Piata locala de peste a inregistrat o crestere de circa 10% in primul semestru din 2018, comparativ cu aceeasi perioada din 2017, iar anul in curs se va incheia cu o valoare a vanzarilor mai ridicata cu aproximativ 10%, conform estimarilor reprezentantilor Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante marci de peste si fructe de mare din Romania. Astfel, piata locala de peste si fructe de mare ar urma sa ajunga la aproape 380 milioane de euro, in crestere lenta fata de 2017.

Consumul de peste per capita se va situa la finalul anului in jurul a sapte kilograme pe an, potrivit prognozelor Alfredo Seafood, o cifra semnificativ mai mica fata de media europeana: 23 kilograme pe cap de locuitor. Somonul va ramane unul dintre liderii topului celor mai consumate soiuri de peste si in 2018, pe fondul cresterii importurilor de peste, fructe de mare si alte nevertebrate marine.

In prima jumatate a anului, somonul a condus clasamentul valoric, inregistrand vanzari de circa 50 milioane de euro la nivel national, potrivit datelor Alfredo Seefood, al carui portofoliu este reprezentat in proportie de aproximtiv 20% de somonul ultra proaspat si de cel congelat, pescuit din Marea Nordului (provenit din acvacultura) si din apele Pacificului de Nord (somon salbatic).

Alfredo Seafood

“2018 a adus o crestere moderata a consumului de peste, fructe de mare si produse derivate, dar ne asteptam la acest lucru. Cred ca este foarte important ca piata isi continua tendinta ascendenta din ultimii cinci ani. Vedem totusi o usoara incetinire a ritmului de crestere, cauzata de diversi factori: preturile mai mari fata de carnea rosie, corelat cu faptul ca oamenii s-au obisnuit cu scaderea TVA-ului la alimente de la 24% la 9%, aspect care impulsionase puternic vanzarile in 2015 si 2016. Subliniez ca discutam despre o piata inca in formare in Romania, care mai are o distanta de parcurs pana la momentul maturizarii. Alte bariere tin de o falsa perceptie conform careia preparatele pe baza de peste ar fi mai dificil de gatit. Aceasta este o parere eronata mai ales ca acum exista tehnologii moderne de procesare si ambalare care fac pestele la fel de usor de preparat ca puiul sau carnea de porc, prin procesare ca indepartarea pielii, desolzirea, filetarea si portionarea”, explica Mihai Cristian Darmanescu, fondator Alfredo Seafood.

Citeste si:
Cererea de produse bio din peste a crescut cu 10% in 2018
Cererea de produse bio din...

Alfredo Seafood a incheiat 2017 cu o cifra de afaceri de 20 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2016, iar prima parte din 2018 a fost dedicata consolidarii afacerii, prin implementarea unor tehnici de ambalare si procesare, investitii in gama de produse proaspete “Gata de Gatit”, in imbunatatiri tehnologice si logistice, precum si in pregatirea extinderii in pietele din regiune: Republica Moldova si Bulgaria.

Printre cele mai importante investitii care au marcat ultimul trimestru din 2017 si primul semestru din 2018, se numara: finalizarea unui proiect dedicat gamei „Gata de Gatit", in valoare de peste 220.000 de euro, intarirea parteneriatelor cu distribuitorii, parteneriatul cu BistroMar pentru deschiderea unui restaurant de tip de Gourmet Bistro, care functioneaza atat ca bistrou, cat si ca magazin de desfacere al Alfredo Seafood pe partea de produs crud si ambalat.

In 2018, Alfredo Seafood are in plan si continuarea campaniei de educare a consumatorilor, prin organizarea unei serii de evenimente de promovare a cresterii consumului de peste de la o masa la trei saptamani, cat este in prezent, la minimum una pe saptamana.

“In ciuda cresterii incete a consumului de peste pe plan local, sunt bucuros sa vad ca tot mai multi oameni au descoperit preparatele gata pregatite pentru a fi gatite, gama pe care o avem si noi in portofoliu incepand de anul trecut si care a inregistrat majorari semnificative. Sper doar ca impreuna cu ceilalti jucatori de pe acest segment de piata, sa reusim sa educam romanii pentru a creste semnificativ consumul de peste, care este unul dintre cele mai sanatoase alimente. Inca suntem departe de dezideratul de minimum o masa pe saptamana, pe care ar trebui sa il atingem daca vrem sa ne apropiem de media europeana”, spune Mihai Cristian Darmanescu, fondator Alfredo Seafood.

Citeste si:
Auchan retrage de la raft de urgenta un produs contaminat cu Listeria
Auchan retrage de la raft de...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Doar 15% din pestele vandut in Romania provine din tara