Pakan Baniasadi s-a nascut in Iran, intr-o familie de afaceristi si artisti. Atunci cand avea doar 8 ani, familia s-a decis sa vina in Romania pentru a dezvolta aici o afacere cu papetarie si birotica. Desi planul initial era sa ramana doar 2 ani, iranieinii s-au stabilit aici si, dupa 20 de ani, Pakan conduce atat business-ul initial, cat si alte afaceri pe care le-a dezvoltat in Romania.


„De cand ma stiu, ma implicam in business-urile familiei, nu puteam sta deoparte. In vacanta de vara, cand prietenii mei erau la piscina sau la munte, eu eram la birou”, isi aminteste antreprenoarea in varsta de 29 de ani.

Dupa ce a absolvit scoala britanica din Bucuresti, Pakan a plecat in Anglia, la Londra, pentru studii de management.

„Am si lucrat in timpul studiilor, iar la 22 de ani am revenit in Romania, pentru a prelua afacerea cu birotica a familiei deoarece ai mei au decis sa se intoarca in Iran. Insa, cand m-am intors am avut un adevarat soc cultural, deoarece cam nimic din ceea ce invatasem sau practicasem in Londra nu se putea aplica aici”, spune Pakan.

Principalele greutati intalnite la revenirea in tara erau lipsa fortei de munca, dar si mentalitatea oamenilor care nu puteau sa accepte, drept sef, pe cineva pe care o stiau de cand era copil.

„La DP Collection, afacerea parintilor mei, a trebuit sa preiau circa 40 de angajati care ma stiau de cand eram copil, asa ca a durat o perioada pana sa ma pot impune. In plus, am intampinat problema fortei de munca, desi am incercat toate variantele: flexibilitate, remote work, cresterea salariilor etc”, mai spune tanara, care conduce una dintre primele brand-uri de birotica si papetarie inregistrate in Romania, infiintata in anul 1999.

Pakan explica mai in detaliu conceptul cu care au venit pe piata din Romania. „Suntem si continuam sa fim creatori, producatori, importatori si distribuitori de seturi pix cu stilou si cadouri business cu brandurile proprii «L'elegance du temps - Paris 1964» si «D'angelo Perconti - Milan 1881», care urmeaza a fi lantat in septembrie 2019. De asemenea, ne extindem si pe alte game de produse, cum ar fi rechizitele scolare, cu brandul «DP Collection - Defining Perfection», unde, de asemenea, suntem creatori si producatori din 1999”, adauga Pakan. Iar experienta in creatia de produse proprii, a dus-o pe Pakan la urmatorul business, o companie de creatie si consultanta.

„Incet-incet am inceput sa cream si pentru alte companii, atat din domeniul de papetarie si birotica cat si din alte domenii. Datorita acestei cereri tot mai crescuta, la inceputul anului 2019 am deschis Nos Praesenti, un creative agency focusat pe experienta clientilor, o zona la un nivel foarte scazut sau aproape inexistent in Romania”, mai spune antreprenoarea de origine persana.

Chiar daca are doar jumatate de an de activitate, firma cu 17 angajati si colaboratori are deja in portofoliu peste 80 de firme din Romania si din afara tarii, precum restaurante, hoteluri, cafenele sau retaileri.

„Practic, facem orice, de la design sau branding, pana la analiza a pieteti, business plan si implementare. Diferenta fata de alte agentii este ca noi nu suntem doar oameni de creatie, ci avem si experienta in business”.

Tot din nevoile si problemele intampinate la business-ul familiei, Pakan a sesizat o alta nisa de business: o platforma care sa ofere solutii pentru deficitul fortei de munca.

„Va fi o platforma dedicata exclusiv generatiilor tinere, care la orice loc de munca se gandesc la alt loc de munca. Momentan, lucram la platforma si am inceput sa cautam investitori deoarece este un proiect global. Vom incepe cu Romania, unde ne vom lansa anul viitor, pentru ca apoi sa ne extindem la nivel international”, explica iranianca care ii sfatuieste pe cei care vor sa devina antreprenori sa faca totul cu pasiune si perseverenta si sa puna echipa pe primul plan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri