Tot anul acesta, Vivre a deschis al doilea centru de procesare, in Slovacia, in urma unei investitii de 1 milion de euro. Pana acum, retailerul online procesa comenzile clientilor din Romania, iar Monica Cedogan spune ca pe masura ce se vor extinde sunt necesare alte centre de procesare.

Investitiile totale pe care Vivre le-a necesitat in acest an, au fost insa, mai mari. Pe langa noul centru de procesare, compania a intrat pe piata din Grecia, a noua din portofoliu. “Anul acesta a fost unul extrem de importat nu doar din perspectiva cresterii companiei, dar mai ales a premiselor de extindere in Europa pe care le ofera. La zi, asociatii au contribuit in numerar cu peste 1,6 milioane euro pentru ceea ce inseamna Vivre. Tot profitul realizat a fost re-investit in afacere”, spune Monica Cadogan.

Cum a luat nastere Vivre

Investitia initiala in Vivre a fost de 200.000 euro, dupa cum povesteste fondatoarea retailerului online: “Investitia Vivre a insemnat pentru noi, atunci, banii pentru casa in care ne doream sa ne mutam. Practic, a trebuit sa aleg intre a risca sa pierd banii intr-un business despre care stiam prea putin sau a-i investi pe toti intr-un imobil. Si am ales. Pana la finalul anului 2011 aveam deja planul de business si prima schita de buget, iar in 2012 am gasit asociati si am facut primele recrutari. Pe 28 aprilie, am lansat oficial Vivre.ro”.

Inainte de a lansa Vivre, Monica Cadogan a lucrat in domeniul de consultanta cu proiecte din fonduri europene. La intoarcerea din concediu maternal a resimtit constrangerile administrative si presiunile din partea clientilor si s-a reorientat catre antreprenoriat.

Black Friday 2018 la Bonami:...
Citeste si: Black Friday 2018 la Bonami: Home & Deco, reduceri la 90%

“In 2011 – 2012, eCommerce-ul era inca la inceput in Romania, iar pentru noi, pentru mine si cei trei co-fondatori care mi-au fost alaturi in proiect, provocarea s-a transformat in oportunitate. La inceput, Vivre era menit sa fie un retailer online – poate de fashion, doar ca, din nou, vorbeam despre o zona pe care o simteam mult prea departe de mine. Asa ca m-am intors la ceea ce imi amintesc dintotdeauna ca mi-a facut placere – arta si obiectul frumos, toate acele lucruri de care te indragostesti pe loc”, povesteste fondatoarea Vivre.

Ce si unde vinde Vivre

Modelul de business al Vivre propune campanii zilnice pentru diverse categorii de produse si colectii. Dintr-acestea, campania de Black Friday reprezinta 7% din cifra de afaceri.

Cele mai populare categoriii sunt decoratiunile, accesoriile de bucatarie si ustensilele, insa in ultimii ani, mobilierul, canapelele si fotoliile, in general corpurile de dimensiuni mari, au urcat in topul preferintelor, romanii fiind mult mai dispusi si mult mai increzatori sa faca astfel de achizitii online. Produsele Vivre sunt importate de la furnizori din Europa sau Turcia, iar articolele sunt produse in toata lumea, din China, India, pana in Statele Unite sau Danemarca.

Cele mai mari vanzari, dar si cel mai mare numar de comenzi sunt generate in Romania, urmata de Bulgaria, Ungaria, Croatia si Slovenia. Primele doua tari ale topului sunt si primele in care Vivre si-a inceput activitatea si unde retailerul detine deja o masa considerabila de utilizatori recurenti ai platformei. “De altfel, este interesant ca, daca ne uitam la primele tari in functie de totalul volumelor tranzactionate, niciuna dintre ele nu inregistreaza cea mai mare valoare medie a cosului de cumparaturi; Romania este abia pe locul patru, iar Bulgaria prezinta cea mai mica valoare medie / comanda”, spune fondatoarea Vivre.

Discounterul Kik deschide al...
Citeste si: Investitie de 20.000 de euro in al treilea magazin Kik din Romania

Care sunt trendurile pe piata home&deco? “Vedem un interes sporit al consumatorilor europeni, implicit al celor din Romania, fata de amenajarile interioare. Observam cum preocuparea lor fata de trendurile in domeniu si atentia pe care o acorda armoniei spatiuliui se reflecta in deciziilor de cumparare. In toate tarile in care suntem prezenti, dar mai ales in Romania, vorbim despre consumatori care nu mai fac alegeri doar pe baza functionalitatii produsului, ci si a designului; vedem acest lucru in performanta campaniilor de pe site, construite in jurul unui brand, dar si in numarul tot mai mare de cautari direct dupa numele producatorului. In Romania, in mod specific, vorbim despre o incredere crescuta a consumatorilor in ceea ce priveste showroomurile si retailerii online. Ii vedem mai dispusi sa le acceseze si mai siguri in alegerile pe care le fac, achizitionand tot mai des corpuri mari de mobila, canapele sau fotolii”, incheie Monica Cadogan.