Si-a inceput cariera in Avon, in 1998, ca director de vanzari in Cluj Napoca, iar incepand cu 1 ianuarie conduce regiunea Avon formata din Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Albania si Macedonia, a carei valoare totala a operatiunilor depaseste 150 milioane dolari. Andreea Moldovan, noul manager general al Avon Cosmetics Romania, a relatat pentru wall-street.ro care sunt noile tendinte in piata de beauty si cum Avon reuseste sa se mentina lider pe piata locala din 2002.

Andreea Moldovan este a doua romanca expat care se intoarce in Romania, dupa ce acum un an, Angela Cretu, a revenit in tara pentru a conduce operatiunile din 19 piete, in rolul de group vice president Avon Central Europe.

“Pe mine ma fascineaza expunerea la piete diferite din perspectiva in care ai ocazia sa vezi comportamente diferite ale consumatorilor, ale pietelor si inveti sa te adaptezi mult mai mult, sa capitalizezi pe diferentele culturale, pentru ca fiecare piata are specificul ei. Chiar daca esti in Europa exista diferente intre tari si in fiecare tara ai un mic soc cultural. Pentru mine socul mare cultural a fost cand m-am mutat in Maroc, acolo a fost complet diferita piata”, a precizat Andreea Moldovan.

In ultimii 5 ani, Andreea Moldovan a condus operatiunile din Cehia, Slovacia, Finlanda, Estonia, Lituania & Letonia.

Comportamentul consumatorilor Avon din diferite tari

Noul manager al Avon Romania sustine ca pietele din Cehia si tarile nordice sunt mult mai apropiate ca si profil de consumator cu cele vest-europene, unde produsele de ingrijire a tenului si personala au o pondere mult mai mare decat in Romania. In tara noastra, contributia parfumurilor si a machiajelor este foarte puternica, cele doua categorii fiind dominante, pe cand in Cehia si tarile nordice categoriile de ingrijire sunt dominante. Din aceasta perspectiva, compania vede oportunitatea ca piata romaneasca sa mai creasca in aceasta directie.

Planurile Vanyei Panayotova...
Citeste si: Ce planuri are Vanya Panayotova pentru L'Oreal Romania

“O alta diferenta exista pe segmentul vanzarilor online, daca facem o comparatie intre Romania si Cehia, chiar daca exista o rata a penetrarii internetului foarte mare in Romania, vanzarile de beauty in Romania au o pondere mult mai mica pe e-commerce decat in alte tari. De exemplu, in Cehia 17% din vanzari sunt online pe cand aici reprezinta 2-3%. E o diferenta mare si asta poate fi chiar o oportunitate pentru noi”, a mentionat Andreea Moldovan.

600.000 de brosuri tiparite o data la trei saptamani

“Brosura Avon are in continuare o penetrare mare in piata, tiparim in jur de 600.000 de brosuri o data la trei saptamani. Brosurile sunt in continuare un canal foarte important pentru noi. In acelasi timp, in mediul online clientul are posibilitatea sa acceseze direct produsele si sa le cumpere din My Avon Store, fiind atasat unui reprezentant in mod automat. Acest lucru a fost inclus acum cativa ani si functioneaza foarte bine, este in crestere cu mult in comparatie cu cresterea totala”, a spus Moldovan.

Pe piata locala, Avon are in jur de 120.000 reprezentati activi, iar unul dintre avantajele competitive pe care le are compania este accesul in zona rurala, unde alte branduri ajung mai greu. Pentru rural, compania are strategii de vanzare usor diferentiate de zona urbana, pentru ca nevoile consumatorilor sunt diferite.

Totodata, un alt canal de acces pentru consumatorii Avon este sistemul de livrare click&collect, care a fost introdus pe pietele din Cehia si Slovacia in urma cu mai mult de un an si are succes. Astfel, consumatorii isi pot ridica coletele din zone mai accesibile.

Avon Romania scoate la...
Citeste si: Avon Romania scoate la vanzare centrul de distributie din Chiajna

Noile tendinte de pe piata de beauty

Interviu cu Andreea Moldova, noul manager general al Avon Cosmetics“Pe piata de beauty, clientii cauta din ce in ce mai mult oferte personalizate, iar aceasta personalizare merge din ce in ce mai departe si cu cat vei reusi sa fii mai aproape de consumator cu atat vor fi mai mari sansele sa reusesti. De asemenea, observ ca se contureaza noi trenduri in jurul micro-influencerilor, pentru ca sunt din ce in ce mai multi consumatori inclinati sa asculte persoanele apropiate, iar retelele de socializare joaca un rol din ce in ce mai important. Market influence devine o modalitate mai de succes folosita de catre companii, care vine in competie cu advertisingul clasic, care pierde din putere”, a mai spus Moldovan.

Un alt trend pe piata beauty este cresterea ponderii de produse pentru barbati, ei fiind din ce in ce mai interesati de ingrijirea personala.

Planurile Avon pentru a se mentine lider de piata

“Romania este un model de business pentru foarte multe tari din Europa, este sustinuta si de evolutia pietei. Anul trecut, Avon Romania a inregistrat cea mai mare crestere din Europa Centrala si, in continuare, toata lumea e cu ochii pe tara noastra in lumea Avon, pentru ca e tara care a reusit sa-si mentina din 2002 pozitia de lider de piata. Avem in plan sa crestem in continuare”, a explicat Andreea Moldovan.

Avon Romania a inregistrat in 2016 in jur de 550 milioane lei (ultimile date publice) si sustine ca afacerile din 2017 au crescut single digit, iar pentru anul acesta isi propune sa creasca in linie cu piata.

ANPC a amendat un operator de...
Citeste si: Operator de telefonie mobila, amendat pentru scumpirea abonamentelor


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
GSK: Ce nevoi au consumatorii dintr-o piata de sanatate subfinantata