Celebrul vers “Unde-s doi puterea creste” pare sa fi fost motto-ul antreprenorilor Tibor Becze (fondator Amigo) si József Biró (unul dintre fondatorii Intercost) atunci cand, in anul 2000, au decis sa isi unesca fortele, formand Amigo&Intercost. Si aceasta strategie a fost una castigatoare: astazi, grupul de firme detinut de cei doi este unul dintre cei mai mai mari distribuitori regionali de bauturi si produse alimentare, detine o retea de 11 magazine, precum si o fabrica de bauturi spirtoase, inregistrand o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro in 2018.


„La inceputul anilor ’90, dupa cateva incercari in diferite domenii, am ajuns, in urma unei experiente directe, sa facem comert cu bauturi in regiunea Odorheiului Secuiesc. Practic, am pornit din nimic si am crescut pas cu pas. Apoi, in 2000, bazandu-ne pe modele de business similare, am decis sa devenim un singur grup”, isi aminteste József Biró, care, in 1992, a pornit business-ul Intercost alaturi de alti 4 oameni de afaceri.

Desi au 27 de ani de experienta in antreprenoriat, drumul nu a fost si nu este unul lin.

”Pentru antreprenorii din Romania, instabilitatea mediului politic si multiplele schimbari legislative constituie principalele dezavantaje pentru dezvoltarea business-ului. Evolutia nu este usor predictibila, iar a gandi strategic pe termen lung comporta diverse riscuri asociate. Planificarea este mai anevoioasa, iar adaptabilitatea si flexibilitatea in business trebuie sa fie la cote maxime”, ii indeamna Tibor Becze (foto) pe antreprenorii romani pe care ii mai sfatuieste sa fie consecventi si perseverenti.

Distribuitor oficial al celei mai cunoscute bauturi maghiare

Cu o cifra de afaceri de peste 84 milioane de euro în 2018, Amigo&Intercost – segmentul de distributie – este motorul grupului si cea mai mare dintre companiile pe care cei doi antreprenori o controleaza.

„In prezent, avem puncte de lucru in 5 judete: Harghita, Covasna, Brasov, Neamt si Alba (respectiv in Odorheiu Secuiesc, Miercurea Ciuc, Joseni, Cristuru Secuiesc, Sfantu Gheorghe, Cristian, Fagaras, Piatra Neamt si Alba Iulia). Exista spatii de depozitare in cadrul fiecarui punct de lucru: depozitele proprii totalizeaza aproximativ 25.000 mp, iar cele inchiriate circa 6.000 mp”, explica Tibor Becze, care adauga ca, pe termen scurt si mediu, una dintre prioritati este extinderea capacitatii de depozitare, iar in acest sens au in derulare proiecte in Miercurea Ciuc si Brasov.

In total, distribuitorul colaboreaza cu peste 90 de furnizori si mai mult de 7000 de clienti, pe baza unui portofoliu care a depasit deja 10000 de produse.

„Dupa ce am introdus si dezvoltat business-ul Monster pe piata din Romania (2013 – 2016, pana la achizitionarea sa de catre Coca Cola), am reintrat, de curand, in liga jucatorilor din distributie la nivel national, de această data in calitate de importator si distribuitor oficial al produselor Zwack Unicum in Romania, «bautura unica a Imparatului»”, mai spun reprezentantii grupului.

De la bere, la bauturi spirtoase

Amigo este compania producatoare din grupul celor doi antreprenori. Activitatea de productie a demarat in 1992, initial cu fabricarea berii, ulterior optand pentru fabricarea bauturilor spirtoase. In 2018, cifra de afaceri pe acest segment s-a ridicat la 6,8 milioane de euro.

Din portofoliul Amigo fac parte marci precum Salvator, Transilvanicum, Csíki Áfonya - Afinata, Csíki Meggy - Visinata, Csíki Köményes (chimion secuiesc), Fenyővíz, Joker, Sekler’s, Aromigo, Sanius, Secuiana sau Lemon.

„Volume semnificative inregistram cu segmentul econonomic, dar si cu produsele traditionale, specifice zonei. Principalul client este Amigo&Intercost - cu distributia sa directa in cele 5 judete, dar am demarat, incepand de la sfarsitul anului trecut, parteneriate cu diversi distribuitori din Romania pentru ca produsele Amigo sa devina disponibile la nivel national. In aceeasi linie de dezvoltare se inscrie si planul de a colabora cu marile retele de magazine prezente in Romania”, declara Tibor Becze.

Romanii si bucuria...
Citeste si: Mai mult de jumatate dintre romani vor sa aiba propriul business

Produsele specifice zonei, arma principala in lupta cu marii retaileri

Primul magazin a fost deschis in 1994, in Miercurea Ciuc, pentru ca, in prezent, reteaua de magazine Amigo sa ajunga la 11 locatii in judetele Harghita si Covasna (Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Sfantu Gheorghe, Targu Secuiesc, Gheorgheni, Cristuru Secuiesc), cu vanzari de 9,8 milioane de euro in 2018. Pentru perioada 2019-2020, antreprenorii au in plan deschiderea a inca 4-5 noi unitati, cu o suprafata cuprinsa intre 200 si 500 mp. Investitia intr-un magazin nou se ridica la circa 90.000 de euro.

„Concurenta marilor retaileri este intens resimtita de retelele locale, insa abordarea noastra este aceea de a ne diferentia prin intermediul unui portofoliu bogat in produse specifice zonei. Anul trecut, valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 21,6 lei, cele mai vandute produse fiind bauturile alcoolice”, explica si Roxana Tudor (foto), directorul de marketing al grupului.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Antrenamente in business, un concept inedit lansat de o antreprenoare