Trenurile CAF utilizate de Metrorex au inregistrat in primele patru luni ale acestui an 42 de defectiuni in utilizare, in timp ce garniturile Astra Arad, cu o vechime de 40 de ani, s-au defectat de 39 de ori, au afirmat, joi, reprezentantii Unitatii - Sindicatul Liber Metrou (USLM), intr-o conferinta de presa, citand un raport al Metrorex.

In ceea ce priveste trenurile Bombardier BM2, acestea au consemnat 42 de defectiuni in aceeasi perioada, in timp ce trenurile Bombardier BM21 au avut 51 de defectiuni.

"Avem o situatie ciudata, dar adevarata, cu trenurile care circula azi in metrou, care sunt de trei tipuri: trenurile IVA sau Astra Arad - cum se numea la vremea respectiva - si care inca mai circula dupa 40 de ani, trenurile Bombardier si trenurile CAF, cele cu care avem mari probleme in ultima perioada. Va pun la dispozitie aceasta situatie: de la 1 ianuarie (2019 - n. r.) acele trenuri romanesti care circula de 40 de ani au inregistrat 39 de defectiuni, iar trenurile CAF, care sunt de 1 an, au inregistrat 42 de defectiuni. Va dau si situatia concreta a numarului de trenuri pe magistrale: avem pe Magistrala 2 IMGB-Pipera 26 de trenuri, dintre care 24 CAF, motiv pentru care am inregistrat cele mai multe defectiuni si evenimente pe aceasta magistrala 2. Va amintiti de ruperea acelei bielete la Pipera, am avut probleme cu ele la Berceni, am avut probleme pe parcurs din punct de vedere tehnic. Nu mai spun de softul ala defect care a dus trenul si l-a dus pe pereti... Unde au fost cei care trebuia sa faca receptia trenurilor? Unde au fost cei care trebuia sa verifice gabaritul, sa nu taiem peroanele?", a declarat presedintele USLM.

Trenurile CAF au fost puse in circulatie intre 2014 si 2016, trenurile Bombardier incepand cu anul 2003, iar trenurile Astra Arad sunt folosite de Metrorex din anul 1979, fiind ulterior modernizate, ultima data in 2014. In prezent, Metrorex utilizeaza 24 de trenuri CAF, 14 Astra Arad si 44 Bombardier, potrivit datelor prezentate de conducerea USLM.

Conform raportului Metrorex, in anul 2018, trenurile Astra Arad au inregistrat 71 de defectiuni, Bombardier BM2 - 50 de defectiuni, Bombardier BM21 - 86 de defectiuni, iar trenurile CAF - 68 de defectiuni. In anul 2017, trenurile Astra Arad au avut 45 de defectiuni, Bombardier BM2 au avut 29, Bombardier BM21 - 74 defectiuni, iar trenurile CAF - 32 defectiuni. De asemenea, in 2016, trenurile Astra Arad au avut 54 de defectiuni, Bombardier BM2 au avut 70 de defectiuni, Bombardier BM21 - 121 defectiuni, iar trenurile CAF - 41 de defectiuni.

Citeste si:
Rusia: Reactorul unei centrale nucleare ruse s-a oprit
Rusia: Reactorul unei...

Per total, raportul Metrorex ia in considerare toate defectiunile care au avut loc in ceea ce priveste materialul rulant de transport calatori intre 1 iulie 2014 si 1 mai 2019, constatand per total 1.556 de defectari de genul anulari de trase, debarcari sau prelungirea timpului de mers cu 15 minute.

Liderul USLM, Ion Radoi, a afirmat joi ca motivul pentru care cele mai multe defectiuni au loc pe Magistrala 2 IMGB - Pipera este acela ca majoritatea trenurilor aflate in circulatie pe aceasta linie sunt model CAF.

In context, acesta a subliniat ca trenurile CAF sunt mai slabe calitativ decat trenurile Astra Arad, desi sunt cu zeci de ani mai noi.

Citeste si:
Metrorex: Noi lifturi si un escalator in statiile de metrou
Metrorex a pus in functiune...

Sursa foto: Facebook Metrorex

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cuc promite: Metroul Dr. Taberei va fi gata in decembrie!