Delicii Gelato este o gelaterie deschisa in urma cu sapte ani, care si-a mutat sediul din Centrul Vechi in Piata Floreasca, si a continuat trendul ascendent al vanzarilor intr-o zona cu un trafic mai redus de persoane. Gelateria artizanala a ajuns la incasari de 93.000 de euro si anticipeaza ca vanzarile vor creste cu pana la 15%, anul acesta.

Adrian Balaci a deschis gelateria alaturi de Corina Naduh si Atena Balint, in 2011. Atena s-a retras, iar, in prezent, Corina se ocupa de partea financiara, si Adrian, de productie. Din echipa mai fac parte doua fete care se ocupa de servire.

Inainte de gelaterie, Adrian s-a ocupat de amenajari interioare. Dupa zece ani de stat pe santier, s-a plictisit: „M-am oprit din nevoia de a face si altceva”. Acest „altceva” a fost inghetata, idee venita din pasiunea pentru gastronomie si din lipsa de gelaterii in Capitala.

In continuare, in Bucuresti nu sunt suficiente gelaterii, considera Adrian, fiind nevoie de mai multe pentru a educa consumatorul roman, care isi cumpara, frecvent, inghetata industriala din supermarketuri.

Obiceiul de a consuma inghetata iarna nu a fost adoptat, inca, in Romania, conchide fondatorul gelateriei. Astfel, in sezonul rece, cand scade drastic consumul, gelateria e inchisa din noiembrie pana in martie, perioada in care Adrian se odihneste si mai produce gelato o zi sau doua pe saptamana pentru restaurante.

Citeste si:
O nouă înghețață pe piață: Mövenpick deschide o gelaterie în...
O nouă înghețată pe piață:...

Investitia initiala a fost de 60.000 de euro, iar banii s-au dus pe utilaje si pe amenajarea spatiului din Centrul Vechi. Din 2011 pana in prezent au fost investite peste 120.000 de euro, reprezentand, in mare, utilaje si relocarea spatiului in zona Floreasca. Aici, programul este de la 12 la 21, iar media de tranzactii este de aproximativ 100.

Adrian a facut un curs de gelaterie in Italia, de doua saptamani, si in cei sapte ani de cand face inghetata, din mainile lui au iesit peste 200 de sortimente. Petrece in laborator chiar si zece ore pe zi, fabricand intre 30 si 100 de kilograme de inghetata, in zilele de vara.

Inspiratia pentru atatea sortimente vine de oriunde, din calatorii sau din ceea ce citeste. Cand ii vine o idee de sortiment o noteaza pe unde apuca si apoi o transcrie in caietul de gusturi, la finalul listei de potentiale arome de expus in vitrina. Nu toate ideile sunt realizabile si, mai ales, nu se realizeaza pocnind din degete.

Citeste si:
Top: 10 gelaterii din Romania pe care sa le incerci vara aceasta
Cele mai interesante...

Printre sortimentele de care intreaba toata lumea se numara ciocolata neagra, biscuiti, nuci, mascarpone si caramel sarat. Sortimentele inedite sunt cele de peste, mustar, coliva, spanac si chiar parmezan.

O cupa de inghetata de 50 de grame costa 7 lei. La pachet, o jumatate de kilogram costa 59 de lei, iar un kilogram, 98 de lei. La Delicii se mai fac si torturi de gelato si Affogato, un desert pe baza de cafea.

O mare parte din ingredientele necesare, precum materiile prime de inghetata profesionale ca pastele de alune sau de fistic, sunt cumparate din Italia, iar restul ingredientelor sunt obtinute din pietele din Bucuresti.

Citeste si:
Sfaturi pentru antreprenori: nu vă opriți, fiți vizibili, faceți...
Business mentor către oamenii...

O afacere in crestere

Vanzarile au crescut constant, chiar si dupa ce s-au mutat din Centrul Vechi, de pe strada Covaci, in zona Pietei Floreasca, pe strada Constantin Aricescu, in 2016. Anul trecut, incasarile au ajuns la 93.000 de euro, in crestere fata de 2016, cand s-au incasat 90.000 de euro. Pentru anul acesta este estimata o crestere de 10-15% fata de 2017.

Daca, la inceput, vanzarile din gelaterie reprezentau jumatate din cifra de afaceri, iar distributia si evenimentele reprezentau restul, in prezent, ponderea cea mai mare o detine gelateria din Floreasca cu 70% din totalul cifrei de afaceri.

„Eu am grija de produs”

Au mai existat planuri de deschidere a unei noi gelaterii, dar au fost impiedicate de costuri si dificultatile in gasirea de spatiu si personal: „Problema cea mai mare e cine il opereaza. E complicat. Nu se gasesc oameni si trebuie sa ai grija de produs. Eu, de bine, de rau, am o echipa care oarecum e stabila si stiu exact ce imi doresc si cum trebuie sa aiba grija de inghetata. Eu in doua locuri nu pot sa ma impart. Vreau sa fie intotdeauna inghetata asa cum vreau sa fie prezentata si servita. Ar insemna un pas care s-ar putea sa nu duca unde trebuie”, spune Adrian.

Pentru ca tine mult la calitatea produsului, nu accepta sa participe la festivaluri precum Food Truck, unde mancarea este vanduta din camionete, pentru ca sunt prea multi factori care ar putea influenta servirea inghetatei. „Eu am grija de produs”, repeta Adrian. In schimb, inghetata lui poate fi gasita la nunti sau botezuri, pentru cateva ore pe timpul zilei sau al serii, intrucat trebuie sa respecte conditiile de servire.

Desi este pasionat de gastronomie, nu ar vrea sa se extinda cu un restaurant, pentru ca nu simte ca poate lucra mai mult decat acum si nu crede ca poate gasi personal pe care sa se bazeze. S-a gandit sa faca ceva in cele patru luni de frig, dar a preferat sa se odihneasca si sa isi incarce bateriile pentru sezonul urmator.

Sursa foto: Facebook Delicii Gelato

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Profi vrea să preia o parte din angajații disponibilizați din retail
Setari Cookie-uri