O afacere la inceput de drum implica mai multe riscuri, dar presupune si multe oportunitati. In momentul in care te hotarasti sa iti deschizi propria afacere, ai deja informatii relevante despre cum marile companii au reusit sa faca performanta si sa devina cunoscute in intreaga lume. De la brandurile celebre de haine pana la cele de parfumuri, de la companii de constructie la cele alimentare, toate au inceput de jos si au trecut prin diferite etape pentru a ajunge sa fie productive.

Iata cateva ponturi care te-ar putea ajuta sa cresti productivitatea companiei tale.

1. Stabileste obiective clare inca de la inceput

Pentru ca o companie aflata la inceput de drum sa faca performanta este important sa fie stabilite obiective clare inca de la inceput. Ce vrei sa obtii? In cat timp? Cum intentionezi sa faci ce ti-ai propus? Acestea ar fi cateva dintre intrebarile la care ar fi bine sa ai raspunsuri inainte de prima sedinta cu angajatii. Pentru a obtine tot ce ti-ai propus, ai nevoie de un plan de actiune, care te va ajuta sa iti seama cum poti creste productivitatea.

2. Incurajeaza angajatii sa se concentreze la o singura sarcina

Una dintre caracteristicile specifice noilor branduri este ca angajatii indeplinesc mai multe roluri, devin asadar oamenii buni la toate. Cu toate acestea, multitaskingul nu contribuie la cresterea productivitatii in interiorul companiei. Un studiu realizat de Societatea Americana de Psihologie a aratat ca persoanele care incearca sa faca mai multe lucruri in acelasi timp au rezultate mai scazute si nu exceleaza in niciuna dintre situatii. Acest lucru se intampla pentru ca, sustin specialistii, creierul uman nu este construit pentru multitasking. De aceea, calea spre succes este ca fiecare angajat sa se concentreze asupra unei singure sarcini.

3. Nu le cere angajatilor sa lucreze peste program pentru a face performanta

Multi dintre cei care au facut parte din echipe care au format un nou brand au recunoscut ca dormeau foarte putin in timpul noptii, din dorinta de a reusi cat mai repede sa faca performanta. Lipsa somnului duce insa la diferite probleme de sanatate si efecte nedorite, cum ar fi lipsa claritatii mintale si deciziile proaste. Oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care nu dorm au probleme in a-si controla emotiile, ceea ce poate duce la tensiuni la locul de munca, frustrari si rationamente slabe. Totodata, cei care sunt privati de somn pot avea mari probleme de concentrare in timpul sedintelor, astfel ca productivitatea la locul de munca ar fi din ce in ce mai scazuta.

Citeste si:
Manager cu 37 de ani de experienta: Metoda "me too" NU functioneaza
Manager cu 37 de ani de...

4. Fii rabdator si ajuta-ti angajatii sa lucreze intr-un mediu placut

Nu intotdeauna sa muncesti mult inseamna sa ai rezultate bune si rapide. Mai important decat sa muncesti mult este sa muncesti inteligent. Implementeaza un plan de lucru prin care sa faci mai multe intr-un timp foarte scurt. Cum sa faci asta? De exemplu, stabileste, impreuna cu angajatii, un orar de lucru. Cercetarile arata ca oamenii se pot concentra foarte bine timp de 90 de minute, dupa care creierul are nevoie de o pauza de cel putin 15 minute. De asemenea, este important ca mediul de lucru sa fie unul placut, dar care sa nu ii distraga pe angajati de la sarcinile pe care le au.

5. Foloseste noile mijloace de comunicare pentru a deveni vizibil

Intrarea pe piata a unei noi companii nu este usor de realizat. Totusi, cu ajutorul mijloacelor moderne, notorietatea unui brand poate creste. Daca in urma cu cativa ani companiile nu aveau nevoie de un site pentru a se promova, astazi este esential ca cele mai bune produse, reusitele si planurile afacerii sa fie disponibile publicului. Site-ul ar trebui sa reflecte care sunt prioritatile companiei, in asa fel incat sa poti atrage cat mai multi clienti si astfel vanzarile sa creasca. De asemenea, retelele sociale sunt un alt mijloc de promovare care ajuta la notorietatea brandului.

Fii pregatit de toate provocarile pe care le aduce o companie noua si astfel sansele de reusita vor creste considerabil. In cativa ani, mica ta companie ar putea ajunge alaturi de marile branduri.

Citeste si:
Cati angajati are STB si care este salariul mediu in cadrul companiei
Cati angajati are STB si care...

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Penny inaugureaza un magazin in Bucuresti