Starbucks, 5 To Go, Coffee 2 Go, Narcoffee Roasters, Gloria Jean's sau Ted's Coffee sunt doar cateva dintre marile lanturi de cafenele prezente pe piata din Romania, care opereaza si in sistem franciza, pe langa locatiile proprii pe care le detin. Investitiile in cafenelele cunoscutelor branduri incep de la 14.000 de euro si ajung la 150.000 de euro, iar francizatii trebuie sa plateasca taxa de francizare si redevente lunare. In materialul de mai jos aflati ce valoare au taxele, care sunt investitiile necesare si care sunt cele mai mari cafenele din tara.

5 To Go

Lantul romanesc de cafenele 5 To Go, fondat de Radu Savopol si Lucian Badila, are cea mai mare expansiune dintre brandurile prezente pe piata, cu aproape 150 de locatii si o cifra de afaceri prognozata sa ajunga la 8 milioane de euro, potrivit datelor transmise de companii, la solicitarea wall-street.ro.

Pana la mijlocul lunii septembrie 2019, lantul de cafenele 5 to go detinea 132 de locatii, targetul pentru anul in curs fiind de 150 de locatii, in mai multe orase din Romania, printre care Oradea, Bucuresti, Cluj-Napoca, Ploiesti, Pitesti, Craiova, Braila, Ramnicu Valcea, Brasov, Constanta, Sinaia, Targoviste, Campina, Bacau si Suceava.

Investitia intr-o cafenea se ridica la 15.000 – 20.000 de euro, taxa de franciza fiind inclusa. Taxa de franciza este de 4.500 euro + TVA. Francizatii platesc doua sume: 4 % royalty si 1,5 % pentru marketing din cifra de afaceri.

In 2018, cifra de afaceri a brandului romanesc a ajuns la 5,5 milioane de euro, aproape dubla fata de anul precedent, cand a insumat 2,8 milioane de euro. Pentru anul acesta, 5 To Go si-a propus sa ajunga la o cifra de afaceri de 8 milioane de euro.

Companie Cifra de afaceri Numar de cafenele Taxa de francizare Redeventa lunara Investitie

Afacerilor celor mai mari cafenele in 2018. Sumele sunt exprimate in euro.

5 To Go 5.500.000 132 4.500 4,5% din cifra de afaceri + 1,5% costuri de marketing 15.000-20.000
Starbucks - 47 - - -
Ted's Coffee 3.000.000* 33 5.000-10.000 4% din cifra de afaceri + 1% costuri de marketing 30.000-60.000
Coffee 2 Go 1.300.000 40 1.000-2.000 200 16.000
Narcoffee Roasters 1.200.000 9 2.000-10.000 5% din cifra de afaceri + 1,5% costuri de marketing 14.000-85.000
Gloria Jean’s Coffees 974.000 7 25.000 8,5% din vanzari 120.000-150.000
Okfea 200.000 5 3.500 + TVA 3,5% din cifra de afaceri + 1,5% costuri de marketing 10.000-20.000

Sursa date: Datele transmise de companii la solicitarea wall-street.ro.

Ted's Coffee

Reteaua Ted’s, controlata de Vasile Andreica, va avea la sfarsitul anului 2019 un numar de 33 de locatii, 15 dintre ele fiind in franciza; 7 locatii, 3 in afara Bucurestiului si 4 in Capitala sunt in curs de deschidere. Cafenele Ted’s sunt prezente in Ploiesti, Brasov, Cluj, Oradea, Timisoara, Iasi, urmand ca in scurt timp sa fie deschise in Craiova si Galati.

Investitia intr-o cafenea depinde de locatie si dimensiune si incepe de la 30.000 de euro si creste pana la 60.000 euro pentru locatiile mai mari. Francizatii trebuie sa mai plateasca o redeventa lunara de 4% din cifra de afaceri, la care se adauga 1% costuri de marketing. Taxa de intrare in franciza se situeaza intre 5.000 si 10.000 de euro in functie de tipologia si marimea locatiei.

Cifra de afaceri a cafenelelor estimata pentru anul 2019 este de aproximativ 3 milioane de euro.

Coffee 2 Go

Coffee 2 Go, lantul de cafenele aflat in proprietatea lui Vlad si Iulianei Timaru si a lui Mircea Radulescu, a deschis pana in prezent 40 de minicafenele in Bucuresti, Brasov, Sibiu, Cluj Napoca, Buzau, Braila si Piatra Neamt. Din total, 80% sunt in regim de franciza, iar pana la finalul anului vor mai fi deschise inca 15 minicafenele in regim de franciza.

Investitia initiala intr-o cafenea ajunge la suma de 16.000 euro, TVA inclus, atat in cazul kiosk-urilor, cat si in cazul cafenelelor onside. La kiosk investitia initiala, incluzand totalitatea echipamentelor, personalizare, transport, training, chirie spatiu, cheltuieli de racordare la utilitati, costuri de autorizare, se ridica la circa 12.000 euro, plus TVA. Investitia pentru un Coffee 2 Go Inside, cu o suprafata de 20 de metri patrati este de 13.000 de euro plus TVA. In ambele situatii, se adauga si taxa de intrare in franciza, in valoare de 2.000 euro pentru Coffee 2 Go Inside si 1.000 euro pentru Coffee 2 Go kiosk.

Pe perioada de derulare a contractului, francizatii platesc o redeventa lunara – adica, contravaloarea serviciilor de know-how (brand, retetar, consultanta), transfer de proprietate intelectuala, apartenenta la un grup de societati similare. Aceasta redeventa este in cuantum fix, si nu procent din vanzari, care este de 200 euro + TVA atat pentru Inside, cat si pentru Kiosk.

Gloria Jean's Coffee

In prezent, in Romania, Gloria Jean’s Coffees are deschise 7 cafenele, doua dintre acesta sunt operate in regim propriu (corporate), iar 5 sunt operate in sistem de franciza. Reteaua de cafenele este prezenta in Bucuresti, Pitesti, Constanta si urmeaza sa intre in Brasov, in 2020.

Investitia inr-o cafenea de dimensiuni standard este intre 120.000 si 150.000 de euro. Redeventa lunara este de 8,5% din totalul vanzarilor, iar taxa de intrare in franciza este de 25.000 de euro.

In 2018, Gloria Jean's Coffee a inregistrat o cifra de afaceri de 4.626.937 de lei, iar pentru acest an este asteptata o cifra de afaceri de 5.163.000 de lei.

Narcoffee Roasters

Narcoffee Roasters, lantul de cafenele de specialitate detinut de catre Marcelus Suciu, fondatorul Marty Restaurants si Dan Isai, fondatorul Salad Box, are in prezent noua locatii: doua coffee shop-uri si doua kiosk-uri in Cluj, doua coffee shop-uri in Bucuresti, un coffe shop in Baia Mare si unul in Praga, in regim de franzia.

Bugetul initial de investitie variaza in functie de suprafata pe care se desfasoara conceptul. