Ce trebuie să ştii dacă plănuiești să începi o afacere în industria serviciilor de înfrumuseţare

Deși e o perioadă grea pentru toata lumea, nebunia va trece și poate fi un moment oportun să te gândești pe îndelete și să îți faci planuri în acest sens.

Industria serviciilor de înfrumusețare este foarte atractivă pentru orice persoană care își dorește să pornească o afacere. Aspectul exterior al oamenilor este și va rămâne important în societatea noastră, așa cum o știm astăzi. Piața permite atât marilor jucători, cât și noilor intrați în joc să își găsească clienți prin îndeplinirea unor nevoi mereu în schimbare legate de aspectul fizic.

Sunt multe aspecte pe care trebuie să le iei în considerare pentru a deschide o afacere într-un astfel de domeniu. Cu cât începi să iei în serios această idee, din ce în ce mai multe nevoi se aștern pe lista de to-do. Dacă ești în faza în care încă te gândești la posibilitatea de a deveni antreprenor sau antreprenoare în industria frumuseții, acest articol te va ajuta să afli cu ce trebuie să începi și care este planul pentru a pune bazele afacerii tale. Doar îți imaginezi că o afacere are nevoie de multiple lucruri pentru a funcționa, dincolo de serviciile prestate și de ce branduri de produse cosmetice profesionale vei folosi.

1. Planul de afaceri

Ca în orice altă situație în care îți propui ceva, și în cazul afacerii ai nevoie de un plan. De exemplu, dacă îți propui să îți cumperi o mașină, ai două opțiuni: fie ai găsit deja modelul la care visezi și te gândești la cum poți face rost de suma de bani pentru a intra în posesia ei, fie încă nu ai ideece fel de mașină îți dorești, dar ai nevoie de una și trebuie să știi de câți bani ai nevoie pentru achiziție.

Planul de afaceri te va ajuta să știi ce resurse trebuie să aloci și când, să evaluezi unde ai ajuns pe parcursul anului și să înțelegi când e nevoie de împrumut pentru continuitatea afacerii. Dacă planul pe primul an va fi unul detaliat, cel pentru trei și cinci ani va fi ceva mai vag, dar se va definitiva pe parcurs ce înaintezi în afacere. Pe parcurs vei învăța ce trebuie să faci ca să reușești.

Citeste si:
Povestea afacerii românești cu șosete, care se încăpățânează să...
The Happy Toe, povestea unei...

2. Bugetul şi finanţarea

Ideea de a-ți începe propria afacere este promițătoare și îți poate ridica entuziasmul la cote înalte. O prima piedică de care se lovesc multe persoane este finanțarea afacerii, momentul în care își dau seama că, mai întâi, trebuie să investească pentru a se putea bucura apoi de beneficiile financiare. Astfel, după realizarea planului de afaceri, trebuie să te gândești la cum îți vei finanța salonul. Ai economisit o sumă suficient de mare de bani pentru a începe sau va trebui să faci un împrumut? Împrumutul îl poți face fie printr-un program guvernamental (interesează-te online dacă există astfel de programe în țară), fie direct de la bancă.

La fel de important ca finanțarea este și exercițiul de previzionare a fluxului de numerar. Ce echipamente deții deja sau va trebui să cumperi? Cât va costa chiria spațiului? Dacă nu ai cunoștințe solide de contabilitate, va fi necesar să apelezi la serviciile unui contabil cu care va trebui să te vezi des. Este esențial să înțelegi toate informațiile pe care ți le furnizează.

3. Recrutarea personalului

Este ideal să cunoști deja persoanele care vor lucra la tine în salon: oameni pe care i-ai întâlnit deja le evenimentele din industrie și care au dovedit deja că au o pasiune autentică pentru aranjarea părului sau îngrijirea corpului. Sunt acele persoane care vorbesc degajat despre visele lor, intră în detalii despre tehnicile pe care le folosesc și povestesc despre viziunea lor asupra frumuseții. Astfel de oameni îți vei dori alături de tine, însă dacă nu îi cunoști deja, un prim pas ar fi să te imprietenesti cu ei. Dacă te grăbești să deschizi cât mai repede, anunțul clasic de angajare sau cererea de recomandări pe rețelele sociale pot fi opțiuni valide care să te ajute să îți îndeplinești obiectivul.

Citeste si:
aBeauty: Afaceri de 1,65 mil. euro in 2018. Cum iti cumperi franciza?
aBeauty Clinique: Afaceri de...

4. Alegerea numelui

Care este misiunea și viziunea salonului tău? Ce serviciu îți dorești să faci societății prin deschiderea afacerii tale? Aceste două întrebări te pot ajuta să ajungi la o denumire relevantă pentru afacerea ta. Este obligatoriu să îți dedici timp pentru a răspunde acestor întrebări, indiferent dacă vei crea pe cont propriu bazele brandului salonului tău sau vei apela la serviciile unei echipe. Chiar dacă lucrezi cu o agenție pentru implementare, tu vei fi cel sau cea care va oferi direcția pentru conceptele creative ce vor urma să fie livrate.

5. Elaborarea listei de servicii şi a preţurilor

Salonul tău va livra doar servicii de aranjare a părului? Va exista și un spațiu dedicat înfrumusețării unghiilor? Sau vei începe doar cu cosmetica? Aceste întrebări sunt strict legate de misiunea și viziunea ta. De exemplu, dacă îți dorești să oferi servicii de înfrumusețare persoanelor cu identități sexuale aflate în afara normei, vei dori să le oferi un spațiu sigur acestora. Astfel, serviciile tale vor fi adaptate pentru nevoile lor. Un alt exemplu este oferirea de servicii de înfrumusețare care au la bază sustenabilitatea - grija pentru mediu și producătorii locali. Astfel, vei folosi produse pe bază de ingrediente naturale, certificate ecologic, vei dispune toaletele cu astfel de produse de curățare și îngrijire, vei avea puțin plastic în salon, iar serviciile și prețurile se vor mula pe acest concept.

6. Strategia de marketing şi PR

Lansarea salonului tău este importantă. Baloanele amplasate la intrarea în salon și o sticlă de șampanie nu îți vor aduce clienți. Este important să ajungi la publicul tău folosind canalele de comunicare potrivite. Ce ziare citesc clienții tăi ideali? În ce cafenele, librării, restaurante își petrec timpul liber? Folosesc Facebook și Instagram? Cumpără mai degrabă din magazinele de tip outlet, vintage și SH sau de la mall? Unde îi poți atrage cu mesajul tău?

Citeste si:
O firmă românescă produce kituri de lămpi UVC împotriva virusurilor
Compania românescă Blue...

Toate aceste întrebări sunt esențiale pentru a-ți elabora strategia de PR. Începutul va fi important pentru că ai nevoie de niște primi clienți pe care să îi cunoști și pe care să începi să îi fidelizezi prin tactici de marketing.

În final, ce este poate la fel de important este să păstrezi un nivel ridicat al motivației, dar întotdeauna fiind puternic conectat la realitate. Acestea sunt lucrurile de bază pe care trebuie să le iei în considerare când pornești o afacere. Dacă te descurajează vreunul dintre punctele enumerate mai sus, poți începe să lucrezi la el chiar dacă încă ești implicat într-un job corporate. Dacă te pregătești din timp, lansarea propriei tale afaceri nu va trebui să devină o corvoadă - până la urmă faci asta ca să îți îndeplinești un vis și să ai parte de fericire în viață.

Sursa foto: Lukas, Maria Geller, Polina Tankilevitch
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri