Dupa categoria de lifestyle OTC, produsele de raceala, gripa si alergii sunt achizitionate de romani, cu o cota de piata de 21%, urmate de produse gastrointestinale (19,8%). Cea mai mica crestere inregistrata se observa in zona produselor dermatologice, care detin o cota de piata de doar 8%.

„Tendinta de crestere s-a mentinut si in ultimul an comparativ cu anul anterior si in continuare mizam pe un ritm constant de crestere. Cresterile vin in contextul in care sunt aliniate cu anumite tendinte atat nationale, cat si la nivelul Uniunii Europene: interesul sporit pentru un stil de viata sanatos, care atrage si nevoia de informare, educare, precum si atentia spre preventie. Nu in cele din urma, cresterea acestui segment de OTC vine in contextul cresterii puterii de cumparare a romanilor, a diversificarii ofertei de produse si a eficientei sporite a acestora, precum si datorita faptului ca segmentul acesta nu pune presiune asupra sistemului de sanatate”, spune Diana Mereu.

Pentru a diminua presiunea asupra sistemului de sanatate, statele membre UE isi indreapta atentia asupra acestui segment de OTC, care daca ar beneficia de o crestere de 5% ar aduce economii de 16 miliarde de euro la nivelul UE, potrivit unui studiu al AESGP (Association of the European Self-Medication Industry). „Este o cifra estimata in urma cu zece ani, sunt sigura ca valorile ar fi mult mai mari in prezent”, adauga Diana Mereu.

Partenerii Conferintei HealthCare Trends sunt RASCI, FARMEXPERT, Spitalul Monza, 7card, APMGR, Clinica Zetta, HTSS si Terapia Sun PHARMA Company.

Profitul net al Raiffeisen...
Citeste si: Cum a incheiat Raiffeisen Bank anul 2017?

Sursa foto: Ovidiu Udrescu