Grampet si kazahii de la Kazmortransflot bat palma pentru o colaborare ce deschide ruta Constanta - Batumi

Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Roman (GFR) si NMSC Kazmortransflot LLP au semnat un Memorandum de Colaborare cu ocazia evenimentului Transport Logistics 2019 din München, care isi propune sa deschida o conexiune regulata intre porturile Constanta si Batumi.

Acordul dintre cei doi membri ai Middle Corridor - Ruta de Transport International Trans-Caspica se aliniaza obiectivului asociatiei de a spori cooperarea si de a intensifica fluxul de marfuri de-a lungul rutei, se mentioneaza intr-un comunicat de presa al Grampet.

NMSC Kazmortransflot LLP, operatorul naval de stat al Republicii Kazahstan, detine cea mai mare si mai moderna flota din Marea Caspica – nave cisterna, remorchere, precum si nave pentru transportul incarcaturilor voluminoase si barje pentru diverse transporturi.

Grupul GRAMPET - Grupul Feroviar Roman este cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfa si logistica din Romania si Europa Centrala si de Sud-Est si prima companie europeana care s-a alaturat Asociatiei Middle Corridor - Ruta de Transport International Trans-Caspica, in septembrie anul trecut.

"Acordul semnat astazi confirma angajamentul nostru ferm fata de aceasta alianta strategica ce creeaza o noua ruta intre China si Uniunea Europeana", a declarat Gruia Stoica (foto), presedintele GRAMPET Group. "In contextul in care sarbatorim 20 de ani de pionierat si performanta in transportul feroviar de marfa si logistica din Europa de Sud-Est, continuam dezvoltarea retelei pe piata europeana, urmarind in acelasi timp noi oportunitati alaturi de partenerii nostri din Asia".

Citeste si:
Trenuri românești în Slovenia: GRAMPET și-a extins activitatea
Trenuri românești în...

Sorin Chinde, Vice Presedintele Diviziei de Transport, adauga: „Exista numeroase sinergii si oportunitati intre cele doua porturi, avand in vedere amplasarea lor strategica pe ruta principalelor proiecte de infrastructura de transport, precum si potentialul de dezvoltare pe termen lung".

Portul Batumi are o capacitate de 18 milioane de tone pe an, 5 terminale si 11 dane. Investitiile in dezvoltarea portului au insumat 48 de milioane USD in ultimii 10 ani.

Portul Constanta are o capacitate de manipulare de peste 100 de milioane de tone pe an si 156 de dane, in timp ce investitiile au atins un nivel record in ultimii ani si alte proiecte cu o valoare totala de 1 miliard de euro au fost anuntate recent.

Citeste si:
Grampet, acord pentru ultima veriga din ruta Europa-Asia
Grampet bate palma pentru...

Cu un obiectiv declarat de a conecta Oceanul Atlantic prin Marea Nordului, spre Pacific, prin Marea Chinei de Sud, Grupul GRAMPET este unul dintre principalele motoare pentru dezvoltarea coridoarelor de transport care leaga Europa si Asia.

Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Roman este conceput strategic pentru a acoperi intregul lant de solutii si produse de transport feroviar, oferind astfel clientilor o experienta integrata la cel mai inalt nivel de competenta: transportul feroviar de marfa, construirea, repararea si modernizarea materialului rulant, productia de piese de schimb, transbordarea marfurilor, servicii logistice, precum si solutii IT inovatoare pentru operatorii feroviari.

Sursa foto: Grampet
Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Sișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-sef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri