Intr-o industrie in continua evolutie, Farmec este singurul producator local in topul clasamentului celor mai importanti actori din sectorul cosmetic. Acest rezultat a fost posibil datorita obiectivelor ambitioase setate de Farmec: si-a propus inca de la inceput sa devina o companie de referinta, care sa seteze standardele de calitate si performanta in acest domeniu, prin actiuni sustinute de inovare si modernizare.

Drumul catre afirmare al celui mai important producator de cosmetice incepe acum 129 de ani la Budapesta, in cadrul laboratoarelor Molnar Moser. 54 de ani mai tarziu, in 1943, din aceasta retea se desprinde un mic laborator, Mol-Mos, care incepe sa isi desfasoare activitatea la Cluj-Napoca.

1943 - inceputul povestii Farmec

povestea producatorului roman de cosmetice FarmecCompania a fost, inca de la inceput, un pionier pe piata romaneasca de cosmetice, inregistrand de-a lungul timpului mai multe premiere, care au revolutionat piata la momentul respectiv. Astfel, in 1965 se incepe productia Laptelui Doina, care timp de decenii a ramas unul dintre cele mai indragite produse de generatii intregi de romani, fiind asociat cu primele lectii de ingrijire personala, oferite de mame copiilor lor. Emulsia Doina si-a pastrat pozitia in ierarhia categoriei din care face parte, fiind si in prezent unul dintre cele mai bine vandute demachiante, cu o cota de piata de 7,1%, conform datelor Nielsen.

1967 este un alt an simbolic in evolutia Farmec, anul in care Liviu Turdean devine directorul companiei si se incepe producerea in masa a primelor creme si emulsii Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan din Romania.

Farmec: Ne asteptam la...
Citeste si: Cat se asteapta Farmec sa vanda de Black Friday

Preluarea conducerii de catre Liviu Turdean este un moment de turnura pentru companie, care a pus bazele unei noi etape in dezvoltarea unuia dintre cei mai mari producatori romani. Odata cu venirea in Farmec a lui Liviu Turdean, este initiata implementarea unui amplu plan de dezvoltare a companiei.

1967 - Farmec produce in masa cremele Gerovital H3

povestea producatorului roman de cosmetice FarmecPrimul eveniment major a fost realizarea in masa a cremelor cosmetice Gerovital H3, ca urmare a discutiei dintre prof. dr. Ana Aslan si directorul Farmec din 1967, in cadrul careia companiei ii este incredintat dreptul de a produce cremele Gerovital. Pana la acel moment, renumita reteta anti-aging era disponibila doar unui numar restrans de persoane, printre care personalitati si celebritati internationale.

povestea producatorului roman de cosmetice Farmec

Vizita Nadiei Comaneci la Farmec

Au inceput cu productia de...
Citeste si: Povestea romanilor care fac cafea si espressoare la Craiova

Astfel, Farmec, datorita spiritului vizionar al lui Turdean, devine prima companie care ofera tuturor romanilor acces la aceasta inventie, sub forma de creme si emulsii cosmetice. Acesta a fost primul pas in dezvoltarea unui brand notoriu.

O parte din retetele originale este pastrata si astazi in produsele Gerovital, majoritatea, insa, au fost imbunatatite de-a lungul timpului, in functie de inovatiile din domeniu si de diversificarea necesitatilor consumatorilor.

In fiecare an, Farmec a valorificat oportunitatile de crestere, asigurandu-se ca isi pastreaza un parcurs ascendent de dezvoltare. De exemplu, in 1969 a fost demarata in premiera nationala fabricarea produselor sub forma de spray. Primele produse au fost deodorantul Triumf, spuma de ras Adam si crema de maini Catifelin. Aceste produse au fost urmate de gama Femina (deodorant, crema de fata, crema de maini si lac de par) si gama BOB (spuma de ras, spuma dupa ras si deodorant).

Dupa care, gama a fost dezvoltata cu deodorantele Perla, Zefir, Cristal, o linie de deodorante Farmec, deodorantul Napoca, liniile de deo-parfumuri Magnolia si Anotimp, iar in anii 1985-1990, au fost lansate deodorantele Favorit si Farmec 16, care s-au bucurat de un real succes la nivel national.

Auchan a inaugurat LillaPois,...
Citeste si: Auchan a deschis primul sau magazin LillaPois in Romania

In anul 1970 incep lucrarile pentru dezvoltarea celei mai importante platforme de productie de cosmetice din Romania, Farmec fiind la vremea respectiva una dintre cele mai mari din sud-estul Europei.

povestea producatorului roman de cosmetice Farmec

Sectia de creme Doina

1989 - Producatorul de cosmetice afla pentru prima data ce inseamna concurenta

Inainte de 1989, productia Farmec asigura circa 90% din necesarul de consum local al perioadei respective. Imediat dupa revolutie, compania din Cluj-Napoca a fost supusa procesului firesc de trecere de la economia inchisa la o economie de piata, confruntandu-se pentru prima data cu ceea ce insemna concurenta, distributia sau marketingul.

