Cu o istorie de peste 130 de ani pe piață, Farmec a pus pe hartă produsele cosmetice românești. Astăzi, a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri în România și cel mai mare producător local de cosmetice.

Modelul de antreprenoriat românesc Farmec a început în anul 1889, când, la Budapesta, se înființează drogheria „Molnar-Moser”. În 1943, se înregistra la Cluj-Napoca Laboratorul Mol-Mos, ca sucursală a fabricii Molnar-Moser din Budapesta.

Șase ani mai târziu, în 1949, Laboratorul Mol-Mos devine Fabrica de Produse Cosmetice nr. 21 Cluj, în subordinea Ministerului Sănătății, ca urmare a procesului de naționalizare.

Poză laborator 1943

În 1957, are loc comasarea cu Fabrica de Uleiuri Vegetale Flacăra sub un nou nume: Întreprinderea Industrială de Stat Flacăra - Fabrica de Uleiuri Vegetale și Produse Cosmetice Cluj. Peste 30 de ani, Farmec se privatizează integral, având astfel capital 100% românesc.

Tot în acea vreme, are loc inaugurarea sediului central al fabricii și a platformei de produse cosmetice din Cluj, situate și astăzi pe aceeași stradă ca odinioară. Doi ani mai târziu, brandul de cosmetice a luat numele de „Farmec”.

După 130 de ani, Farmec și-a extins afacerea în toată lumea, fiind prezent în mai mult de 30 de țări printre care se numără și Japonia, Kuwait, Canada, Grecia și Ungaria.

Înainte și acum: „invazia" roboților din industrie

De-a lungul anilor, tehnologia s-a dezvoltat și odată cu ea și fabrica Farmec. Reprezentanții companiei au investit în dotarea laboratoarelor de cercetare ale companiei și retehnologizarea secțiilor de producție, modernizarea și automatizarea tuturor operațiunilor de producție.

Poză preparare produs anii 1970

Secția de creme Doina

„În prezent, procentul de automatizare atins în este de 75%, iar două dintre liniile de producție sunt robotizate în totalitate, a declarat Mircea Turdean, Director General.

Citește și Deși au stat mai mult în casă, românii au cumpărat mai multe cosmetice în 2020.

În ultimii ani, Farmec a inaugurat noi spații de producție în zonele industriale de la periferia orașului Cluj, iar în 2016 compania a mutat depozitul central în zona Someșeni, unde dispune de o hală de 5.000 metri pătrați.

Cum arătau înainte produsele cosmetice

Dacă în prezent, industria farmaceutică a ales să se îndrepte spre ambalaje sustenabile, cum ar fi sticla, în trecut producătorii alegeau ambalaje mult mai simple, din plastic, fără să fie preocupați în mod special de cum va afecta mediul înconjurător. Iată cum arătau în trecut trei produse populare din portofoliul Farmec.

Producția de noi cosmetice, pas cu pas

Lansarea unui produs nou presupune un întreg proces, cu mai multe etape, care durează până la doi ani.

„În primul rând începem cu studii de piață despre nevoile indentificate în piață, trendurile actuale, comportamentul consumatorilor. Urmează apoi cercetările și experimentele în laborator pentru a găsi rețeta cea mai bună”, spune Mircea Turdean, Director General.

Următorul pas este partea de creație pentru branding și design de produs, urmată de achiziția ambalajelor și a materiei prime. După ce aceste etape au fost finalizate, produsul este dat în producție și este stabilită campania de lansare. Nu în ultimul rând, după lansarea pe piață, se urmărește constant evoluția produsului.

Citește și Cum poți recicla ambalajele produselor de îngrijire și obține cadouri sau vouchere de reducere.

Astăzi, compania deține un portofoliu de peste 600 de produse, iar anual Farmec lansează circa 2-3 game de produse.

Producătorul de cosmetice cu capital 100% românesc comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări. În ianuarie 2021, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu Mureș și Timișoara, 22 magazine Gerovital care se găsesc în București, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș şi Râmnicu Vâlcea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri