Compania austriaca XXXLutz, al doilea cel mai mare retailer european de mobila, a inregistrat peste 1,5 milioane de clienti in magazinul Momax din Timisoara, primul magazin deschis in Romania, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Janos Grigassy (foto), Country Manager Momax Romania.

Deschis in martie 2018, primul si singurul magazin de pe piata locala s-a ridicat la nivelul asteptarilor.

“Raportand-ne rezultatul la nivel de concern pe mp/magazin, la Timisoara am realizat vanzari mai mari decat ale oricarui magazin din Europa. Putem spune ca acest fapt valideaza potentialul nostru pe piata din Romania si preconizeaza o evolutie constanta”, explica Janos Grigassy.

Deficitul de forta de munca, compensat cu pensionari

In prezent, 43 de angajati lucreaza pentru magazinul si depozitul Mömax din Timisoara, la care se adauga 16 angajati in sediul central al companiei.

“O parte dintre angajatii nostri sunt pensionari. Am intreprins acest experiment interesant din dorinta de a oferi oricui sansa de a face parte din familia Momax. Vom continua cu aceasta politica de angajari, deoarece a oferit un rezultat pozitiv. Accesul pe piata muncii in Romania este plin de provocari pentru femei, persoanele cu dizabilitati, tineri si cetateni de etnii diferite, asadar dorim sa ne diferentiem printr-o politica de angajare care sa sprijine diversitatea”, a mai spus country manager-ul Momax.

Studiu ManpowerGroup:...
Citeste si: Planuri de angajare optimiste in 2019: care sunt sectoarele vizate

Austriecii mizeaza pe Transilvania

Inca de la intrarea pe piata din Romania, reprezentantii Momax au fost de parere ca nu doar in Bucuresti se pot face lucruri extraordinare. Iar aceasta convingere continua si in ceea ce priveste cel de-al doilea magazin al retelei.

“In prezent, ne mobilizam pentru deschiderea urmatorului magazin in Transilvania, la jumatatea anului 2019. Aici vom avea disponibile 80 de locuri de munca, astfel ca in curand vom incepe recrutarea viitorilor colegi. Acestora le vom pune la dispozitie sesiuni de pregatire profesionala in cadrul Mömax Timisoara”, explica seful Momax din Romania.

Ce mobila prefera romanii?

Potrivit reprezentantului Momax, mentalitatea romanilor in ceea ce priveste achizitionarea de mobilier s-a schimbat mult in ultimii ani, clientii au gusturile mult mai bine conturate si stiu ce vor in materie de produse.

FAN Courier: afaceri de peste...
Citeste si: FAN Courier: afaceri de 166 MIL. euro si 6.900 de angajati in 2019

Cele mai vandute trei produse ale reailerului austriac pe piata locala sunt mobilierul de living Tokio, dormitorul Bellevue si canapeaua Falco.

“In momentul de fata lucram, la nivel de grup, cu peste 600 de furnizori, dintre care aproximativ 20 sunt din Romania. Dorim sa colaboram cu cat mai multi furnizori locali, iar departamentul nostru de achizitii negociaza permanent cu mai multi furnizori autohtoni”, adauga Janos Grigassy.

XXX Lutz, brandul care avea sa devina un mare lant de magazine, a fost lansat chiar dupa cel de-al doilea razboi mondial, in toamna anului 1945, la numai doi ani dupa aparitia Ikea – principalul competitor, printr-un mic centru comercial in Haag am Hausruck, Austria. Expansiunea a fost declansata incepand din 1973, astazi XXXLutz avand circa 260 de magazine in Austria, Germania, Cehia, Croatia, Elvetia, Romania, Suedia, Slovenia, Slovacia, Bulgaria si Ungaria si 22.200 de angajati.

Grupul cu o cifra de afaceri de 4,4 miliarde euro, detine marcile Mömax, Möbelix, Kranz, Neubert, Rück, Aiko, Möma, Lesnina, Emslander, Bierstorfer, Mann Mobilia, Sparkauf, Gamerdinger, fiind al doilea furnizor de mobila si bricolaj din Europa, dupa rivalii de la Ikea.

Clujenii de la PitechPlus...
Citeste si: Clujenii de la PitechPlus angajeaza 50 de oameni


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Ghid: Cum te poti angaja in cadrul institutiilor europene