc este sa aranjezi marfa prin rotatie la fiecare doua saptamani de la primirea noilor produse. Tine cont ca produsele noi vor continua sa se vanda chiar si atunci cand sunt mutate din vitrina pentru a face loc celor nou-noute. Asa ca, muta-le la mijloc iar produsele de la mijloc in spate. Dinamica il va face pe cumparator sa petreaca mai mult timp in magazin in cautare de produse.

De asemenea, daca un produs nu se vinde, incearca sa folosesti aceeasi tactica inainte sa renunti la promovarea lui.

Gaseste un numitor comun

Niciodata un magazin de retail nu va fi atractiv daca produsele sunt lasate in pungi sau in cutii pe raft. Aranjeaza produsele in functie de cum le poti utiliza sau in functie de culori. Combinatiile de culori la care raspund cel mai bine consumatorii sunt rosul, albul si negrul. Ai putea incerca si o combinatie de culori complementare sau invers, contrastante. Atata timp cat ochiul nostru percepe un reper vizual deosebit, atentia va ramane pe acel obiect un timp mai indelungat. O combinatie monocromatica va plictisi imediat.

Toate aceste trucuri nu vor inlocui complet munca pe care trebuie sa o depui ca antreprenor, dar formeaza o baza foarte solida pe care o poti consolida pe masura ce progresezi.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri