Retailerul de accesorii si decoratiuni Meli Melo a ajuns la o retea regionala de 51 de magazine, cu trei concepte diferite de magazine. Mai mult, in acest an a inceput procesul de francizare si a deschis primul astfel de magazin in Targu Jiu. In 20 de ani, a devenit un nume de referinta in retailul romanesc si nici acum nu este cunoscut ca un brand romanesc, in mare parte pentru ca fondatorul este francez. Stephane Dumas a povestit pentru wall-street.ro cum a venit la 20 de ani in Bucuresti, doar cu un rucsac in spate si mult entuziasm si a creat aici unul dintre cele mai longevive businessuri din fashionul romanesc.

“Am emigrat in Romania in 1994, la varsta de 22 de ani. Voiam sa descopar o noua tara, sa am parte de noi experiente si aventuri. Am ales Romania pentru ca aici se mutase cel mai bun prieten al meu in urma cu sase luni. Cand am plecat, am luat cu mine doar un rucsac, 2.000 de dolari, dar multe vise si energie. Eram pregatit de orice pentru a reusi pentru ca nu aveam nimic de pierdut”, spune Stephane Dumas.

Stephane Dumas a pus bazele Meli Melo in 1998, dupa un concept similar din Franta. Omul de afaceri recunoaste ca a fost inspirat de o retea de magazine franceza. “In urma cu douazeci de ani, piata romaneasca era una virgina. Nu intrasera inca brandurile internationale si era momentul potrivit sa incepi o afacere”.

Cand e intrebat de cum a reusit sa faca Meli Melo un brand de referinta in piata de accesorii, francezul spune ca strategia Meli Melo a fost de a-si adapta colectiile in functie de preferintele consumatorilor: “Am incercat in toti acesti ani sa urmarim trendurile din piata, sa ne ascultam colegii din magazine, dar si clientii si sa fim flexibili in functie de situatiile pe care le intampinam”, explica Stephane Dumas.

Meli Melo, afaceri de 20 milioane de euro

Anul trecut Meli Melo Paris a vandut in Romania accesorii si produse fashion de peste 12,2 milioane euro ( 55,8 milioane lei). Retailerul a obtinut un profit net de peste 1 milion de euro (4,9 milioane lei) si a avut un colectiv de 300 de angajati. Afacerile retailerului de accesorii si decoratiuni au fost in crestere in 2017 fata de 2016, cand Meli Melo Paris inregistra vanzari de mai bine de 8,7 milioane euro (39,5 milioane lei), un profit net de pana intr-un milion de euro (4,3 milioane lei), iar echipa era formata din 189 de angajati.

Pentru 2018, Stephane Dumas estimeaza ca vanzarile din Romania si cele internationale, din Republica Moldova, Serbia si Bulgaria, unde detine 6 magazine, vor ajunge la pragul de 20 de milioane de euro.

“Anul acesta am avut 4 directii de dezvoltare care au ajutat businessul sa creasca: deschiderile de magazine Meli Melo Deco, noile magazine de accesorii Meli Melo, dezvoltarea unui nou departament care sa se ocupe cu distributia atat in zona de online, cat si corporate, dar si faptul ca am inceput sa dezvoltam parteneriate de franciza”, explica Stephane Dumas.

Cele mai performante magazine Meli Melo sunt cele din Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara. “De obicei, magazinele din centrele comerciale vand cel mai bine, dar nu se intampla mereu acest lucru. De asemenea, Pitesti, Ploiesti, Galati performeaza bine, cateodata chiar mai bine decat marile orase. Nu sunt reguli, totul depinde de calitatea echipei de vanzatori din magazin”, considera Stephane Dumas.

Cele mai achizitionate produse in cadrul Meli Melo de-a lungul anului sunt gentile, accesoriile de par si bijuteriile. Dar bestsellers-urile depind si de sezon: vara sunt mult mai cerute produse precum ochelarii de soare, costumele de baie si palariile, in timp ce iarna manusile, esarfele si palariile de iarna.

Cat costa o franciza Meli Melo

Stephane Dumas spune ca deschiderea in sistem de franciza a magazinelor Meli Melo este o buna modalitate de a creste mai repede brandul prin avantajul targetarii oraselor mici si gasirea de parteneri implicati in business.

Primul magazin Meli Melo in franciza s-a deschis in august anul acesta, in Targu Jiu. Magazinul Meli Melo din Shopping City Targu Jiu este amplasat la parterul centrului comercial si are o suprafata de aproximativ 40 de metri patrati. Este cel de-al 58 magazin Meli Melo la nivel regional, pe langa cele 57 de magazine proprii detinute de retailer.

Costurile unei francize pentru Meli Melo se situeaza intre 50.000 si 80.000 de euro, in functie de marimea si nivelul investitiei in magazin.

Planurile Meli Melo

Pentru urmatorii 3 ani, francezul planuieste sa deschida 24 de magazine: 10 magazine proprii pentru decoratiuni Meli Melo Deco si alte 5 magazine proprii de accesorii. Investitia intr-un magazin propriu este similara celei necesare pentru o franciza, spune Stephane Dumas.

In ceea ce priveste francizarea, ownerul Meli Melo pregateste 9 magazine in urmatorii 3 ani in orase precum Alba Iulia, Baia Mare, Botosani, Deva, Oradea, Pietra Neamt, Satu Mare, Targoviste si Drobeta Turnu Severin.

Mai mult, pe termen lung, Stephane Dumas vrea sa extinda francizarea Meli Melo si in Europa de Est si spera sa deschida magazine in alte tari europene in sistem de franciza in urmatorii 5 ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri