Digitalizarea si modernizarea serviciilor de interes public ar trebui sa fie o strategie nationala. Din pacate, Guvernul si primariile nu s-au ocupat foarte mult de aceste aspecte, insa exista mai multe initiative punctuale care ar putea schimba aceasta stare de fapt. Apa Nova Bucuresti, de exemplu, a investit in ultima perioada in digitalizarea si robotizarea sistemelor de furnizare si transport al apei. Am stat de vorba cu Andrei Hostiuc, director general adjunct Apa Nova Bucuresti, pentru a afla mai multe.

Apa Nova Bucuresti (societate care face parte din Grupul Veolia) are ca principal obiect de activitate gestiunea serviciilor de alimentare cu apa si de canalizare pe teritoriul Municipiului Bucuresti, fiind concesionarul serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare din Municipiul Bucuresti pe o perioada de 25 de ani, incepand cu anul 2000.

Wall-Street.ro: Cat ati investit in relansarea site-ului & a aplicatiei mobile si ce noutati aduc acestea? Cat a durat dezvoltarea & ati realizat-o in house sau ati facut outsourcing? De ce ati ales aceasta modalitate?

Andrei Hostiuc: Digitalizarea si transformarea digitala reprezinta o provocare majora pentru organizatii in ziua de astazi. Concepte ca IOT, Robotizare, Inteligenta artificiala trebuie sa faca parte integranta din jurnalul de bord si axele strategice ale companiilor care doresc sa se adapteze la noile cerinte ale pietei si ale mediului extern. In acest context, Apa Nova Bucuresti desfasoara un amplu proces de transformare digitala care graviteaza in jurul a trei piloni: clienti, procese operationale si angajati.

Pentru implementarea programelor anuale de digitalizare compania aloca bugete anuale de investitii care sunt atent analizate de management din perspectiva indeplinirii criteriilor de eligibilitate, dar mai ales din a rezultatelor obtinute. In ceea ce priveste partea efectiva de implementare, fiecare proiect este atent studiat de echipele noastre de management de proiect, iar in urma acestuia se stabileste daca dezvoltarea se realizeaza in intern sau in extern. In tot cazul, indiferent de situatie, managementul de proiect este asigurat de Apa Nova Bucuresti, implicarea structurii IT din cadrul companiei noastre este determinanta, iar succesul este unul colectiv.

Citeste si:
INTERVIU | Apa Nova: Interesul pentru posturile vacante a crescut...
INTERVIU | Irina Munteanu...

W-S.ro: Ce senzori inteligenti ati montat sau aveti in plan sa montati, astfel incat sa depistati rapid unele probleme din retele?

AH: Exista mai multe proiecte de digitalizare ale proceselor operationale implementate deja de Apa Nova Bucuresti. Fie ca vorbim de smart metering (contoare inteligente), SCADA pentru controlul automat al statiilor de captare si tratare, pompare, monitorizarea online a calitatii apei, precum si a parametrilor vitali ai retelei, solutii software de modelare a retelei cu efect in predictia si depistarea pierderilor sau chiar robotizarea procesului de tratare a facturilor (Robot Process automation).

Toate aceste proiecte au la baza implementare de senzori, roboti ori tehnologii de identificare caractere (OCR) pentru ca mai apoi, prin aplicatii software dedicate, sa obtinem automatizari, alertari, predictii, dashboard-uri, informatii online. In acest fel putem spune ca, atat reteaua devine inteligenta, cat si serviciile oferite clientilor care integreaza componenta digitala din ce in ce mai mult.

W-S.ro: Ce economii realizati ca urmare a digitalizarii Apa Nova/lansarii aplicatiei mobile?

Citeste si:
Termoenergetica anunță lucrări de modernizare în Sectorul 3
Bucureștiul, din nou fără apă...

AH: Dupa cum spuneam anterior selectarea proiectelor de investitii se face in baza unei analize prealabile, unul dintre criterii fiind ROI (return on investment). As mai adauga faptul ca, desi este un criteriu important, criteriul economic nu este determinant, in acest sens noi incercand ca toate procesele digitalizate sa fie customer centric adica sa aduca o plus valoare pentru client. Putem spune ca, in general, proiectele de digitalizare reduc si chiar elimina actiunile repetitive, economisesc timp, deplasare, hartie, timpi administrativi, carburant, iar, pe langa costuri, foarte des si amprenta de carbon a organizatiei.

W-S.ro : Ce "sarcini migaloase si repetitive" ati eliminat prin digitalizare ?

AH: In primul rand, un proces 100% digital inseamna un proces paperless adica fara hartie. Asta inseamna fara echivoc ca eliminam timpii administrativi: tiparire, fotocopiere, indosariere, dar si ca transportul infomatiei se face in mediul virtual, eliminand necesitatea deplasarii, reducand astfel si costurile cu carburantii. Spre exemplu, una dintre aplicatiile operationale TAXI, presupune preluarea ordinelor de lucru direct, in teren, de catre echipele operationale care, utilizand dispozitive mobile, pot prelua ordinul de lucru, solicita materiale pentru livrare direct on site, introduce date relevante privind activitatea desfasurata, iar la final, exporta ordinul de lucru completat spre validare si arhivare electronica.

Citeste si:
Medicul Adrian Marinescu explică cum lipsa căldurii și COVID-19...
Fără căldură în București |...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri