Omer Susli, fostul proprietar Praktiker, lant de magazine pe care l-a vandut anul trecut britanicilor de Kingfisher, a deschis primul magazin Homelux, in Ploiesti, in urma unei investitii de 15 milioane de euro. Omul de afaceri a povestit pentru wall-street.ro despre investitiile de 300 milioane de euro din urmatorii 5 ani si planurile de dezvoltare ale Homelux.

Omer Susli si fosta echipa Praktiker au inceput sa lucreze la noul brand in luna martie, la trei luni dupa vanzarea retelei Praktiker. Magazinul Homelux din Ploiesti este primul deschis sub acest brand, are o suprafata de 10.000 metri patrati si este situat chiar pe locul fostului magazin Praktiker.

Investitia in magazinul Homelux se ridica la 15 milioane de euro si a constat in achizitia terenului, amenajarea cladirii, stocurile de produse si instruirea si salariile angajatilor.

In magazinul Homelux din Ploiesti se gasesc 20.000 de produse de mobia , decoratiuni, covoare, corpuri de iluminat, textile de casa si electrocasnice. Mai mult, acestea sunt disponibile si pe platforma online si in aplicatia mobila a magazinului Homelux.

Despre decizia de a investi intr-un brand de mobila si accesorii, produse care se regaseau si in oferta Praktiker, Omer Susli spune ca este o piata in crestere, cu potential si cu mai putini jucatori decat segmentul unde activa Praktiker, unde se regasesc multe magazine care comercializeaza materiale de constructii.

“Nu are nicio legatura cu Praktiker, acolo focusul era pe materiale de constructii. Aveam multe idei de afaceri dupa tranzactie, insa am ales-o pe cea care mi se pare ca va performa cel mai bine. Pe piata home&deco sunt jucatori de dimensiuni mai mici, nu sunt concurentii nostri directi. In plus, in contractul cu Kingfisher am o clauza de non-competitivitate pe trei ani, care nu mi-ar fi permis sa investesc intr-un business asemanator”, explica CEO-ul Homelux.

Investitii de 300 milioane de euro in 5 ani

Omer Susli a bugetat investitii de 300 de milioane de euro pentru urmatorii cinci ani, cand vrea sa ajunga la o retea nationala de 20 de magazine Homelux.

Strategia Homelux include ca magazinele cu suprafete mari, de 10.000 de metri patrati, sa fie deschise in orase mai mici din tara, in timp ce pentru Bucuresti va fi lansat un concept nou, de dimensiuni mai mici, destinat centrelor comerciale si mall-urilor.

Astfel, Homelux va deschide 3 magazine de pana la 10.000 de metri patrati, urmatoarea lansarea avand loc in Focsani, saptamana viitoare, pe 28 noiembrie, pe locul fostului magazin Praktiker. Investitia va fi asemanatoare, dar omul de afaceri spune ca nu vizeaza sa deschida magazine Homelux doar pe locul fostelor magazine Praktiker si ca pregateste lansari si in afara acestora.

In primavara anului viitor, Homelux va deschide alte doua magazine, cu o suprafata de 10.000 de metri patrati, in doua orase din aproprierea Bucurestiului. Omul de afaceri vizeaza sa intre si in Capitala cu brandul Homelux si este in negocieri cu mai multe centre comerciale, unde insa va deschide 3 magazine Homelux de dimensiuni mai mici, de aproximativ 1.000 de metri patrati.

“Conceptul Homelux pentru centrele comerciale este unul mai mic ca dimensiune, unde nu vom avea in ofera 20.000 de articole, vom face o selectie a acestora. Sunt foarte multe mall-uri care vor sa ne includa in oferta lor”, spune Omer Susli.

“Eu cred ca din prima zi vom fi profitabili. Am foarte mare incredere in piata romaneasca. As fi putut sa investesc intr-o alta tara, insa Romania are potential. Estimarile mele sunt ca in 10-15 ani sa recuperam investitiile in Homelux”, mai spune CEO-ul Homelux.

40% din produsele Homelux provin din Romania, 40% din Turcia

Din oferta Homelux, aproximativ 40% din produse sunt importate din Turcia, iar un alt procent de 40% provine din productia locala. “Parteneriatele cu producatorii romani sunt foarte importante si le incurajam pentru ca doar asa putem creste economia. Si cand detineam Praktiker acordam o atentie deosebita producatorilor mici, care nu faceau fata cererii din cele 27 de magazine Praktiker. La Homelux vrem sa schimbam putin strategia si sa achizitionam produse regional, in functie de magazin”, explica Omer Susli.

Homelux mai importa produse din Olanda, Marea Britanie, Germania, Polonia, Italia, Ungaria, Grecia, dar si din China si Indonezia. Mai mult, din primavara, retailerul planuieste sa se va extinda si pe nisa de produse de gradina, odata cu inceperea sezonului cald.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri