Piata hainelor pentru copii, competitiva si cu potential. Cum performeaza franciza Next in Romania

Competitia pe segmentul articolelor de imbracaminte pentru copii a devenit din ce in ce mai mare tocmai pentru ca este o piata cu potential, considera Victoria Houghton, administrator Next Romania. Brandul britanic a fost adus in Romania in sistem de franciza de compania Ixy Retail in 2008 si de-a lungul timpului a renuntat la colectiile de dama si barbati pentru a se concentra pe piata produselor pentru copii.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Stay tuned pentru mai multe detalii!

Recent, Ixy Retail a relocat magazinul Next din Baneasa Shopping City, primul deschis de companie pe plan local in urma cu 10 ani, intr-un spatiu mai modern, pentru a fi mai aproape de zona magazinelor pentru copii din centrul comercial Baneasa. In total, Next este prezent in Romania cu 4 magazine, toate localizate in Bucuresti: AFI Cotroceni, Promenada si Mega Mall.

Toate cele 4 magazine Next din Romania comercializeaza articole de imbracaminte si incaltaminte pentru copii cu varste de pana la 12 ani. In 2008, cand Ixy Retail aducea franciza Next in Romania, brandul vindea atat colectii pentru femei, barbati, copii, cat si articole de home& deco. “Dar analizand vanzarile am ajuns la concluzia ca mai bine alocam tot spatiul numai pentru colectia de copii. Celelalte 3 magazine au fost deschise in 2010 ca si Kids Only. Suntem in top 3 francize Next din intreaga lume si concuram cu magazine care au si gamele de femei, barbati si copii”, spune Victoria Houghton.

Francizorul Next are in plan sa se extinda si in alte orase din tara, precum Timisoara, Cluj si Iasi, insa provocarea vine din gasirea locatiilor: “Suntem foarte selectivi cand vine vorba de locatiile magazinelor. Targetul nostru vizeaza centrele comerciale premium si locatiile foarte bune ca si amplasare si acesta este si motivul pentru care am preferat o extindere calitativa si nu cantitativa”, spune Victoria Houghton.

Citeste si:
Glami.ro introduce cautarea folosind imagini inainte de Black Friday
Glami.ro introduce cautarea...

Cea mai mare provocare pentru brand a fost lansarea magazinelor pe o piata in dezvoltare. In 2008, cand am deschis primul magazin Next in Baneasa Shopping City, Romania abia aderase la UE. Romania era si inca este o tara incitanta si infloritoare. Brandul nu era foarte cunoscut aici, dar pot sa spun ca a fost foarte bine primit si apreciat pentru calitatea produselor si designul remarcabil. Acum avem o identitate de brand puternica.

Valoarea medie a unei achizitii in cadrul Next de 220 de lei, insa depinde si de locatie. “Competitia pe segmentul produselor pentru copii a devenit din ce in ce mai mare tocmai pentru ca este o piata cu potential. Din feedbackul primit de la clientii nostri stim ca ei prefera cumparaturile din magazinele fizice pentru ca pot vedea produsele si materialele, pot proba. Nimic nu poate schimba experienta unei sesiuni de cumparaturi impreuna cu copilul”, mai spune reprezentanta Ixy Retail.

Next Romania a incheiat anul 2018 cu o crestere de 7,6% , conform asteptarilor, avand in vederea ca Next este un brand ajuns la maturitate. Pentru 2019, compania a planificat o crestere de 5% a vanzarilor. “La Next punem foarte mare accent pe calitate si experienta clientului si acesta credem ca a fost factorul determinant care ne-a ajutat sa crestem. Un aspect important este ca echipa de management este stabila si a ramas aceeasi inca din 2008. Colegele de la vanzari si marketing cunosc piata inca de la inceput, au vazut evolutia brandului si a segemntului de piata si asta ajuta foarte mult in cazul deciziilor luate”, explica Victoria Houghton.

Citeste si:
Next a deschis primul magazin din afara Bucurestiului
Next a deschis primul magazin...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
INTERVIU Cum vrea About You sa devina liderul pietei de fashion