Conceptul AlbAlb a plecat de la cel al galeriei de arta white cube. Astfel, aici sunt expuse creatiile artistilor si designerilor romani. In schimbul expunerii, artistii ofera un comision din vanzari.

„La inceput mi s-a parut ca, din punct de vedere legislativ, totul este un haos, nimeni nu stie exact ce ai de facut, ce documente sau avize iti trebuie. Insa, am cunoscut mai multi antreprenori si ne sfatuim intre noi pentru ca nu avem informatiile necesare din partea autoritatilor”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, tanara antreprenoare care adauga ca legislatia din Romania este facuta pentru a sprijini companiile mari, nu micii antreprenori.

Chiar si asa, Cristina, a reusit sa sustina singura business-ul AlbAlb in primul an de existenta. Se ocupa de tot: de la legatura cu designerii si artistii colaboratori, pana la livrari catre clienti sau fotografii pentru social media.

Citeste si:
P&G deschide o fabrica de capsule detergent in Urlati
P&G deschide o noua fabrica,...

„De la bun inceput, am gandit un business pe care sa il incep cu cat mai putine riscuri: intr-un spatiu (din zona Piata Dorobantilor) care apartine familiei mele, fara niciun angajat. Dupa un prim an reusit, am prins curaj si voi incepe sa il dezvolt: am renovat cladirea, imi doresc sa extind numarul designerilor si al artistilor cu care colaborez (50 in prezent) si sa deschid, in parteneriat, o cafenea la demisol”, mai spune Cristina Olteanu.

Romanii vor cadouri ieftine, dar unice si speciale

Cele mai cautate obiecte din „magazinul-atelier” AlbAlb sunt bijuteriile - atat cele din metal, cat si cele din ceramica -, produsele de marochinarie si cadourile pentru barbati.

„In general, oamenii vor produse unicat sau in editie limintata, dar, in acelasi timp, sa aiba un pret redus, sub 100 de lei, daca este posibil. Multi dintre clienti nu fac diferenta intre un obiect cu cristale Swarovski si unul din plastic”, explica antreprenoarea care vinde, lunar, in valoare de 2500-3000 de euro.

Citeste si:
Studiu: Ce influenteaza loialitatea fata de un brand
Studiu Deloitte: Increderea...

Pentru ca majoritatea clientilor vin din online, Cristina a decis sa renoveze atelierul in aceasta vara si sa il faca mult mai vizibil pentru clientii care trec prin zona.

„In online avem un numar limitat de produse pentru ca multe sunt unicat si nu este eficient sa le punem pe site. Pana in prezent, circa 2-3 clienti intra zilnic in magazin, insa sper sa creasca numarul acestora odata cu renovarea”, mai spune antreprenoarea care a facut si un curs de investitii in arta la vestita casa de licitatii Sotheby's.

La cafea si cursuri de dezvoltare

Daca parterul cladirii este dedicat magazinului, la etajul casei din Dorobanti au loc diverse cursuri teoretice de dezvoltare personala sau ateliere practice de introducere in arta, istoria fimului, actorie, ilustratie botanica, broderie, tapiserie, decorare cu aur a obiectelor de ceramica sau eticheta.

„Cursurile sunt predate de lectori cu foarte mare experienta in domeniile respective. De exemplu, cursul de eticheta – unul dintre cele mai solicitate – este predat de Andreea Stefanescu, o romanca plecata de multi ani in Emiratele Arabe Unite, care a facut mult scoli de protocol, printre care una dintre din Elvetia, frecventata de cei din inalta societate din Marea Britanie”, explica Cristina Olteanu. O parte dintre cursanti, in drumul spre iesire, se opresc in magazin, de unde cumpara o bijuterie de autor sau vreun tricou printat.

Citeste si:
O noua parfumerie Obsentum, prima din afara Bucurestiului
Obsentum deschide o noua...

Tot pentru a aduce cat mai multi oameni aproape de magazin, Cristina vrea sa transforme demisolul cladirii intr-o cafenea.

„Am batut palma cu un operator de cafenele care va deschide si va administra acolo o cafenea. Astfel, se va crea mai mult vad si pentru magazinul de arta”, marturiseste Cristina.



Un alt proiect al Cristinei Olteanu este de a vinde obiecte romanesti de arta si in strainatate, cu ajutorul magazinului online.