Cu cel mai mare ritm de deschideri de magazine in randul retailerilor din Romania, Profi a deschis in 2018 232 de magazine noi si a ajuns la o retea nationala de 925 de unitati. “2018 a fost un an bun, in care am dezvoltat logistica, am schimbat procese, am deschis un depozit logistic la Roman, de peste 30.000 de metri patrati si le-am extins pe cele din Cluj si Ploiesti. Bugetul de investitii a fost de peste 60 milioane de euro”, a declarat Daniel Cirstea, director general Profi.

Pentru 2019, bugetul de investitii de care retailerul dispune ajunge pana la 100 milioane euro. Profi are in plan sa deschida peste 200 de magazine noi in acest an, sub toate cele trei concepte pe care le detine: “Nu exista o prioritate anume pentru un concept, exista potential pentru toate in paralel. Ponderea comertului modern in Romania este de 60% din piata, in timp ce in Europa de Vest este intre 70% si 90%. In comertul modern local, magazinele mari inca au o pondere foarte mare, in timp ce in tarile europene, comertul s-a dus catre proximitate, spre concepte de pana la 200 metri patrati, la noi, cu exceptia Carrefour, Profi si Mega Image, este o zona care incepe sa se dezvolte”, spune managerul Profi.

Din cele 925 de magazine detinute de Profi pe plan local, 220 sunt sub conceptul Loco (destinat zonei rurale si oraselor mici), 230 City (concept de proximitate pentru orasele mari), iar restul sunt standard (orasele medii si mari).

Ca cifra de afaceri, 2018 a insemnat o crestere de 30%, de pana la 1,3 miliarde euro. Cresterea a provenit atat din deschiderile de noi magazine, dar si din cresterea organica a supermarketurilor existente. “Avem cel mai mare numar de deschideri anual, vrem sa fim lideri in comert in Romania si in cativa ani se va intampla. Acesta este obiectivul”, spune Daniel Cirstea.

Citeste si:
TEZYO deschide primul magazin in Buzau
Tezyo deschide primul magazin...

Retailul romanesc, incotro?

Executivul Profi considera ca retailul modern din Romania se va concentra tot mai mult pe proximitate si convenienta, dar si pe concepte de food to go, magazine alimentare stradale, care se depasi granitele Capitalei si se vor existe in orasele mari ale tarii.

Viitorul comertului traditionala sta in specializare, iar Daniel Cirstea spune ca odata cu crestere retailului modern buticurile de la coltul strazii se vor nisa. “In schimb, comerciantii traditionali pot creste la capitolul serviciilor oferite si a experientei de cumparare. Un retailer mare, indiferent despre cine vorbim, nu poate sa ofere aceleasi servicii, produse de nisa si experienta, diferenta in aceasta zona se va face in viitor. De asemenea, nu cred in online, in ultra fresh online -, tipologia noastra de business nu este orientata catre online, poate daca am vinde si electrocasnice sau alte tipuri de produse. In plus, este potential prea mare in offline ca sa ma orientez catre online”, incheie Daniel Cirstea.