Desi pe piata de incaltaminte din Romania brandurile straine fac legea, cativa producatori locali au afaceri profitabile si isi extind anual businessul. Este si cazul Marelbo, unul dintre cei mai mari producatori de incaltaminte din piele naturala, care a bifat vanzari de 88 milioane de lei in 2018. Cum reuseste?

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza Fashion Upgrade, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, AICI.

Marelbo a luat nastere in 1984, in judetul Suceava, detine una dintre cele mai mari fabrici de incaltaminte din Romania si propria retea de magazine. Anul trecut a adus o crestere de 8% a businessului, astfel incat Marelbo a vandut in cele 52 de magazine incaltaminte pentru barbati, femei si copii in valoare de 88 milioane lei.

“Principalii factori care au contribuit la aceasta evolutie sunt in primul rand calitatea produselor Marelbo si pretul real de producator. Tot anul trecut am rebranduit mai multe magazine din tara. Romanii s-au saturat de incaltamintea de proasta calitate de pe piata asiatica si marile lanturi de multinationale din domeniu. Noi producem incaltaminte din piele naturala si oferim pret real de producator astfel incat avem o baza fidela de clienti care cumpara anual produse Marelbo”, spune Ionut Bobu, CEO Marelbo.

6 magazine noi in 2019

Marelbo va deschide 6 magazine noi in acest an, din care 3 in Bucuresti si cate unul in alte 3 orase mari din tara. De altfel, prima inaugurare din Bucuresti a avut loc zilele trecute, in Cora Lujerului.

Investitia unui magazin cu tot cu stocul de marfa variaza in functie de marime, intre 800.000 lei pana la 2 milioane de lei.

Pe langa reteaua de 53 de magazine, Marelbo vinde incaltaminte si online. Aproximativ 10% din productie se vinde pe canalul de ecommerce, care performeaza peste asteptari si este in continua crestere, dupa cum spune Ionut Bobu.

“Comertul online este foarte important pentru fabrica noastra. Investim in permanenta in acest domeniu si ne dorim sa crestem cum am crescut si in ultimii ani. Preturile din online sunt aceelasi cu cele din magazinele fizice Marelbo. Foarte multi clienti ne urmaresc colectiile si modelele noi online sau pe retelele de socializare. Cine nu e obisnuit sa comande online vine direct in magazin si cumpara”, spune CEO-ul Marelbo.

Pretul unei perechi de pantofi variaza intre 160-250lei.

Cele mai mari provocari pentru producatorul local de incaltaminte sunt sa-si mentina cresterea businessului, pe o piata competitiva si dominata de retaileri internationali, dar si fomarea si calificarea noilor angajati si imbunatatirea productiei si tinerea pasului cu schimbararile din industria de moda.

“Industria romaneasca este in crestere si este tot timpul in pas cu alte tari din Vest. Punctele noastre slabe sunt forta de munca calificata si cheltuielele mari, iar la pol opus avem talentul romanilor. In Romania se produc foarte mule lucruri de calitate care pot concura oricand cu productia din tarile dezvoltate din vest. Estimez ca 2019 va fi un an mai bun pentru toti din industrie”, incheie Ionut Bobu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri