Cum va arata supermarketul viitorului: focusul retailerilor se muta pe experienta si tehnologie

Intr-o industrie extrem de dinamica precum cea a bunurilor de larg consum, retailerii sunt constransi sa tina piept schimbarilor de comportament de consum si a concurentei acerbe din piata prin investitii in zona de tehnologie, inovatie sau pozitionare. Tendintele arata ca focusul retelelor de retail se muta dinspre produs si pret catre experienta consumatorului si tehnologia care i-ar putea facilita cumparaturile.

Cumparaturile en-gros se muta in online

Tot mai putini oameni merg la cumparaturi in weekend si, desi achizitiile online de produse alimentare sunt inca mici, cumparaturile en-gros in zona de FMCG se vor realiza mai mult in mediul online, potrivit RetailDetail, care la randul sau citeaza Symphony Retail. In plus, consumatorii tind sa cumpere tot mai multe produse semipreparate sau ready meals decat ingrediente si produse separate pentru a gati.

Vino la ecomTEAM 2018, pe 28-29 martie, la Brasov! Detalii, aici.

In prezent, piata de retail este caracterizata de o competitie acerba atat in zona de preturi, cat si de marci private, de reduceri, precum si de ambitiile Amazon, care anul trecut a cumparat reteaua de peste 400 de magazine a retailerului alimentar Whole Foods si care pare sa dicteze directiile retailului alimentar si nu numai. In acest context competitiv si plin de provocari din mai multe zone, supermarketul fizic trebuie sa treaca prin schimbari radicale.

Primele astfel de masuri pe care supermarketurile le pot implementa se refera la o gama mai mica de produse; consumatorii pot verifica gama completa in magazinele online ale retailerilor. Cateva branduri din fiecare categorie de produse sunt suficiente si reprezinta o modalitate accesibila pentru consumator.

Citeste si:
Kaufland inaugurează un nou magazin și face angajări
Kaufland inaugurează un nou...

Foodcourt in centru

Supermarketul viitorului nu va avea atatea raioane si rafturi. In prezent, raionul cu fructe si legume proaspete reprezinta un punct aparte in cadrul unui magazin, printre atatea culoare si rafturi, de-o parte si de alta a supermarketului. In viitor, acest punct de ar putea fi inlocuit de un foodcourt, unde clientii s-ar putea delecta cu produsele si meniurile supermarketului.

In prezent, foodcourturile sunt amenajate de obicei in afara supermarketului, dar in cadrul aceleiasi locatii, iar tendintele arata ca ar putea deveni zona principala a unui supermarket.

Nu in ultimul rand, tehnologia

In acelasi timp, tehnologia poate juca un rol important in modul in care va arata supermarketul viitorului: formula de pick-up poate deveni un punct forte. Pentru cei care opteaza pentru cumparaturi online, dar din diverse motive, nu recurg la curierat, ridicarea produsele din cadrul supermarketului gata selectate si ambalate ar fi un plus.

Navigarea 3D, in cazul clientilor care isi pot sincroniza lista de cumparaturi de pe telefonul mobil cu tehnologia magazinului, poate facilita traseul acestuia in cadrul supermarketului. Clientii pot primi, de asemenea, oferte personalizate de produse, special concepute in functie de achizitiile anterioare, preferintele si nevoile specifice ficaruia, cu ajutorul inteligentei artificiale. Nu in ultimul rand, tehnologia va permite supermarketului din viitor sa renunte la casele de marcat traditionale, iar plata se va realiza la case de marcat care scaneaza automat pretul articolelor, angajatii neavand niciun rol in cadrul acestui proces.

Citeste si:
Mai vor românii să plece în străinătate la muncă?
Mai vor românii să plece în...

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri