Incepand cu 15 august 2019, Lidl renunta la vanzarea in magazinele sale a articolelor de unica folosinta din plastic, cum ar fi pahare, farfurii adanci si intinse, dar si tacamuri si paie. Totodata, Lidl va incepe in acest an testarea unei solutii de tip sacosa reutilizabila pentru cantarirea si transportul fructelor si legumelor din Piata Lidl, dar si a pungilor din plastic compostabil, analizand viabilitatea acestui material ca alternativa la plasticul subtire.


Aceste demersuri fac parte din strategia mai ampla a Lidl, anuntata in 2018, prin care isi propune sa reduca plasticul utilizat cu cel putin 20%, pana in 2025.

De asemenea, demersurile se afla in linie cu decizia Consiliului UE, de a interzice utilizarea articolelor din plastic de unica folosinta, fiind asumate de Lidl in mod voluntar, inainte ca aceasta sa intre in vigoare, in anul 2021. Compania actioneaza in linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce isi propune sa diminueze cantitatea de plastic folosita si sa inchida ciclurile de reciclare.

In acest sens, compania ia masuri precum, crearea unor ambalaje complet reciclabile pentru produsele marca proprie, folosirea pungilor reutilizabile sau testarea celor din material compostabil din resurse regenerabile, care respecta reglementarile internationale din domeniul ambalajelor biodegradabile, precum standardul european EN 13432 si certificarea TUV Austria.

Ca parte a aceleiasi strategii mai ample, anuntata in 2018, Lidl Romania va introduce ambalaje prietenoase cu mediul pentru articolele marca proprie, ce alcatuiesc aproximativ 80% din intregul sortiment de produse. Pana in 2025, toate ambalajele din plastic pentru marcile proprii vor fi concepute astfel incat sa fie 100% reciclabile.

Toate initiativele Lidl pentru reducerea cantitatii de deseuri din plastic se inscriu in programul REset Plastic, al Grupului Schwarz. Prin acest program, Grupul Schwarz a dezvoltat o strategie integrata, ce cuprinde cinci zone de actiune – de la reducerea cantitatii de plastic din ambalaje si regandirea design-ului acestora, la reciclare si eliminarea completa a acestui material, pana la inovare si educare in domeniu.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central in Neckarsulm, este una dintre companiile cele mai importante de pe piata de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent in 30 de tari din intreaga lume si in prezent opereaza aproximativ 10.500 de magazine si peste 150 de centre logistice in 29 de tari la nivel mondial.

In prezent, Lidl are aproximativ 260.000 de angajati, dintre care peste 6.000 in Romania, unde retailer-ul german are deschise peste 240 de magazine si 5 centre logistice.

Citeste si:
Lidl a deschis un nou magazin in Romania
Lidl a deschis un nou magazin...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Lidl deschide inca un magazin in Bucuresti