Piata de cosmetice din Romania este dominata de multinationale precum L’Oreal, Beiersdorf, Protector&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon, in timp ce producatorii locali detin o cota de circa 10%. Majoritatea producatorilor locali inregistreaza venituri si din export, reusind astfel sa se dezvolte poate chiar mai mult pe alte piete decat cea din Romania.

Top cei mai mari producatori romani de cosmetice

5. Genmar Cosmetics

Cifra de afaceri - 6,7 milioane lei
Profit - 1,4 milioane lei

In topul celor mai mari producatori romani de cosmetice de anul trecut, realizat de wall-street.ro, in functie de profitul obtinut, Genmar Cosmetics se afla pe locul 4, dupa Gerocossen, Cosmetic Plant si Farmec. Anul acesta, compania se afla pe ultimul loc, fiind depasita de Ivatherm.

Activitatea companiei Genmar Cosmetics a inceput in anul 1994. Produsele producatorului de cosmetice se regasesc pe rafturile magazinelor si farmaciilor sub marcile: Herbagen, Herbaforia, Keritogen, Pedex. In prezent sunt fabricate in sectiile de productie ale companiei peste 100 de tipuri de produse dermatocosmetice.

Genmar Cosmetics a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 6,7 milioane lei si un profit net de 1,4 milioane lei. In ultimii 5 ani, profitul companiei inregistrat anual a fost de peste un milion de lei, cel mai mare fiind in 2013, cand a inregistrat 1,5 milioane lei.

4. Cosmetic Plant

Cifra de afaceri - 11,0 milioane lei
Profit - 1,8 milioane lei

Cu peste 1,2 milioane de produse comercializate in 2017, Cosmetic Plant, unul dintre principalii producatori locali de cosmetice, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 11 milioane lei si isi propune ca, la finalul acestui an, sa depaseasca 12,2 milioane lei.

Potrivit estimarilor reprezentantilor companiei, cresterea afacerilor Cosmetic Plant va fi de aproximativ 10% in 2018, comparativ cu anul anterior, mentinandu-se, astfel, trendul ascendent din ultimii ani.

Cosmetic Plant este unul dintre cei mai cunoscuti producatori de produse cosmetice din Romania. Compania este prezenta la nivel national in retelele Auchan, Cora – Romania Hypermarche, Carrefour, DM DrogerieMarkt, Profi, farmaciile Catena si Remedia, diverse farmacii independente, Plafar si alte magazine naturiste din tara. Produsele companiei sunt prezente si pe plan extern in tari precum Ungaria, Iordania, Liban, Republica Moldova, Grecia, Portugalia, Spania, Franta, Cipru etc.

3. Ivatherm

Cifra de afaceri - 13,4 milioane lei
Profit - 1,7 milioane lei

Producatorul roman de dermatocosmetice Ivatherm, cu vanzari de 13,4 milioane lei in 2017, planifica sa ajunga la o cifra de afaceri de 5 milioane euro in 2018. Profitul companiei a fost de 1,7 milioane lei anul trecut, de trei ori mai mare comparativ cu anul 2016.

Produsele Ivatherm ajung in 13 tari din Europa, Asia si Orientul Mijlociu, tarile emergente fiind mai accesibile si prioritare pentru companie. Pietele noi vizate sunt Arabia Saudita, Filipine, Iran, Qatar, Azerbijan.

Portofoliul Ivatherm continea 48 de produse la inceputul anului 2018, urmand sa fie lansate alte 5-6 produse noi.

2. Gerocossen

Cifra de afaceri - 14,5 milioane lei
Profit - 1,3 milioane lei

Gerocossen, al doilea cel mai mare produactor romani de produse cosmetice, a incheiat anul 2017 cu o crestere de 25% a cifrei de afaceri fata de 2016, ajungand la 14,5 milioane de lei. Pe trend ascendent au fost si exporturile, iar planurile companiei pentru 2018 includ diversificarea pietelor de desfacere externe, precum si lansarea unor noi game de produse.

Alaturi de cifra de afaceri, exporturile au cunoscut cea mai mare crestere pentru Gerocossen in 2017. Cu peste 30% mai multe produse au fost livrate catre piete externe, printre cele mai active fiind Italia, Republica Moldova si Ungaria.

Pentru 2018 compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 10%, precum si dezvoltarea exporturilor pe noi piete, generand o crestere de pana la 25%.

1. Farmec

Cifra de afaceri - 214,2 milioane lei
Profit - 10,5 milioane lei

Farmec este si anul acesta cel mai mare producator roman de cosmetice, cu o cifra de afaceri de 214,2 milioane lei si un profit de 10,5 milioane lei.

La inceputul acestui an, compania anunta o crestere a vanzarilor pe piata externa de circa 36%, valoare inregistrata intre 2014 - 2017. Dinamica buna datorandu-se strategiei de extindere internationala, ce a vizat implementarea de noi politici comerciale pentru partenerii straini, dezvoltarea de produse adaptate particularitatilor anumitor piete de desfacere, cat si extinderea portofoliului cu game inovatoare si revolutionare.

La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate in peste 30 de state, iar in Europa compania este prezenta cu 7 magazine, deschise de parteneri (3 centre in Spania, 2 in Italia si cate un spatiu in Grecia si Ungaria).

La sfarsitul anului 2017, reteaua de magazine de brand detinute de Farmec cuprindea 8 magazine Farmec, amplasate in Cluj-Napoca, Arad, Brasov, Sibiu, Targu-Mures si Timisoara si 13 magazine Gerovital care se gasesc in Cluj-Napoca, Bucuresti (3 magazine), Constanta, Timisoara, Craiova, Ploiesti, Suceava, Iasi, Piatra Neamt, Galati si Ramnicu Valcea.

Top producatori romani de cosmetice in 2017

Datele din tabel sunt conform informatiilor oferite de Ministerul Finantelor Publice.

Citeste si: Ce profituri au inregistrat cei mai mari producatori romani de cosmetice in perioada 2013-2016.

Sursa foto: Shutterstock / Bubbers BB

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri