Retentia celor mai buni angajati nu este un lucru usor de facut in ziua de azi. iar angajatii cu adevarat valorosi reprezinta un real avantaj in orice companie. Locurile de munca evolueaza si odata cu schimbarile care au loc devine tot mai necesar sa fie indeplinite nevoile angajatilor si sa li se ofere beneficiile de care au nevoie.

Iata, asadar, care sunt cele eficiente metode pentru retentia angajatilor:

Angajeaza persoanele potrivite

Totul incepe din momentul in care aduci in companie noi angajati care trebuie sa fie exact ceea ce cauti. De aceea, anuntul de recrutare trebuie sa fie cat mai complet si sa detalieze cat mai bine sarcinile de la locul de munca. In caz contrar, risti ca noul angajat sa nu se regaseasca in ceea ce face si sa nu se integreze in mediul de la locul de munca.

Acest aspect este cu atat mai important in cazul in care angajezi pe un post de manager. Acestia trebuie sa aiba suficienta experienta pentru a ajuta intreaga echipa pe care o coordoneaza sa se simta apreciata si sa dea randamentul dorit. Pentru joburile part-time, poti face parteneriate cu universitati de profil pentru a gasi candidatii potriviti.

Ofera beneficiile potrivite

Companiile care ofera beneficii diversificate, care sa acopere cat mai multe nevoi ale angajatilor sai, au cele mai mari sanse de a-i pastra pe o perioada lunga de timp. Printre beneficiile cele mai importante se numara asigurarile de sanatate, la salile de fitness, dar si tichetele de masa. Cele din urma au beneficiul de a le asigura acestora o mai mare flexibilitate in ceea ce priveste cheltuielile cu masa zilnica si cumparaturile.

Cu un program eficient de beneficii extrasalariale, angajatii se vor simti mult mai motivati la locul de munca, iar productivitatea va creste. Iar cel mai important avantaj este faptul ca va creste rata de retentie a angajatilor.

Ofera oportunitati de crestere

Angajatii pleaca atunci cand simt ca s-au lovit de o piedica sau cand simt ca nu au un viitor in companie. Cu cat un angajator reuseste sa ofere oportunitati de crestere si sa ii ajute pe acestia sa progreseze in cariera, cu atat angajatii vor ramane loiali mai mult timp.

Oportunitatile de avansare in cariera pot include programe de mentorat, diferite cursuri, dar si posibilitatea de a prelua si rezolva mai multe sarcini. De asemenea, e necesara evaluarea angajatilor in mod transparent si recunoasterea succesului in mod regulat.

Creeaza un mediu de lucru potrivit

Angajatii nu au nevoie doar de un loc unde sa lucreze, ci si sa se bucure de munca lor. Asa ca cele mai multe companii au inceput sa creeze cat mai multe spatii de relaxare sau unde acestia sa se poata retrage cand trebuie sa termine un proiect important. Mai mult decat atat, cladirile de birouri au inceput sa aiba sali de fitness unde angajatii pot ajunge cu usurinta ca sa faca miscare, dupa opt de stat pe scaun la birou.

De asemenea, spatiile de birou pot fi dotate chiar si sali de joaca unde angajatii se pot retrage in pauza de masa ca sa se detaseze de munca si sa isi gaseasca inspiratia.

Asigura un echilibru viata personala - munca

Echilibrul dintre viata personala si munca a devenit un aspect din ce in ce mai important pentru angajati. Iar angajatorii trebuie sa inteleaga ca acestia au nevoie de timp ca sa se ocupe si de alte aspecte esentiale din viata lor. Asa ca, cateva beneficii pot include program de lucru flexibil sau posibilitatea de a lucra de acasa o zi sau doua pe saptamana.

Flexibilitatea programului de lucru este cu atat mai importanta pentru angajatii care au copii mici, cu cat lor le este mult mai dificil sa isi gestioneze timpul. Acesta este unul dintre modurile in care ii poti ajuta pe acei parinti care lucreaza, asa cum mentioneaza cei de la helpscout.com.

Toate aceste beneficii trebuie sa fie completate si de o comunicare deschisa cu toti angajatii. In acest mod ai siguranta ca angajatii tai se simt motivati si ca nu risti sa ii pierzi pe cei mai valorosi dintre ei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri