Wall-Street.ro v-a prezentat până acum o serie întreagă de idei de francize, de la cafenele, gogoșerii și cofetării, până la spa de pantofi sau magazine de cosmetice, dar de această dată mergem pe un domeniu mai puțin obișnuit pentru lumea francizelor, dar care vă poate deschide calea către contracte de la câteva mii până la milioane de euro.

Este vorba despre franciza Graphein, companie specializată în servicii de topografie inginerească, asistență topografică pentru infrastructură, cadastru și intabulare, scanare 3D, măsurători BOMA și pentru urmărirea comportării în timp a construcțiilor.

Sună puțin pompos, dar cu siguranță ați mai întâlnit prin drumurile voastre acei băieți sau fete care se uită printr-un dispozitiv optic, ce ar semăna cu o cameră de fotografiat și care notează ceva pe un carnet sau într-o tabletă. Măsoară terenurile, gradul de înclinare, aliniamentul unor clădiri și așa mai departe.

Geodez Graphein(Sursa foto: Graphein)

Sunt destul de discreți în viața de zi cu zi, dar oportunitatea pentru un business de acest fel există. Este un domeniu în care este nevoie de pregătire, investițiile vor fi și ele pe măsură, dar ținând cont că domeniul construcțiilor așteaptă un val de finanțare uriaș venit din partea UE, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), poate că acum este momentul cel mai bun de a investi într-o asemenea franciză.

Am discutat cu Eugen Ursu, CEO și co-fondator al Graphein, pentru a afla mai multe despre acest business care se află în creștere atât de nivel local, cât și internațional.

Din ce înțelegem, este un domeniu specializat și este nevoie de cunoștințe în domeniu, dar partea interesantă este că firma oferă și varianta în care nu este nevoie de experiență în topografie!

Care sunt variantele de franciză și care sunt costurile

Potrivit co-fondatorului Graphein, un partener interesat de franciza oferită de compania românească de servicii topografice are trei opțiuni de colaborare:

  • Licență tehnică: unde partenerul face doar implementarea proiectelor și vizăm îndeosebi companii mici de topografie care le vom da acces la proiectele de anvergură ale Graphein (interne și internaționale), la care un contractor independent ar avea puține șanse să poată fi implicat
  • Licență comercială: partenerul nu trebuie să aibă experiență în topografie, rolul acestuia fiind de a gestiona procesul de vânzare
  • Hub Graphein: partenerul primește exclusivitate în zona desemnată și are posibilitatea de a face vânzarea și implementarea în același timp, cu un suport continuu din partea echipei Graphein

Eugen Ursu ne spune că investiția într-o franciză Graphein variază între 10.000 și 50.000 euro și include taxa de franciză (5.350 euro/9.500 euro), mobilare spațiu (dacă nu există), echipamentele și tehnologia necesară activității, stoc inițial de echipamente de protecție, training inițial (înainte de deschidere), campania de marketing de lansare, capital circulant pentru primele 3 luni operaționale.

Pentru un francizat care face doar vânzarea acesta poate să fie pe cont propriu, iar pentru partea tehnică e necesară o echipa formată din 2-4 persoane implicate, dar numărul acestora poate să și crească în timp.

Citește și: Franciza Blinkee: Care sunt pașii pentru a-ți deschide o firmă de închiriat scutere electrice

Cine poate aplica pentru o franciză Graphein

Pentru a înțelege mai bine tipul partenerului care s-ar descurca bine într-o astfel de franciză, am întrebat cine s-ar potrivi pentru un asemenea business, iar Eugen Ursu ne spune că partenerul pe care îl căută trebuie să aibă următoarele abilități:

  • Partenerul tehnic: Aici pot intra companii mici de topografie care doresc să treacă la următorul nivel, care au acumulat experiență în domeniul topografiei, topografi pasionați, care consideră că partea de vânzare nu este zona lor de expertiză sau firme de construcții care vor să-și internalizeze competența sau să aibă predictibilitatea și un standard ridicat în departamentul de topografie
  • Partenerul de vânzări: Această categorie este mult mai permisivă, cu un grad de specializare mult mai redus, nici măcar nu este nevoie de experiență în domeniu. Partenerul trebuie să fie implicat în vânzări, business development în construcții sau domenii conexe construcțiilor (project management), nu trebuie să aibă experiență în topografie, rolul acestuia fiind de a gestiona procesul de vânzare în zona alocată.

Potrivit lui Eugen Ursu, viitorul partener trebuie să vadă ce abilități are (tehnic sau vânzător) și are posibilitatea de a-și alege ce vrea să facă pentru că în cadrul Graphein resursele sunt împărtășite cu întreaga rețea.

„Procesul durează aproximativ 3 luni de la momentul primei discuții, dorim să setăm corect așteptările încă de la început, iar colegii noștri de la Franchwise sunt la dispoziția tuturor celor interesați de proiectul de franciză cu mai multe informații despre proiect și totodată pentru a identifica dacă franciză Graphein este ceea ce caută un posibil partener și dacă i se potrivește”, ne-a mai explicat CEO-ul Graphein.

Eugen Ursu - CEO co-fondator Graphein(Eugen Ursu, CEO și co-fondator al Graphein - sursa foto: Graphein)

Ce oferă la schimb rețeaua Graphein pentru partenerii francizați

Fiind parte a unei francize, principalul avantaj este rețeaua de clienți și parteneri ai francizorului, experiența lui, dar și sprijinul pe care-l oferă partenerilor, pentru că, deși sunt doar parteneri, vor reprezenta numele rețelei, așa că nu-și permite ca un colaborator să plece la drum nepregătit.

Prin urmare, în ceea ce privește sprijinul primit:

  • Partenerul va funcționa sub umbrela unui brand recunoscut în industrie, exponentul unei noi generații și al unui nou standard în topografie
  • Va avea acces la proiectele de anvergură ale Graphein (interne și internaționale)
  • Va putea să închirieze echipamente [ex. scanner 3D] în cadrul rețelei
  • Va primi training inițial și ongoing și o persoană dedicată de la sediul central care să îl susțină și să îi acorde suport permanent
  • Acces la un preț de achiziție negociat la nivel de grup pentru echipamente și servicii

Fondatorul celor de la Franchwise s-a arătat și el surprins de această franciză, una atipică, într-o piață a francizelor dominată de restaurante, cafenele, cofetării și alte afaceri mult mai des întâlnite, pretabile pentru o franciză.

Citeste si:

    „Înainte de a-i cunoaște pe cei de la Graphein, nișa de servicii topo ni s-a părut înghețată în timp și neatractivă. Concret, concepte de business precum parteneriat și colaborare erau privite în sens peiorativ. Surpriza plăcută a fost să descoperim că fondatorii sunt foarte pasionați de ceea ce fac și au un plan clar de a crește afacerea și de a deveni lider pe acest segment. Și că au deschiderea către parteneriat, de a împărtăși rezultatele și de a schimba industria de construcții”, ne-a declarat Paul Voicu, fondator Franchwise.

    Eugen Ursu și Andrei Șueran - cofondatori Graphein

    (Andrei Șueran și Eugen Ursu - cofondatorii Graphein - sursa foto: Graphein)

    În cât timp îți poți recupera investiția și ce contracte poți obține

    În ceea ce privește recuperarea investiției, cei de la Graphein ne-a dat exemplul unui parteneri din Iași, iar în legătură cu valoarea potențialelor contracte de servicii află că se poate ajunge, dacă ai noroc, la câteva milioane de euro, mai ales că în perioada următoare sunt așteptați banii din PNRR dedicați lucrărilor de infrastructură, dar și de digitalizare a domeniului construcțiilor.

    Citeste si:

      „Amortizarea investiției este posibilă în maximum doi ani. Franciza din Iași, care are deja un an de momentul lansării, a înregistrat o cifră de afaceri lunară de 15.000 euro. De asemenea, cel mai mare proiect contractat de biroul din Iași este de 250.000 euro pentru următorii doi ani”, ne-a explicat pe scurt Eugen Ursu, astfel încât să înțelegem că oportunitățile pe această piață sunt foarte mari, mai ales dacă te afli într-un oraș în care dezvoltarea imobiliară este mult mai intensă.

      Mai mult, potrivit CEO-ului Graphein, cei mai mici pot începe cu contracte de la 300 euro, aici însemnând servicii extrem de simple, fără să necesite un efort prea mare, dar se poate ajunge și la contracte de 2,2 milioane de euro în servicii topografice care ajută la construcția unui lot de autostradă.

      Oportunitățile prin PNRR se referă la fondurile care vor fi direcționate atât către construcții, dar și digitalizare. Statul va crea un registru digital al clădirilor, iar asta naște oportunități suplimentare pentru cadastrare digitală, servicii pe care Graphein le poate oferi clienților săi.

      Din ce ne spune Eugen Ursu, înțelegem că accesul la comunitatea locală de dezvoltatori și investitori imobiliari poate aduce oportunități către contracte extrem de bănoase.

      topograf(Sursa foto: Graphein)

      Partenerii pot profita și de planurile Graphein de a se dezvolta

      Nu în ultimul rând, partenerii Graphein pot profita de dorința companiei de a crește business-ul atât la nivel local, cât și global, compania extinzându-și gama de servicii în așa fel încât să se adreseze unui areal cât mai mare de clienți.

      „Obiectivul nostru a rămas același, nu ne oprim aici, dorim să facem din Graphein liderul european în geodezie, eficientizând procesul și costurile din domeniul construcțiilor. Focusul nostru este să ajungem prin parteneri francizați și în orașele Timișoara, Constanța, Brașov șu Craiova”, ne-a mai spus CEO-ul Graphein.

      Acesta ne-a mai spus că serviciile topografice integrate pentru proiecte de infrastructură și transformarea digitală și trecerea către adoptarea accelerată a standardelor BIM sunt principalele linii de dezvoltare ale Graphein pentru 2022.

      Așadar, deși vorbim despre un business care nu pare la îndemâna oricui, o franciză de genul Graphein poate aduce multe oportunități de a face bani.

      Sursa foto: Graphein

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Adrian Ungureanu
      Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri