Anul 2018 a fost plin de provocari pentru jucatorii din mediul privat atat din punct de vedere financiar, cat si fiscal. Andreea Moldovan, manager general al Avon Cosmetics Romania, a relatat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, despre schimbarile din piata de cosmetice, care au avut loc in 2018, dar si despre cele care ne asteapta in 2019.

Wall-Street.ro: Ce previziuni aveti pentru 2019 pe piata de produse cosmetice?

Andreea Moldova: Anul viitor va continua dinamica lui 2018, atat in termeni de crestere a pietei, cat si daca ne referim la comportamentul consumatorilor nostri. Cumparaturile de cosmetice vor continua sa migreze din ce in ce mai accentuat din zona de tranzactie catre experienta, inspiratie si conexiune reala cu romancele pasionatele de frumusete. Tehnologia va continua, de asemenea, sa fie tot mai prezenta in relatia consumatorului cu brandurile, asigurand atat economie de timp si utilitate, cat si experiente personalizate importante, in special pentru publicul tanar.

W-S: Care sunt planurile Avon pentru anul viitor?

AM: Avon nu va face exceptie si se va alinia acestor tendinte. Pentru anul viitor ne propunem sa deschidem mai multe canale de interactiune intre consumatori si produsele Avon. De asemenea, ne propunem o interactiune mult mai frecventa intre specialistii Avon si consumatori: expertii nostri in machiaj, ingrijirea parului si dermatologie vor putea fi accesati mult mai usor si mai frecvent de publicul nostru si vor avea parte de experiente complete construite in jurul tuturor inovatiilor pe care le pregatim la nivel de portofoliu. In plus, vom continua sa investim in aliante strategice, atat la nivel local, cat si international.

W-S: Cum credeti ca va evolua piata de cosmetice?

AM: Romanii aloca intre 3 euro si 4 euro lunar pe cap de locuitor pentru cosul de produse cosmetice, ceea ce ne situeaza pe penultimul loc din UE la acest capitol. Cumuland acest lucru cu cresterile de venituri, ne asteptam ca piata din Romania sa aiba un ritm constant de crestere in urmatorii 5 ani, bineinteles, cu pastrarea unei dinamici diferite intre regiunile de dezvoltare ale tarii, anumite regiuni inregistrand ritmuri de crestere mai accentuate.

W-S: La ce schimbari majore ne putem astepta in 2019?

AM: Vom asista la o reala „democratizare” a cumparaturilor online, asta pentru ca legislatia care reglementeaza comertul electronic a facut recent un pas inainte in a deschide granitele si a face posibil pentru consumatori tranzactii in conditii de transparenta sporita cu magazine online de pe intregul teritoriu UE. Pentru piata de cosmetice, acest lucru inseamna ca romancele pasionate de frumusete si ingrijire vor putea experimenta branduri si produse care nu sunt disponibile in acest moment in tara noastra, ceea ce va duce in mod clar la o deschidere, dar si fragmentare a pietei beauty.

Vedem, de asemenea, odata cu cresterile veniturilor despre care aminteam mai sus, o orientare a consumatorilor catre segmentul de produse premium. Consider ca piata din Romania a depasit etapa in care pretul era principalul motivator in achizitia produselor de ingrijire. Ne adresam unui public din ce in ce mai educat, mai atent la tendinte, mai exigent si ne-am pregatit sa il intampinam si anul viitor cu inovatie pe masura asteptarilor sale.

W-S: Cum a fost anul 2018, din punct de vedere financiar si fiscal, comparativ cu anii trecuti?

AM: Din punct de vedere financiar si fiscal, cea mai mare provocare a venit din zona de inflatie accelerata de pe piata muncii. Chiar daca s-a manifestat mult mai accentuat in mediul public, ea pune presiune si asupra mediului privat. Cheltuileile operationale legate de salariile muncitorilor necalificati au crescut fara precedent in 2018. Piata de curierat este la randul ei din ce in ce mai afectata de extinderea comertului electronic cu presiune pe calitatea serviciului de livrare.

In plus, exista si modificari legate de liberalizarea pretului la energie, precum si cresterile de pret de pe piata cartonului folosit de Avon pentru cutiile in care sunt livrate produsele cosmetice, ambele fiind provocari pe care l-am intalnit anul acesta. Indiferent de situatie, ne-am adaptat permanent la aceste provocari pentru a putea sa mentinem profitabilitatea companiei si sustenabilitatea pe piata din Romania.

W-S: Care au fost principalele evenimente ale companiei in 2018?

AM: Anul acesta a fost cu siguranta unul foarte dinamic pentru Avon. Numirea mea ca general manager la inceputul lui 2018 a coincis cu momentul in care ne-am unit fortele cu alte 4 tari Avon (Bulgaria, Albania, Macedonia si Republica Moldova) intr-o regiune cu o valoare totala a operatiunilor derulate de peste 150 de milioane de dolari.

Am fost la fel de dinamici si la nivel de produs. Va pot spune ca anul acesta a insemnat explorarea unor categorii care lipseau pana acum din portofoliul nostru, cum este de exemplu gama premium de ingrijire a pielii de origine japoneza MISSION, un brand nou pentru publicul din Romania, pe care Avon il ofera in exclusivitate. A fost, de asemenea, un an incununat cu premii oferite de industria de comunicare, peste 10 la numar, care aplauda valoarea, consistenta si rezultatele campaniilor pe care le desfasuram.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri