Mihaela Scarlatescu si-a inceput cariera juridica in domeniul farmaceutic in 2007, iar de la inceputul anului 2015 s-a alaturat echipei juridice din cadrul companiei A&D Pharma, preluata recent de catre grupul ceh de investitii Penta Investments. Lucrurile au ramas aproape la fel in companie dupa preluare, shimbarea cea mai puternica se simte in numarul de proiecte, care a devenit mult mai mare.

Cu toate acestea, de ce are nevoie A&D Pharma de o echipa de legal de 15 persoane?

“De obicei, nu foarte multe companii farma au o echipa de legal. De exemplu, un producator are 1-3 oameni si restul muncii se externalizeaza. Insa, la noi, avand in vedere ca nivelul de munca este mare, ajung in jur de 3.000 de mailuri pe zi la echipa noastra de legal, privind relatia cu casele de asigurari, contracte si altele si atunci cu aceste conditii nu poti sa externalizezi si sa ai doar trei oameni in echipa. Cand m-am angajat aici seful meu mi-a spus:<<Eu caut un head of legal care sa nu-mi mai spuna ca nu se poate>>, si atunci am angajat mai multi oameni in echipa, am inceput sa gasim solutii si sa fim inventivi”, a relatat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, Mihaela Scarlatescu, head of legal & compliance department A&D Pharma.

Mihaela Scarlatescu sustine ca cele mai intalnite greseli in farma se gasesc in marketing, unde sunt foarte multe restrictii. In retailul farmaceutic promotiile pentru medicamente sunt interzise, acestea se pot aplica doar pentru OTC-uri, suplimente alimentare sau produse cosmetice. Tot in partea de retail, retele de farmacii trebuie sa fie foarte atente la decontarile de catre casele de asigurari contractate, pentru ca "aici greselile nu prea sunt permise".

Munca din spate a unei companii farma niciodata nu se vede

“Farma inseamna si fapte bune. Munca din spate pentru ca un medicament sa ajunga la pacient nu se vede. Sunt medicamente cu marje de profit foarte mici, cum sunt cele din programele Cost Volum Rezultat, pentru care nu iti acoperi nici macar transportul, desi un produs costa mii de euro. Cu toate acestea, noi facem eforturi ca acele medicamente sa ajunga la pacient.

Legea Sanatatii din ’96 si pana acum a suferit peste 3.000 de modificari, mi se pare instabil, impredictibil si, cel mai dureros, este ca ne luptam cu intelegerea de catre autoritatile specializate a nevoilor pacientilor. Adica, ne trezim cu tot felul de obligatii care nu tin cont de capacitatea reala a operatorului din industria farma”, a precizat consultantul juridic al A&D Pharma.

Printre cele mai recente modificari se gaseste si serializarea farmaceutica, care are drept scop urmarirea si trasabilitatea circulatiei medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie medicala, de la fabricatie pana la eliberarea acestora in farmacii. Aceasta reglementare, pe langa beneficiile aduse de controlul patrunderii medicamentelor falsificate pe piata, poate avea si un impact negativ asupra producatorilor de medicamente ieftine. Din cauza costurilor de productie mai mari pentru serializarea si aplicarea dispozitivelor de siguranta, ne putem astepta la un nou val de indisponibilitati ale unor medicamente ieftine in Romania.

“Serializarea de la inceputul anului s-a dorit pentru prevenirea penetrarii pe piata a medicamentelor falsificate, dar acestea nu intra pe piata prin distribuitori, ci mai degraba pe piata neagra si in mediul online. Sunt curioasa cum vor controla de fapt piata neagra de medicamente. Ar trebui ca pacientul sa fie educat si informat si daca isi cumpara online un medicament macar sa verifice seria produsului”, a subliniat Mihaela Scarlatescu.

Criza de medicamente se va simti atat timp cat vom avea avea cel mai mic pret la medicamente

“Criza de medicamente eu cred ca se simte si o sa se simta atat timp cat o sa avem cel mai mic pret la medicamente in Romania. Se speculeaza interesul unor distribuitori de a exporta, dar nicaieri nu s-a vorbit de interesul producatorilor de a mai aduce un medicament in Romania atata vreme cat devine pret de referinta pentru alte tari si le scade foarte mult. Trebuie sa se tina cont de ambele parti si de faptul ca s-au retras mii de medicamente de pe piata si nu pentru ca se exportau. Criza o sa continue daca nu se vor intelege aceste lucruri, pentru ca in acest moment distribuitorii nationali de medicamente chiar fac eforturi mari ca sa aduca medicamente pentru pacienti.

Sincera sa fiu, la cum arata cifrele si economia tarii, mi-e frica sa si fac previziuni pentru 2019. Incerc sa fiu optimista si imi doresc o asezare pentru industria farma, o stabilitate a pietei. In ultimele 6 luni lucrurile au inceput sa se miste, dar se misca inca prea putin si prea disproportionat in raport cu numarul nevoilor pacientilor”, a conchis Mihaela Scarlatescu.

Cu o prezenta de aproximativ 25 de ani pe piata locala, grupul A&D Pharma, parte din familia Dr. Max, este unul dintre cele mai mari grupuri farmaceutice din Romania, care ofera servicii integrate de import, distributie si retail pentru produse farmaceutice.

Grupul A&D Pharma opereaza in prezent patru linii de business:

  • Mediplus - unul dintre liderii de piata in domeniul distributiei de produse farmaceutice;
  • Sensiblu este unul dintre cei mai importanti actori ai pietei locale de retail farmaceutic;
  • Punkt este o retea de farmacii dedicata pacientilor cu venituri medii;
  • A&D Pharma Marketing & Sales ofera servicii cu valoare adaugata producatorilor internationali de medicamente, in zona Europei Centrale si de Est.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri