Ai avut o idee grozava, un buget de investit si expertiza superioara in zona ta de competenta, asa ca acum este momentul sa ai propria afacere. Doar ca stii foarte bine cum se pot duce toate rezervele tale financiare atunci cand nu iei in calcul tot ce poate influenta cash flow-ul.

Pentru a evita situatiile acelea cand scotelile de acasa nu se potrivesc cu cele din business plan, sau mai rau, cu cele rezultate din implementarea aceastuia, trebuie sa ai in vedere cateva lucruri aparent marunte, care pot face diferenta atunci cand ai propria ta afacere.

Iata cateva dintre acestea:

Externalizeaza servicii

Cand ai o afacere la inceput de drum, incearca sa externalizezi cat mai multe dintre lucrurile pe care trebuie sa le faci intern. Nu are sens sa ai un departament intern de HR sau de contabilitate atunci cand ai un numar foarte mic de angajati. Asadar, cauta firme care sa presteze aceste servicii si incheie un contract care sa prevada un numar de ore pe care sa le lucreze pentru tine sau operatiuni specifice. Astfel vei face economii serioase inca de la inceput si banii castigati pot fi reinvestiti in cresterea afacerii.

Retail jobs

Daca totusi ai indoieli in legatura cu aceasta alegere, fa un calcul si vezi ce inseamna in materie de costuri pe termen lung o asemnea alegere. Cel mai probabil varianta externalizarii unor servicii va fi cea potrivita pentru tine.

Ocupa-te indeaproape de achizitii

Fie ca este vorba de masini de firma sau de cartuse de imprimanta, bugetul de achizitii va fi mereu unul cu potential sa iti destabilizeze cash flow-ul, asa ca este cel mai bine sa te ocupi indeaproape de el. Indiferent ca o faci personal sau alegi sa ai un om dedicat pentru asa ceva, asigura-te ca iei toate masurile pentru ca lucrurile sa se mentina in limitele care iti asigura eficienta.

Poti apela si aici la varianta externalizarii, dar cel mai probabil vei putea controla mai bine intreg procesul daca il pastrezi in house. Fie ca este vorba de licitatii sau de oferte de consumabile, partea de achizitii este extrem de importanta si este esential sa ai un control deplin asupra ei.

Citeste si:
Eficientizarea unei afaceri mici. Soluții care funcționează
Eficientizarea unei afaceri...

Motiveaza-ti angajatii

Un angajat motivat este unul pe care il poti pastra pe termen lung si, cel mai important, este unul eficient si dedicat. Chiar daca nu iti permiti sa maresti salariile sau sa dai bonusuri de performanta, exista si alte metode prin care poti creste nivelul de satisfactie a personalului tau.

Zile libere in plus, posibilitate de a lucra si din alta parte, nu doar din birou, bonuri de masa, de vacanta, tichete culturale sau alt tip de beneficii care iti aduc si avantaje fiscale sunt doar cateva dintre metodele prin care iti poti fideliza angajatii.

In plus, poti investi in dezvoltarea lor profesionala, chiar daca pe moment pare costisitor, pe termen lung investitia in oameni se va dovedi una inteligenta si, mai ales, eficienta. Ce mai poti face este sa le asiguri conditii bune de munca si mici detalii care pot face diferenta, precum fructe proaspete si cafea.

Citeste si:
Sînziana Pardhan, P3 România: Piața logistică e pe un trend pozitiv
Sînziana Pardhan, P3 România:...

Exista intotdeauna metode prin care iti poti mentine afacerea profitabila fara sa faci rabat de la lucrurile importante. Trebuie doar sa gasesti calea cea mai buna sa faci asta, in functie de particularitatile businessului tau.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri