Producatorul sucevean de incaltaminte Marelbo, unul dintre cele mai cunoscute branduri locale de incaltaminte, vrea sa isi intensifice prezenta la export in acest an si mizeaza pe o dezvoltare pe cateva piete cheie, vanzarile online ale companiei fiind un impuls de crestere inclusiv pe pietele externe.

Potrivit datelor Marelbo, circa 15% din totalul productiei companiei la nivel local merge catre alte lanturi de magazine din Europa.

„Intentionam sa ne dezvoltam mai bine pe pietele din Ucraina si Moldova si, bineinteles, in Europa. In perioada urmatoare o sa deschidem cateva noi magazine in Europa”, a declarat Ionut Bobu, manager in cadrul Marelbo Shoes.

Vanzarile online, motor de crestere pentru business-ul Marelbo

La mai bine de un an de la intrarea companiei pe segmentul de livrari online, circa 10% din vanzarile totale de incaltaminte si accesorii ale Marelbo sunt realizate pe Internet, conform datelor companiei.

„In 2014 din totalul vanzarilor aproximativ 10% am livrat online. Anul trecut afacerile Marelbo s-au ridicat la o cifra de peste 13 milioane de euro, iar in prima jumatate a acestui an afacerile au consemnat un avans de pana la 30% fata de intervalul similar cu cel de anul trecut”, a declarat Ionut Bobu, care a subliniat ca estimeaza un avans similar si pentru intregul an, la un business de circa 17 milioane de euro.

Compania Marelbo, alcatuita din grupul de firme SC Marelbo Prod Com SRL, Marelbo Shoes SRL si Marelbo SRL, a deschis in primavara anului trecut magazinul online, testand, astfel, pentru prima data sistemul modern de comert pe Internet, o provocare tot mai mare inclusiv pentru intreaga piata de fashion din Romania.

Pentru Marelbo, 2015 va fi un an in care investitiile in sfera online vor continua, dau asigurari reprezentantii companiei.

„Anul acesta deja am schimbat platforma online. Investitiile in online de anul acesta s-au ridicat la peste 150.000 euro si urmeaza sa ne pregatim pentru piata internationala in sistemul modern de comert. Investiile totale pentru 2015 ale Marelbo se vor ridica la aproximativ 2 milioane de euro si vor cuprinde atat noi magazine, schimbarea utilajelor si a tehnologiei de lucru, precum si noi linii de productie pentru cele peste 2.500 de perechi de pantofi care ies zilnic pe portile fabricii din judetul Suceava”, a mai precizat Ionut Bobu.

Tot ca parte a expansiunii brandului pe piata internationala, sprijinita de vanzarile online, compania Marelbo si-a propus sa isi extinda prezenta online si sa livreze incaltaminte romaneasca pe pietele din SUA, Rusia sau chiar si Orientul Mijlociu.

Marelbo vrea 50 de magazine proprii pana la finalul anului

Cu un buget investitional de 2 milioane de euro, Marelbo si-a propus ca in acest an sa ajunga la nivel local la o retea de nu mai putin de 50 de magazine, compania patronata de catre familia Bobu avand in prezent o retea de putin peste 40 de unitati.

„In Romania, Marelbo are 43 de magazine proprii, dar ne-am propus ca anul acesta sa ajungem la 50 de magazine”.

Intrebati de strategia de a deschide magazine si in marile centre comerciale din Romania, reprezentantii Marelbo sustin ca dificultatea cu care poti intra intr-un astfel de spatiu este una foarte mare.

„Din pacate mall-urile mari din Romania prefera brandurile cunoscute din afara si nu incurajeaza producatorii autohtoni, iar chiriile sunt exagerate sau chiar nu sunt interesati sa te primeasca. Stim ca majoritatea mall-urilor din Romania sunt detinute de catre straini.
Noi detinem momentan un magazin Marelbo in Palas Mall din Iasi. Avem in plan sa deschidem magazine Marelbo in cateva mall-uri importante in Romania”, a mai precizat Ionut Bobu, in interviul acordat wall-street.ro.

Piata de incaltaminte din Romania, intr-o continua schimbare

In opinia reprezentantului Marelbo, piata de incaltaminte din Romania s-a schimbat destul de mult in ultimul an.

„Romanii deja s-au saturat de marfa de proasta calitate de pe pietele din Asia si prefera sa-si cumpere incaltaminte din piele. In Romania, aproximativ 2-3 milioane din romani cumpara incaltaminte produsa in Romania. Restul incaltamintei vine din import (majoritatea din China si Turcia). Unii romani au inceput deja sa incurajeze productia romaneasca si cred ca in urmatoarea perioada avem sansa sa ne facem din nou cunoscuti chiar si pe plan international, asta pentru ca in trecut Romania exporta foarta multe incaltaminte. (…) Romanii sunt foarte buni la productie, dar din pacate in ultimii ani am ajuns o piata de consum. Speram ca o data cu schimbarile majore din tara si o mentalitate noua sa putem sa crestem atat in pe plan intern cat si pe plan international”, a conchis Ionut Bobu.

Principalii concurenti ai Marelbo la nivel local sunt atat companiile locale cu fabrici de profil din Romania, cat si producatorii straini care vand in tara noastra, mai ales cei asiatici sau europeni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri