Dan Barbu si Dragos Manciu, doi antreprenori din Dolj, au infiintat in urma cu 6 ani Hedone Cafe. Au inceput cu productia de cafea, din dorinta de a crea un brand de calitate pentru piata romaneasca, apoi s-au extins in productia de espressoare, rasnite si servicii complete pentru prepararea cafelei. Hedone Cafe este singurul producator roman de produse si servicii de la A la Z pentru prepararea cafelei si estimeaza ca va termina 2018 cu afaceri de 1 milion de euro.

„Hedone Cafe s-a nascut in anul 2012. Este un business pornit din pasiunea pentru cafeaua de calitate, intr-o perioada in care in Romania consumatorii nu aveau aceasta intelegere a diferentelor care fac o cafea sa fie mai mult decat commodity, sa fie o experienta. Alaturi de Dragos Manciu, care in prezent conduce Departamentul de Productie, am introdus pe piata un concept de business axat pe calitatea de exceptie a produsului livrat – cafea de origine, proaspat prajita”, povesteste Dan Barbu, CEO Hedone Cafe.

Inainte de Hedone Cafe, Dan Barbu a dezvoltat de-a lungul timpului mai multe afaceri cu retele de benzinarii si statii GPL, domeniul imobiliar sau trading la bursele internationale.

Investitia initiala in Hedone Cafe a fost de aproximativ 600.000 de euro. Initial, cei doi antreprenori au dezvoltat productia de cafea – selectia si importul sortimentelor de cafea verde, prajirea, ambalarea si distributia acestora. Ulterior, s-au reorientat catre activitatea de research & development si au pus pe picioare propria linie de productie a echipamentelor– espressoare si rasnite profesionale.

„Ne doream, la fel ca si acum, ca partenerii nostri sa poata vinde un produs care sa ii ajute sa se diferentieze pe piata prin insasi calitatea exceptionala a cafelei si a echipamentelor folosite pentru extractie. De altfel, acesta este si motorul businessului nostru pe segmentul B2B”, explica Dan Barbu.

De ce a ales sa dezvolte un astfel de business pe piata romaneasca? „Placerea de a savura si pregati o cafea de calitate ne-a determinat sa construim un univers al excelentei in jurul ei. Vorbim despre o perioada in care nu exista o cultura a cafelei proaspat prajite. Intre timp, trendurile s-au diversificat si au aparut si la noi clienti tot mai selectivi si mai atenti la gust si la modalitatile de preparare a cafelei. S-a nascut o cerere care trebuia deservita. Noi, in 2012, am simtit aceasta nevoie de calitate a clientului din Romania si astfel am investit cautand sa acoperim aceasta nevoie. La acel moment am introdus un concept care nu exista pe piata, si anume cafeaua proaspat prajita – pentru segmentul HORECA si SOHO”, explica Dan Barbu.

Cei doi antreprenori detin o fabrica la Craiova, unde sunt realizate produsele brandului Hedone. La un an dupa inceperea productiei de cafea, antreprenorii au initial un proiect pilot care a presupus productia a noua espressoare, iar in 2015, fabrica avea deja o linie dedicata pentru productia espressoarelor si rasnitelor profesionale. In capacitatea anuala de productie a ajunge la 600 – 700 aparate profesionale.

Din momentul lansarii pe piata, am reusit sa dezvoltam acest concept unic la nivelul segementului B2B/HORECA – cafea proaspat prajita – cu origini noi si blenduri create dupa retete proprii, prajite echilibrat si ambalate cu multa grija in fabrica de la Craiova. Am dezvoltat un lant de logistica si distributie unic, care asigura servirea cafelei in fiecare ceasca din locatiile partenere in mai putin de 30 de zile din momentul in care aceasta a fost prajita (prin prospetimea asigurata, cafeaua isi pastreaza uleiurile si substantele volatile benefice, asigurand savoarea si aroma specifica). Practic, am extins un concept prin excelenta artizanal, catre HORECA, raspunzand unui trend global al momentului - al treilea val al cafelei: cand clientul devine tot mai atent si pretuieste tot mai mult gustul si modul de preparare si servire al cafelei de origine.

Hedone Cafe, crestere anuala de 20%

Businessul Hedone Cafe s-a dezvoltat organic, crescand anual cu 20%, pe masura ce Dan Barbu si partenerul sau au investit in noi arii de productie si produse, au extins lista parteneriatelor si au diversificat oferta. In prezent, Hedone Cafe ofera pachete de produse si servicii pe segmentul B2B concepute customizat, astfel incat sa raspunda nevoilor de business si de diferentiere din piata atat de concurentiala precum cea HORECA.

Hedone Cafe deserveste in prezent peste 700 de clienti la nivel national, atat pe segmentul HORECA cat si pe alte segmente precum cel corporate sau small office. Anul trecut, producatorul roman si-a consolidat parteneriatele externe si a inceput sa exporte aparate profesionale in tari din Europa si Asia.

In primul semestru al acestui an, Hedone Cafe a inregistrat o crestere de 20% fata de perioada similara a anului trecut. De altfel, pentru anul in curs antreprenorii estimeaza o majorare a businessului de 20% fata de 2017, ajungand la o cifra de afaceri de 1 milion de euro.

Cum este competitia pe aceasta piata si cum incearca producatorul roman sa ii faca fata? „Este o piata foarte competitiva dominata de marile companii internationale. Competitia este puternica, iar acesta nu poate fi decat un lucru pozitiv pentru oricine, pentru ca acolo unde este competitie este si potential de crestere si perfectionare. Asta facem si noi, identificam oportunitatile si le fructificam. Suntem un business in curs de maturizare, cu o structura care ne ofera un grad mare de flexibilitate, ceea ce ne permite sa fim agili, sa inovam mai mult pentru clientii nostri si sa aducem produse care realmente sa faca diferenta la nivelul acestei piete: prin calitate, prin tehnologiile inovatoare, prin serviciile cu valoare adaugata”, explica CEO-ul Hedone Cafe.

Planurile antreprenorilor pentru Hedone Cafe includ cresterea parteneriatelor externe, dar si extinderea capacitatii de productie atat pentru cafea, cat si pentru aparatura profesionala. Mai mult, Dan Barbu are in plan sa lanseze o noua gama de echipamente profesionale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri