Cele mai solicitate programe de welllbeing sunt cele axate pe sanatate fizica, psiho-emotionala si hobby-uri, cu o durata de maximum 2 ore pe saptamana. Sunt si companii care implementeaza programe mai ample, care au o cultura de welness, iar aici investitiile sunt mai mari pana la 30-70 euro anual, iar tipurile de programe se disting prin conceptualizarea lor, prin comunicarea lor in interior, pe baza unei strategii, si urmaresc totodata pozitionarea brandului de angajator in piata.

"Noi incepem programele de wellbeing cu o diagnoza bazata pe Process Communication Model (PCM), care dureaza aproximativ 2 saptamani. Identificam nevoile psihologice ale angajatilor, analizam mixul de generatii, de gen, aria de business si apoi, in functie de profil, facem un mix de actiuni pe patru axe cheie - sanatate fizica, sanatate psiho-emotionala, sanatate sociala si hobby. Companiile in care implementam proiecte de wellbeing fac diferenta in piata printr-un grad de retentie mai ridicat, o atractivitate mai mare pentru potentialii angajati, dar si o deschidere mai mare si flexibilitate din partea angajatilor curenti", a declarat Dana Tudor Tanase, director general Creative & Bright, companie de consultanta in business.

Cei mai mari jucatori care investesc in wellbeing sunt companiile din IT&C, Banking, Big4, in general companii cu cifre de afaceri peste 50 milioane de euro si cu un numar intre 250 si 10.000 angajati.

“In companiile foarte mari, alaturi de CEO, COO, CMO, a luat nastere un nou rol, acela de CWO – Chief Wellbeing Officer. In Romania, facem pasi timizi, insa constanti, catre proiecte coerente de wellbeing. In ultimii ani s-a evoluat de la un wellbeing asociat cu workshop-uri organizate de 1 si 8 martie, la programe prin care se urmareste alinierea la standardele internationale, cresterea gradului de retentie al angajatilor, sau cresterea productivitatii. Creative & Bright implementeaza actiuni variate de wellbeing cum ar fi sesiuni de masaj, sesiuni de mindfulness, fresh bar sau actiuni de eficientizare a activitatii la birou, parte din proiectul "Imi place la birou" ”, a mai precizat Dana Tudor Tanase.

Conform datelor Creative and Bright, angajatii romani prefera ca programele de wellbeing sa aibe loc in timpul orelor de lucru, iar peste 80% dintre ei declara ca asteptarile le sunt depasite dupa participare.

Citeste si:
De ce renunta romanii la job in primele 100 de zile
De ce renunta romanii la job...

Din punctul de vedere al gradului de implicare, programele de dezvoltare personala sunt mai populare in randul femeilor, in timp ce barbatii prefera workshop-urile sau evenimentele ce implica activitate fizica.

Totodata, angajatii cu varste intre 21-30 de ani inclina mai mult catre activitati ce privesc dezvoltarea pasiunilor, spre deosebire de cei de 35-45 ani, care sunt mai atrasi de workshop-uri de parenting sau educatie financiara.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cum a evoluat piata de beneficii din Romania si care sunt tendintele