American Airlines a plasat o comanda pentru 47 de avioane 787 Boeing Dreamliner, destinate zborurilor pe distante lungi, o lovitura pentru ambitiile grupului aeronautic european Airbus de a-si extinde vanzarile de aeronave in SUA, transmit DPA si Bloomberg. Anul trecut, Airbus a depasit chiar in ultimele saptamani din 2017 Boeing, mentinandu-se pentru al cincilea an la rand ca lider pe numarul de comenzi.

De asemenea, American Airlines a anulat comanda pentru 22 de avioane Airbus A350 cu doua motoare, scrie Agerpres.

Acordul cu Boeing este evaluat la 12 miliarde de dolari si include optiunea achizitionarii a inca 28 de modele 787, a anuntat grupul aeronautic american. Este a doua oara cand Boeing a convins un client al Airbus sa renunte la comanda si sa cumpere modelul 787. Hawaiian Airlines, singurul client al aeronavelor Airbus A330-800, a decis luna trecuta sa comande in schimb zece modele 787 Dreamliners.

Conform Boeing, pana acum au fost comandate 1.350 de avioane 787 Dreamliner.

"A fost o decizie dificila sa alegem intre Boeing 787 si modelele de la Airbus, A350 si A330neo. In final, am ales 787 Boeing Dreamliner pentru a ne indeplini obiectivul de simplificare a flotei noastre", a afirmat Robert Isom, presedintele American Airlines.

In urma acordului cu Boeing, operatorul aerian isi va reduce numarul tipurilor de aeronave pe distante lungi de la cinci la trei, ceea ce va duce la scaderea costurilor legate de mentenanta si pregatirea personalului.

In ultimii ani s-a intensificat concurenta intre gigantii Airbus si Boeing care in prezent se concentreaza pe avioanele din clasa medie, intr-un context de crestere a traficului aerian mondial.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri