Vrei sa afli mai multe despre piata romaneasca de fashion? Vino la Fashion ROute, conferinta de business dedicata industriei textile si retailului de fashion, pe 8 iunie, la Sheraton. Detalii, aici.

Noul magazin Boss are o suprafata de 195 de metri patrati, este situat la partenerul hotelului Radisson din Capitala si reprezinta a treia incercare a brandului german pe piata romaneasca. Hugo Boss a fost prezent in Romania printr-o companie a familiei Sarkis, care detine Interbrands si care a renuntat la franciza odata cu venirea crizei financiare. Ulterior, franciza Boss a fost preluata de doi antreprenori romani, Adrian Matei si Andrei Alecu, care in 2014 au inchis magazinele din Romania.

Patru ani mai tarziu, Adrian Gica, unul dintre actionarii Bere Bauturi Bucuresti, distribuitorul Heineken, readuce brandul de fashion german. Despre decizia de a se reintoarce pe piata romaneasca, Jesper Gustafsson spune:

„Nu am fost complet absenti de pe piata romaneasca, brandurile Hugo Boss inca sunt comercializate prin intermediul partenerilor nostri, Peek & Cloppenburg si Collective. In tot acest timp, scopul nostru a fost sa deschidem un flagship store, cel pe care tocmai l-am inaugurat, pentru a ne intari pozitia in Romania, care este in prezent a cincea piata dupa vanzari din Europa de Est pentru Hugo Boss. Nu este o piata mica, dar odata cu acest magazin intentionam sa o dezvoltam si mai mult”.

De ce cred reprezentatii Hugo Boss ca a treia oara va fi cu noroc? Desi la vremea respectiva nu lucra pentru Hugo Boss, Jesper considera ca a fost un mix de factori care au facut ca brandul sa nu functioneze pe piata romaneasca:

Tranzactia anului in fashion:...
Citeste si: Tranzactia Michael Kors-Versace: ce planuri are brandul american

„Tinand cont de succesul pe care l-am avut cu alti parteneri, nu cred ca a fost vina brandului. Sunt putine piete unde nu functionam, de obicei avem diverse modalitati pentru a castiga piata, in functie de cereri: putem sa ne axam pe articole casual, sport sau accesorii. In cele mai multe cazuri, deschidem magazine in locatii gresite, ceea ce nu cred ca a fost motivul principal pentru care nu am avut succes in Romania. De asemenea, compania cu care alegem sa colaboram poate fi un factor. Daca parteneriatul nu functioneaza, daca marfa nu este bine gestionata, logistica sau echipa din magazine nu este potrivita pentru brandul tau, poti sa esuezi dramatic. Nu pot sa spun motivul exact pentru care am inchis pentru ca s-a intamplat acum cativa ani si motivele pot fi multe, dar pot sa iti spun sigur ca nu a fost vina Hugo Boss pentru ca noi am crescut pe piata din Romania in alte locuri”, spune managerul Hugo Boss.

Iesirile Hugo Boss de pe piata romaneasca nu au fost cauzate nici de puterea de cumparare a romanilor sau apetitul acestora pentru fashion de lux. „Chiar si cand pietele au probleme macroeconomice sau politice, exista intotdeauna o cerere pentru haine: oamenii au nevoie sa se imbrace, iar oamenii cu bani isi vor cumpara produse de calitate. Exista un motiv pentru care inca performam in Mozambic,, Nigeria, tari care au probleme mai mari decat a avut Romania in trecut. A fost un mix de factori, furtuna perfecta la acel moment, care ne-a facut sa iesim din Romania”, a explicat Jesper.

Un nou magazin Hugo Boss in Romania in urmatorii doi ani

Planurile retailerului german pentru Romania, a cincea piata din Europa de Est, sunt ambitioase; pe langa faptul ca vor sa o dezvolte cat mai mult odata cu lansarea magazinului Boss din Capitala, Jesper spune ca urmatorul pas firesc pentru Romania ar fi lansarea unui alt magazin sub brandul Hugo.

„Planul pentru acest an este sa gasim o alta locatie pentru un magazin Hugo Store, dar depinde de foarte multi factori, de parteneri, de industria de real estate. Nu as putea sa zic cand vom vedea urmatorul magazin Hugo Boss, undeva in urmatoarele 18 luni ar trebui sa il inauguram”, spune Jesper.

De altfel, retailerul german este intr-o continua expansiune, dupa ce in ultimele 2 luni a deschis 7 magazine si planuieste sa deschida alte 15 pentru restul anului. „Piata creste rapid, suntem deja lideri pe segmentul nostru de piata, iar cele 15 magazine noi arata ca exista o cerere mare pentru brandurile noastre”, explica Jesper.

Victoria's Secret a deschis...
Citeste si: Victoria's Secret a deschis primul magazin in Romania

La nivel global, Hugo Boss este prezent in peste 100 de tari, prin subsidiare, cat si in sistem de franciza. In Europa de Est, retailerul german are subsidiare doar in Rusia si Polonia si nu are in plan sa intre in mod direct in alte piete.

Cele mai mari piete pentru Hugo Boss sunt China, Germania, Marea Britanie, Statele Unite si Franta. Planurile retailerului pentru acest an includ intrarea pe noi piete, urmatoarea deschidere urmand avea loc in Ghana.

Online-ul, crestere cu 30% in primul trimestru

Pe langa retailul fizic, Hugo Boss se concentreaza si pe comertul online, odata cu relansarea celor doua site-uri, boss.com si hugo.com. „Crestem dramatic. Cred ca in primul trimestru din 2018 magazinul online a crescut cu 25%-30% fata de anul trecut”, spune Jesper. Pe langa acesta, articolele Hugo Boss se vand si pe platforme de ecommerce precum Amazon sau Zalando.

Anul trecut, Hugo Boss a inregistrat cea mai mare cifra de afaceri din istoria companiei, de 2,7 miliarde euro, devenind astfel unul dintre cei mai profitabili producatori de imbracaminte din lume. Trendul de crestere se mentine si pentru acest an, dupa cum a declarat Jesper.

Amazon ar vrea sa deschida in...
Citeste si: Amazon ar vrea sa deschida in jur de 3.000 de magazine inteligente

“In 2016 am avut o usoara scadere a veniturilor, ca multe alte companii de fashion din cauza incetinirii pietei globale de fashion, dar ne-am revenit in 2017, care a fost cel mai bun an din istoria companiei. Crestem si in acest an, primul trimestru a fost in crestere, conducerea companiei este multumita de evolutia Hugo Boss de pana acum, ne-am reconfirmat targeturile pentru acest an”, incheie Jesper.

Hugo Boss este unul dintre liderii segmentului premium si de lux de pe piata globala de imbracaminte si se concentreaza pe dezvoltarea si comercializarea de moda premium si accesorii pentru barbati si femei. Are sediul in Metzingen si aproape 14.000 de angajati si a generat vanzari nete de 2,7 miliarde euro anul trecut.