Venirea pe lume a unui copil l-a determinat pe Alexandru Badulescu sa renunte la locul de munca pe care il avea si sa gandeasca o afacere proprie, cu mancare sanatoasa pentru familia care se extindea. Asa a aparut in Bucuresti food truck-ul Sara Green, apoi restaurantul cu acelasi nume si laboratorul de productie care sustin o afacere in crestere, cu preparate vegetariene si raw.

Alexandru Badulescu a lucrat in industria alimentara, dar a renuntat dupa cativa ani si a decis sa isi faca propria afacere cu mancare vegana si raw. Primul pas a fost deschiderea unui food truck pe strada Nicolae Caramfil din Capitala, in august 2015.

”A inceput mai mult din dorinta si ambitia sa facem ceva sanatos, curat si sa avem, in primul rand, ce sa ii dam sa manance fiicei noastre, Sara. Eu am lucrat in industria alimentara si nu eram bucuros de ceea ce era in piata. De asta am ales o cale extrema fata de ceea ce am facut, pentru ca in industria alimentara am lucrat cu preparate din carne, cu tot ce inseamna mancara gatita, cu mezeluri si altele. M-am separat de zona asta si m-am dus in partea opusa”, a explicat Alexandru initiativa afacerii.

Bazele businessului au fost puse impreuna cu un asociat, prieten din liceu, care, la inceputul acestui an, s-a retras din companie. In prima luna de functionare a food truck-ului Sara Green din Caramfil, Alexandru se ocupa de tot: facea cumparaturile, gatea si vindea. Ulterior, s-a alaturat un coleg, iar activitatile au inceput sa se imparta.

Experienta unei afaceri pe roti, intr-o furgoneta, a dus la concluzia ca afacerea este una sezoniera, care iarna nu asigura venituri stabile, asa ca au fost nevoiti sa gaseasca un loc in care Sara Green sa se dezvolte, cu pereti si acoperis, cu mese si scaune, unde oamenii sa stea si sa manance. La inceputul anului 2017 au semnat contractul pentru noua locatie si au deschis la sfarsitului lunii martie pe bulevardul Lascar Catargiu.

Citeste si:
Ce orase din tara vor avea autobuze electrice
Ce orase din tara vor avea...

”A durat cam un an de zile pana sa ne facem niste clienti care sa poata sa vina constant in aceasta locatie si sa putem sa crestem, pentru ca nu eram un brand, nu ne cunosteau oamenii, nu stiau ce facem si nu aveam buget de marketing disponibil pentru investitii. Cumva, lucrurile au crescut organic”, marturiseste Alexandru Badulescu.

Un laborator pentru tot

Pentru ca atat afacerea din Piata Victoriei, cat si cea de pe strada Caramfil cresteau, fondatorii Sara Green au decis sa deschida un laborator in zona Aurel Vlaicu, unde sa mute toata productia. Tot acolo mai functioneaza si o cafenea, Apartamentul 13, unde se vand produsele vegane si raw, in parteneriat.

In prezent, in cele trei locatii lucreaza 12 angajati, dintre care sase sunt in laborator, patru in punctul de lucru de pe bulevardul Lascar Catargiu, iar o persoana se ocupa de food truck. Mai ramane un angajat care dezvolta laboratorul de dulciuri – o afacere separata de mancarea raw si vegana, dar care va creste sub umbrela Sara Green. Laboratorul de dulciuri se va lansa in cateva luni, iar produsele vor fi disponibile si in alte locatii partenere, pe langa cele detinute de Sara Green.

Mica afacere ofera si abonamente la un serviciu de catering, dar sunt destinate momentan doar clientilor fideli, care sunt in zone adiacente locatiilor Sara Green, intrucat in prezent se pun la punct detaliile logistice, precum personalul necesar si metodele de livrare, pentru a extinde serviciul.

Citeste si:
Metrorex: Restrictiile de circulatie pe strada Sibiu, eliminate de joi
Restrictiile de circulatie pe...

Colaborarea cu Uber Eats

Pentru a rezolva o parte din problemele generate de livrari, Sara Green colaboreaza cu mai multi livratori de mancare, printre care Glovo, Take away si Uber Eats. Numarul de comenzi prin aplicatia Uber Eats a crescut de-a lungul lunilor, ajungand, in prezent, la circa 20-25% din cifra de afaceri.

Platforma Uber Eats retine 30% din valoarea comenzii, iar pentru fondatorul Sara Green, acesta este un pret mic pentru a scapa de marea problema a livrarii. ”Noi ne-am refacut site-ul in ianuarie 2018 si acesta a fost planul: oamenii sa comande, iar noi sa trimitem livratorul catre client. Apoi a aparut Uber Eats si, cumva, ne-a usurat partea de logistica. Da, este un procent pe care il dai catre Uber Eats, dar cumva te scuteste de toata bataia de cap. Noi avem in momentul de fata trei locatii de unde livram. Eu ar trebui sa asigur undeva la doi-trei curieri pe fiecare locatie, ca sa pot sa ajung in timp util la client de cand face comanda. Daca stai sa te gandesti la ce costuri implica lucrul asta, nu ai niciodata cum sa asiguri partea asta de logistica, fiind un business mic”, explica Badulescu.

Platforma de livrarea de mancare mai asigura vizibilitate si clienti care, altfel, poate nu ar fi auzit de Sara Green. Clientii nu sunt vegani, sustine fondatorul, ci doar oameni care vor sa manance mai putina carne sau sa incerce retete noi.

Citeste si:
Un brand romanesc lanseaza haine din tesaturi 100% vegane
Un brand romanesc o lansat o...

Provocarea de a franciza

De-a lungul celor patru ani de la deschidere, cifra de afaceri a crescut, ajungand la 156.000 de euro, in 2018, de la 106.000 de euro, in 2017 si sub 50.000 de euro, in 2016. In anul in care a intrat pe piata, Sara Green avea o cifra de afaceri de mai putin de 20.000 de euro.

Pentru anul acesta, planul este de a franciza, in contexul in care fondatorul a primit deja solicitari din Bucuresti si Brasov. ”Din punctul meu de vedere, calitatea produsului este cea care primeaza. Trebuie sa gasim o varianta astfel incat, atunci cand vom ajunge sa francizam, produsul pe care il gasesti la noi, sa il gasesti peste tot. Aceasta cred ca este cea mai mare provocare a celor care francizeaza, mai ales in zona de food, pentru ca atunci cand ai volume mari, faci concesii. Nu vreau sa se intample asta. Trebuie sa gasim o cale de mijloc astfel incat sa pastram calitatea si constanta produsului”, explica Badulescu.

De asemenea, fondatorul vrea sa mai deschida cateva locatii in Bucuresti, dar acest lucru se va intampla doar dupa ce este pusa la punct partea de productie si laboratorul de dulciuri. ”Vreau sa pastram un echilibru, nu vreau sa deschidem foarte multe locatii si sa nu facem fata. Plus ca e o provocare mare cu oamenii. Momentan nu suntem la nivelul celorlalti, sa aducem angajati din Nepal, asa ca trebuie sa gasim oameni buni la noi, in Romania, sa putem creste cu ei”, spune Alexandru.

Sursa foto: Facebook Sara Green

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Toaletarea arborilor din Capitala, o afacere de zeci de milioane lei