Producatorii locali de cosmetice detin o cota de 10% dintr-o piata de 780 de milioane de euro dominata de multinationale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon. Cu toate acestea, Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producator de cosmetice cu capital romanesc, a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 196 milioane de lei, in crestere cu 14,6% fata de 2015. Vezi in continuare ce profituri au inregistrat producatorii romani de cosmetice in ultimii ani.

Ivatherm - 450.000 lei

Cifra de afaceri 2016 - 9,3 milioane lei

Brandul de dermatocosmetice Ivatherm, lansat in urma cu mai bine de zece ani de catre Rucsandra Hurezeanu, a ajuns in prezent la vanzari de 9,3 milioane lei si la exporturi in peste 11 tari.

In prezent, produsele Ivatherm, care au la baza apa termala Herculane si care sunt realizate in Franta, ajung in Asia, Europa de Est si Orientul Mijlociu. Totodata, anul acesta producatorul de dermatocosmetice a demarat deja discutii pentru a intra pe pietele din Cambodgia, Filipine si va incepe sa livreze in Arabia Saudita si Iran.

producatori romani de cosmetice

Citeste si:
Barbatii romani aloca, in medie, 300 de lei pentru produse de make-up
Business cu rujuri si...

Genmar Cosmetics - 1,2 milioane lei

Cifra de afaceri 2016 - 6,2 milioane lei

Activitatea companiei Genmar Cosmetics a inceput in anul 1994. Produsele producatorului de cosmetice se regasesc pe rafturile magazinelor si farmaciilor sub marcile: Herbagen, Herbaforia, Keritogen, Pedex. In prezent sunt fabricate in sectiile de productie ale companiei peste 100 de tipuri de produse dermatocosmetice.

Genmar Cosmetics a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 6,2 milioane lei si un profit net de 1,2 milioane lei. In ultimii 4 ani, profitul companiei inregistrat anual a fost de peste un milion de lei.

producatori romani de cosmetice

Citeste si:
Piata cosmeticelor, la 2 miliarde euro in 2019. Topul jucatorilor
Piata cosmeticelor din...

Gerocossen - 1,3 milioane lei

Cifra de afaceri 2016 - 11,5 milioane lei

Producatorul de cosmetice Gerocossen a realizat anul trecut cifra de afaceri de 11,5 milioane lei, din care un profit de 1,3 milioane lei. In 2016, profitul companiei a reusit sa treaca de pragul de un milion de lei, avand in anii 2013-2015 profituri de circa jumatate de milion.

producatori romani de cosmetice

Cosmetic Plant

Cifra de afaceri 2016 - 10,4 milioane lei

Citeste si:
Ce planuri are Vanya Panayotova pentru L'Oreal Romania
Planurile Vanyei Panayotova...

Cosmetic Plant, unul dintre principalii producatori locali de cosmetice, a avut in primele sase luni din 2017 o cifra de afaceri de aproximativ 6,8 milioane lei, cu circa 15% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. Gamele care au inregistrat cele mai mari cresteri in primul semestru au fost cele de protectie solara si gama pentru ingrijirea parului.

Cosmetic Plant este o afacere de familie infiintata in 1991 la Cluj-Napoca. Compania este prezenta la nivel national in retelele Cora din Romania Hypermarche, Auchan, Carrefour, DM DrogerieMarkt, Profi, farmaciile Catena si Remedia, diverse farmacii independente, Plafar si alte magazine naturiste din tara. Produsele companiei sunt prezente si pe plan extern in tari precum Ungaria, Iordania, Liban, Republica Moldova, Grecia, Portugalia, Spania, Franta, Cipru etc.

In prezent, portofoliul Cosmetic Plant include peste 110 de produse, impartite in 16 game sortimentale grupate in functie de ingredientul activ principal sau de destinatia produsului.

producatori romani de cosmetice

Farmec - 14,9 milioane lei

Cifra de afaceri 2016 - 196,7 milioane lei

Producatorul roman de cosmetice Farmec a inregistrat in primul semestru al anului 2017 o cifra de afaceri de 105,5 milioane lei, ceea ce inseamna o crestere cu 9% fata de aceeasi perioada din 2016. Aceasta crestere a fost sustinuta de extinderea retelei de magazine Farmec si Gerovital, care in prezent numara 19 magazine de brand, deschise atat in marile centre comerciale, cat si in zonele cheie ale oraselor.

De la inceputul anului, au fost inaugurate 8 magazine de brand, urmand ca cel putin alte 2 spatii sa fie deschise pana la finele acestui an. Datorita politicii de extindere, in primele 6 luni ale anului 2017, reteaua de magazine proprii a companiei Farmec a atins vanzari de 1 milion de euro.

producatori romani de cosmetice

Vezi in tabelul de mai jos ce profituri au inregistrat producatorii romani de cosmetice in ultimii patru ani.

producatori romani de cosmetice

Datele din tabel sunt conform informatiilor oferite de Ministerul Finantelor Publice.

Sursa foto: Africa Studio / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Topul celor mai mari producatori romani de cosmetice