Avon, liderul pietei locale de beauty, a inregistrat o crestere a vanzarilor single digit in 2017, in comparatie cu 2016, cand a bifat afaceri cu 13% mai mari. Cele mai vandute produse din portofoliul retailerului de cosmetice sunt parfumurile, care detin o pondere de 40%, urmate de produsele de machiaj. Andreea Moldovan, noul general manager al Avon Romania, a vorbit la Profesionistii in Retail despre evolutia si planurile Avon in acest an.

„2017 a fost un an bun, a venit dupa un an cu 13 puncte procentuale de crestere, insa am asistat o incetinire a vanzarilor si am crescut doar single digit anul trecut. Pe de o parte in mod natural dupa un an foarte puternic de crestere se intampla o astfel de incetinire. In acelasi timp am asistat la o crestere a consumului si, desi ne-am majorat numarul de consumatori fata de 2016, acestia au fost mult mai dispusi sa experimenteze si au incercat si alte branduri. In total, am crescut numarul de consumatori, dar in frecventa de cumparare s-a constat o usoara incetinire”, a explicat Andreea Moldovan.

Valoarea bonului mediu a crescut anul trecut la 300 de lei. Cele mai achizitionate produse in cadrul Avon au ramas parfumurile, care reprezinta 40% din totalul vanzarilor, urmate de produsele de machiaje (30%) si cele de ingrijire a tenului si cele din categoria din fashion & home, care devine de la an la an tot mai importanta pentru retailerul de cosmetice. „Vin in completarea frumusetii unei femei si se imbina frumos cu partea de beauty. Nu e o deviatie de la misiunea noastra”, spune Andreea Moldovan.

Retail jobs

Pentru anul in curs, Avon pariaza tot pe categoria produselor de parfum, iar din a doua jumatate a anului pe produsele de skin care, unde retailerul pregateste noi lansari.

„In 2018, asistam in continuare la o crestere a consumului, ceea ce e interesant de vazut e o inflatie mai accelerata decat in anii precedenti inclusiv in piata de beauty. Euromonitor estimeaza o crestere de mid single digit si noi ne propunem sa crestem cu piata”, explica general managerul Avon.

In cadrul Avon, vanzarile directe prin reprezentantii reprezinta cea mai mare parte a businesului nostru, de 95%, in timp ce platforma digitala, un marketplace care ofera reprezentantilor instrumente digitale care sa-si creasca afacerea online, desi anul trecut s-a majorat cu 25%, reprezinta doar 5% din vanzarile totale ale Avon. „Asta nu inseamna ca nu acordam o atentie deosebita acestui canal pentru ca pe termen lung este cea mai mare oportunitate pentru noi”, spune Andreea Moldovan.

Citeste si:
Florin Cîțu: Valul al treilea a început să scadă și fără carantină
Florin Cîțu comentează...

Pentru a afla care sunt planurile Avon in acest an, atat in mediul online, cat si in offline, cum difera comportamentul de consum in cele doua canale de vanzare si evolutia pietei romanesti de beauty, urmariti integral emisiunea Profesionistii in Retail.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri