Lavazza cumpara divizia Mars Drinks (sistemele Flavia si Klix) de la Mars, Incorporated

Lavazza Group va cumpara divizia de bauturi a Mars, inclusiv sistemele de espressoare pentru birouri Flavia si Klix, marci de top in segmentul de vanzari pentru birouri – Office Coffee Service (OCS) and Vending. Finalizarea tranzactiei, care asteapta aprobarea institutiilor ce reglementeaza competitia si consultari cu angajatii in unele dintre locatii, este asteptata sa se incheie in luna decembrie 2018. Mars Drinks a generat venituri de aproximativ 350 milioane dolari in 2017.

Odata cu aceasta tranzactie, Lavazza Group isi urmeaza strategia de extindere internationala in piete cheie precum America de Nord, Germania, Marea Britanie si Franta si isi intareste canalele de vanzari pentru birouri (Office Coffee Service – OCS – and Vending), canale care ofera oportunitati semnificative de crestere si dezvoltare pentru companie.

Divizia care urmeaza a fi preluata de la Mars, Incorporated include espressoarele pentru birouri Flavia si Klix – doua marci de top ale companiei, precum si o serie de alte marci proprii. Achizitia va permite Lavazza Group sa-si consolideze acoperirea directa a tuturor segmentelor pietei de cafea, cu un accent particular pe diviziile Away-from-Home ca parte a abordarii directe a interactiunii cu consumatorii. Achizitia include unitatea de espressoare tip tabletop Flavia si unitatea de distribuitoare automate de cafea Klix, acestea avand un numar mare de dispozitive instalate in toate pietele pe care sunt prezente, precum si un portofoliu extins de cafea si alte bauturi calde comercializate atat sub marci proprii (ex. Alterra), cat si sub marci licentiate. Divizia de bauturi care face obiectul tranzactiei a generat in 2017 venituri de aproximativ 350 milioane dolari si are o echipa de aproximativ 900 de persoane.

”Aceasta achizitie se potriveste perfect strategiei noastre de extindere internationala, obiectivului de intarire a prezentei noastre pe pietele cheie, ca si dorintei noastre de a avea o relatie inca si mai apropiata cu consumatorii nostri. Si da, intareste pozitia Lavazza Group pe segmentele de vanzari pentru birouri (OCS si Vending), ceea ce ne deschide oportunitati semnificative de crestere si dezvoltare,” a spus Antonio Baravalle, CEO Lavazza Group.

Vorbind despre acordul intre cele doua companii, Grant F. Reid, CEO/Office of the President al Mars, Incorporated a spus: ”Mars Drinks a fost multi ani o parte importanta a business-ului nostru si, desi este intotdeauna dificil sa te desparti de marci puternice si de asociati si prieteni dragi, credem ca acum este momentul cel mai bun pentru o schimbare. Suntem increzatori ca aceasta decizie de integrare in Lavazza, o companie cu care impartasim aceleasi valori si care este specializata pe segmentul de bauturi, va asigura diviziei noastre succes pe termen lung si va permite acesteia si asociatilor ei sa continue sa se dezvolte.”

Citeste si:
Lavazza vrea să folosească doar ambalaje eco-friendly până în 2025
Producătorul de cafea Lavazza...

Continuand directia achizitiilor anterioare – Carte Noire si ESP in Franta, Merrild in Danemarca, Kicking Horse Coffee in Canada, NIMS in Italia siBlue Pod Coffee in Australia –, Lavazza intentioneaza sa-si intareasca noile divizii adaugate in portofoliu, crescand astfel acoperirea tuturor segmentelor pietei de cafea, cu un accent special pe produsele Away-from-Home si intensificandu-si astfel abordarea directa a consumatorilor.

Lavazza a primit consultanta din partea companiilor J.P. Morgan, Cleary Gottlieb Steen & Hamilton, PwC si The Boston Consulting Group. Mars, Incorporated a primit asistenta de specialitate din partea BofA Merrill Lynch, Freshfields Bruckhaus Deringer LLP, KPMG LLP si Rabo Securities USA.

Infiintat in 1895 in Torino, prajitorul italian de cafea este proprietatea familiei Lavazza de patru generatii. Aflat printre cele mai mari companii de cafea de pe piata, Lavazza Group este prezent astazi in peste 90 de tari prin subsidiare proprii sau distribuitori, 63% din venituri fiind generate de alte piete decat Italia. Lavazza are peste 3.000 de angajati care in 2017 au generat o cifra de afaceri de peste 2 miliarde euro. Lavazza a inventat conceptul de blending – arta de a combina diferite tipuri de cafea provenite din arii geografice distincte –, fiind de asemenea compania care a oferit consumatorilor sai inca din primii ani de activitate arome consistente si inovatie, acestea ramanand si astazi caracteristici diferentiatoare ale majoritatii produselor sale.

Cu peste 25 de ani de experienta, Lavazza a fost de asemenea un pionier in productia si vanzarea de sisteme si tipuri de cafea portionata, fiind prima companie italiana care a oferit sisteme de espressoare cu capsule. Lavazza opereaza pe toate segmentele pietei de cafea: pentru acasa, away-from-home si produse pentru birouri, axandu-se in permanenta pe inovare in tehnologii si sisteme de consum al cafelei.

Citeste si:
Cum arată primele fotografii făcute de roverul care a aterizat pe...
Cum arată primele fotografii...

Mars este o afacere de familie cu o istorie de peste 100 de ani care ofera diferite produse si servicii pentru oameni si animalele lor de companie. Cu vanzari de pesre 35 miliarde USD, compania este un jucator global care produce unele dintre cele mai iubite marci din lume: M&M’s, Snickers, Twix, Milky Way, Dove, Pedigree, Royal Canin, Whiskas, Extra, Orbit, Skittles, Uncle Ben's, Cocoavia. De asemenea, Mars ofera servicii de medicina veterinara care includ spitalele pentru animale de companie Banfield,, Blue Pearl, Vca si Pet Partners. Avand sediul central in McLean, VA, Mars este operationala in peste 80 de tari.

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri