Afacerea cu prajituri a antreprenoarei Ana Consulea, fondata in 2016, va termina anul cu o cifra de afaceri de 750.000 de euro, dubla fata de primul an de activitate. Evolutia businessului a avut loc in contextul cresterii numarului de clienti si a investitiilor in segmentul de inghetata, dupa cum a povestit Ana Consulea pentru wall-street.ro.

In 2012, la intoarcerea din Franta, unde a studiat cofetaria in cadrul Scolii de Cofetari din Montbeliard, Ana Consulea a fondat un laborator de cofetarie. Antreprenoarea isi vindea prajiturile in cadrul restaurantelor Zexe, detinute de parintii sai. La doi ani, a luat nastere si Zexe Braserie, in urma unei investitii de 100.000 de euro. Impreuna, cele doua centre de profit au inregistrat in primul anul de activitate vanzari de peste 360.000 de euro.

Dupa ce in 2017 cifra de afaceri a businessului a ajuns la 541.000 de euro, antreprenoarea estimeaza ca va termina anul cu afaceri de 750.000 de euro, duble fata de 2016. Primele noua luni ale anului au adus o crestere de 33% a businessului fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu 13% mai mult decat antreprenorea isi propusese ca target pentru acest an.

Astfel, in primele luni ale anului 2018, cifra de afaceri a ajuns la 525.000 de euro, in comparatie cu 400.000 de euro in perioada similara a anului trecut. Ca pondere, 60% din cifra de afaceri este reprezentata de braserie si 40% de laborator.

„A fost o crestere naturala, care a inceput inca de anul trecut, dar care ne-a depasit putin asteptarile. La baza cresterii au stat mai multi factori: cresterea numarului de clienti, iar investitiile pe partea de inghetata au dat roade, de asemenea”, spune Ana Consulea.

In ceea ce priveste Zexe Braserie, cofetaria din zona Aviatorilor, numarul clientilor a crescut de la 86 clienti zilnici in 2017 la o medie de 113 clienti in primele noua luni ale anului. Bonul mediu a fost de 64 lei, in usaora scadere fata de anul trecut care a survenit pe fondul cresterii ofertei de inghetata. Toate aceste cifre se refera strict la Zexe Braserie, pentru ca Zexe Cofeturi, firma care administreaza Braseria si laboratorul, mai are un alt centru de profit la laborator.

Ce prajituri prefera romanii

In cadrul Zexe Braserie, produsele bestseller sunt prajitura Le Petit Antoine, o prajitura cu ciocolata si praline din alune de padure si Medovik, desert de inspiratie ruseasca cu blaturi din miere si crema de caramel.

„Ciocolata este in continuare preferata publicului din Romania, dar oamenii incep tot mai mult sa isi rafineze gusturile, sa experimenteze, iar deserturile lejere, cu fructe, au castigat teren in ultimul timp. Noua ne place foarte mult sa cream deserturi cu fructe de sezon, romanesti – pere, visine, caise, capsuni, mure etc., dar si cu fructe exotice – fructul pasiunii, mango, cocos etc. Si nu in ultimul rand, inghetata artizanala a fost vedeta vara aceasta la Braserie si continua sa fie chiar si toamna aceasta. Diversificarea ofertei - de la clasicele sortimente de vanilie, ciocolata, fistic, pana la sortimente unice, precum coliva, arahide, mure, pufarine, biscuit si mar - a crescut si numarul de clienti in Braserie. Si un alt lucru care ne bucura ese faptul ca multi dintre cei care ne trec pragul nu mai considera inghetata doar un desert sezonier”, spune Ana Consulea.

De altfel, planurile de dezvoltare ale antreprenoarei includ extinderea segmentului de inghetata artizanala in cadrul Zexe, unde spune ca Exista o mare nevoie si un mare apetit pe piata.

Romanii au inceput sa caute mai mult calitatea in detrimentul cantitatii, sa cumpere local, sa experimenteze gusturi noi. In ceea ce priveste cofetaria, au inceput sa cumpere tot mai mult prajituri gata facute, deserturile artizanale castigand tot mai mult teren. Si cum ziceam si mai sus, daca ciocolata era reteta de succes pana acum, orice ai fi facut cu ciocolata avea succes, deserturile cu fructe incep sa fie tot mai apreciate. De asemenea, oamenii apreciaza si cauta echilibrul in deserturi, 1-2 gusturi principale. Mai lejer, mai putin zahar, mai putin gras.

Echipa Zexe este formata din 22 de persoane, atat in cadrul Braseriei, cat si in laborator. Ana Consulea colaboreaza cu furnizori locali de legume, fructe, oua, carne si faina. “Orice putem sa achizitionam din Romania achizitionam. Pe langa faptul ca produsele lor sunt foarte bune, este si o forma de a sustine oamenii care muncesc aici”, incheie antreprenoarea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri