Familia Timis estimeaza vanzari de 175 milioane de euro anul acesta pentru businessul Cris-Tim, in crestere cu 20% fata de anul anterior si planuieste sa dezvolte afacerile din zona de lactate si vin. Mai mult, antreprenorii din spatele brandului Cris-Tim, unul dintre cel mari jucatori din industria de carne, au in plan sa achizitioneze o fabrica si sa produca mezeluri in Spania sau Marea Britanie.

Dupa ce anul trecut a bifat o cifra de afaceri de 145 milioane euro, cu 20% mai mare fata de anul anterior, Radu Timis estimeaza o crestere similara pentru 2018. „Pana acum, 2018 a fost exact cum ne-am proiectat vizavi de cifra de afaceri, marja, mai putin bine stam in zona de volum, dar speram ca odata cu aceasta miscare, din a doua parte a anului, sa crestem cu 10% in volum. Cat despre cifra de afaceri, ne-am obisnuit cu 20% anual, dar tinand cont ca este un an atipic si intreaga industrie alimentara a avut de suferit din cauza scumpirii pretului la carne, acest lucru ne va impacta si pe noi”, a declarat Radu Timis pentru wall-street.ro.

Miscarea la care se refera antreprenorul este strategia de a creste cantitatea de carne la 70% din produsele Cris-Tim si publicarea procentelor pe ambalaje, cu un impact financiar de 2,75 milioane euro in businessul familiei Timis.

Alte investitii ale familiei Timis in acest an au fost in dublarea logisticii de la 500 de tone la 1.100 de tone, construirea unei noi fabrici de productie de 40 de tone dedicata zonei medium-low si marcilor private, precum si investiile de 4 milioane de euro in ambalaje si masini de ambalaje. Bugetul total de investitii estimat de Radu Timis pentru 2018 se ridica la 10 milioane de euro.

Afaceri in industria de lactate si de vin

Cunoscut ca un producator de carne, Cris-Tim produce insa si lactate sub brandul Mugura. Dezvoltarea businessului cu lactate a inceput in urma cu 15 ani, mai degraba ca un hobby, cand familia Timis detinea o ferma cu 99 de vaci.

Citeste si:
Studiu: Majoritatea antreprenorilor ar infiinta din nou o companie
Studiu: Majoritatea...

„Acum avem 1.600 de vaci si dezvoltam mai departe. Vrem sa mergem in zona de branzeturi si telemea, vrem sa facem cascaval si telemea. Desi am lansat brandul Mugura de cativa ani, inca nu este cunoscut la nivel de piata si e greu sa intri in mintea consumatorului cu brand nou. Presupun ca vom face asta cand businessul va fi suficient de dezvoltat si vom ajunge la o productie de 40.000 de litri pe zi”, spune Radu Timis.

In prezent, la ferma Cris-Tim se produc zilnic 21.000 litri de lapte, iar produsele Mugura sunt distribuite momentan doar in Carrefour. Antreprenorul estimeaza ca in 2 ani isi va dubla capacitatea de productie si va intra in toate retelele de retail.

In plus, pe langa businessul cu lactate, antreprenorul planuieste ca la anul sa intre pe piata de vin cu brandul propriu, Casa Timis, pe care il produce de 7 ani in Ceptura, pe o suprafata de 40 hectare de vie. „Cu cat te dezvolti mai mult pe plan profesional cu atat capacitatile de inspiratie, munca si evolutie sunt mai mari. Inveti dintr-o industrie, aplici intr-alta, ai avantajul acestui know-how si bune practici pe care le poti transfera dintr-o parte in alta”, spune Radu Timis.

O fabrica Cris-Tim in afara tarii si un concept nou pentru piata romaneasca

Planurile antreprenorului nu se opresc pe plan local; desi 15% din productia totala merge la export in 15 tari europene, familia Timis ia in calcul sa inceapa sa produca mezeluri si in afara granitelor. Tarile targetate sunt Spania sau Marea Britanie, acolo unde sunt foarte multi consumatori romani, unde antreprenorul planuieste sa cumpere sau sa inchirieze o fabrica.

Citeste si:
Nokian a inaugurat o noua fabrica. Va produce 4 MIL. anvelope anual
Nokian a inaugurat o noua...

„Acum lucram la un concept pentru piata romaneasca, care sa ofere toate experientele posibile, nu doar de mancare. Este un proiect la care lucram anul acesta, il vom comunica de anul viitor”, spune Timis.

Cele mai bine vandute produse din portofoliul Cris-Tim sunt cele din zona de salamuri – Sibiu, Sinaia, Sasesc – si specialitati, precum suncile si carnatii. In ceea ce priveste performanta brandurilor, Matache Macelaru, sub umbrela caruia sunt produse muschi, cotlet haiducesc, sunca praga, rulada de pui, salam de vara uscat, sunca taraneasca sau jambon de pui, a inregistrat anul acesta o crestere impresionata, de 40% fata de anul anterior. „Este vedeta noastra”, spune Radu Timis.

Pe langa Matache Macelaru, Cris-Tim produce mezeluri sub marcile Bunea Haiducul (preparate din carne afumat-uscate), Delicii de Pretutindeni (salamuri crud-uscate), Gostat (produse fiert-afumate),
Vitality (produse foliate si ambalate fara E-uri si conservanti), Salam de Sibiu, Salam Sasesc, Obrajori (gama de produse pentru copii) si Bunatati, cu peste 150 de produse gata preparate, de la salate, gratare, sarmale traditionale sau supe. Compania comercializeaza 250 de tipuri de produse, echivalent cu distributia zilnica a peste 100 de tone de preparate.

Producatorul de mezeluri Cris-Tim produce si marca privata, una dintre acestea fiind Csardas, un brand unguresc destinat regiunii Transilvania, care face parte din strategia companiei de a merge targetat catre diverse regiuni si consumatori.

Citeste si:
Una din patru femei din Romania sunt asociate in companii
Una din patru femei din...

15% din vanzarile Cris-Tim reprezinta exporturile in 15 tari europene: Austria, Belgia, Cipru, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Italia, irlanda, Luxemburg, Marea Britanie, Moldova, Olanda, Spania si Suedia.

Restul vanzarilor au loc pe plan locala, cu o pondere de 50%-50% in comertul modern si cel traditional. Cris-Tim livreaza in 14 puncte cash&carry, detine 8 platforme logistice in marile orase din tara care livreaza in 9.000 de magazine traditionale si detine 16 magazine proprii.

Despre cat de greu a fost sa ajunga cu produsele sale pe rafturile supermarketurilor, Radu Timis povesteste: „Fiecare sut in fund e un pas inainte. Odata cu venirea marilor retailor in tara ne-am dus tare catre ei, desi eram jucatori mici la acel moment. Erau 3 retele de retail pe piata romaneasca, iar ei urmareau sa le oferim cel mai bun pret, aceasta era conditia. La un moment dat, cu Metro, a fost o promotie, o greseala, noi oferisem cel mai mic pret pentru ei, dar au spus ca am gresit si ne-au mai cerut un discount de 2% pe care am refuzat sa il dam. Atunci ne-au scos din magazinele lor, ramasesem in cateva din Timisoara si Arad. Ce am facut? Nu am dormit doua saptamani. Dupa care am dezvoltat distributia directa, am facut cinci depozite zonale din care am inceput sa livram la magazinele de proximitate din tara”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Danone mizeaza pe BIO si lanseaza o noua gama de iaurturi