Pentru a se adapta noilor conditii de piata, Liviu Turdean a propus o serie de masuri, printre care crearea retelei proprii de distributie Farmec, care sa permita un control mai strategic al preturilor, o analiza aprofundata a pietei si elaborarea unor campanii de promovare cat mai eficiente.

O alta masura a fost investirea in cercetare si in modernizarea productiei, pentru a oferi consumatorilor produse cosmetice romanesti, capabile sa concureze si sa depaseasca brandurilor straine.

De asemenea, Farmec SA a fost una dintre putinele companii cu capital 100% romanesc, privatizata integral in anul 1995 prin metoda MEBO. Acest proces a permis oricarui angajat sa devina actionar al companiei, iar primul director general ales de Adunarea Generala a Actionarilor a fost Liviu Turdean.

povestea producatorului roman de cosmetice Farmec

Activitatile Farmec dupa anii 2000

In noul mileniu, producatorul clujean a intrat cu noi directii si prerogative de dezvoltare. Dupa anii 2000, se consolideaza reteaua de distributie la nivel national, se lanseaza noi game si linii de produse sub umbrela brandurilor Gerovital, Farmec, Aslavital, Nufar, Doina si Triumf.

Tot in aceasta perioada are loc si prima iesire peste hotarele tarii. Mai exact, in 2003, Farmec patrunde pe piata din Emiratele Arabe Unite. Succesul inregistrat pe cateva piete din afara a determinat Farmec sa continue in aceasta directie si sa se extinda la nivel international.

Astfel, in urmatorii 14 ani, au fost deschise alte 7 magazine monobrand in tari europene precum Spania, Grecia, Italia, Franta si Ungaria.

In 2008, Farmec a preluat integral drepturile de utilizare a marcii Gerovital, pe care le impartea pana atunci cu Gerovital Cosmetics (Miraj). Inainte de 1989 marca Gerovital H3 apartinea in totalitate statului roman.

povestea producatorului roman de cosmetice Farmec

Cinci ani mai tarziu, Farmec deschide primul Atelier de Frumusete din tara, la Cluj-Napoca. In cadrul acestuia sunt puse la dispozitie sedinte de ingrijire corporala si tratamente faciale pentru consumatoarele Farmec si Gerovital.

Farmec - model de succes in mediul de afaceri local

Astazi, Farmec reprezinta un reper pentru antreprenoriatul romanesc si un model de succes al mediului de afaceri local. Pentru a-si consolida pe termen lung pozitia de lider de piata, Farmec a vizat 3 piloni majori de dezvoltare: afirmarea calitatii produselor, dezvoltarea constanta a portofoliului si investitii in inovatie si modernizare.
Toate activitatile enumerate anterior s-au materializat in crearea unui portofoliu impresionant de peste 600 de produse, pe care il detine astazi Farmec. Iar brandurile companiei, printre care se numara Gerovital, Farmec, Aslavital, Doina, Nufar sau Triumf au decenii de traditie si se bucura in continuare de popularitate in randul romanilor.

Cu o capacitate de productie de 27 milioane de unitati pe an, cel putin 100 de produse sunt lansate pe piata, fie ca vorbim de produse si game complet noi sau extinderi de linii si modernizari de produse cu un istoric pe categoriile din care fac parte.

Totodata, Farmec este unul dintre primii producatori romani de cosmetice care dispune de o retea de magazine proprii. Primul magazin a fost deschis in 2016, iar un an mai tarziu numarul de spatii Farmec si Gerovital s-a dublat, de la 11 centre existente la final de 2016 la 21 de spatii la final de 2017.

povestea producatorului roman de cosmetice Farmec

Pentru prima jumatate a anului 2017, Farmec a inregistrat o cifra de afaceri de 105,5 milioane lei, in crestere cu 9% fata de aceeasi perioada din 2016. Din acest total, reteaua de magazine proprii a inregistrat vanzari de peste 4,5 milioane lei, in primul semestru al anului trecut.

Farmec sustine ca va miza in continuare pe extinderea retelei de magazine de brand, inovarea portofoliului de produse, investirea in activitatile de cercetare si dezvoltare, cresterea cotei de piata pe segmentele premium si de cosmetica. Si in acelasi timp, compania isi propune sa transmita si generatiilor viitoare increderea in fortele proprii, in posibilitatile de crestere si in spiritul antreprenorial romanesc.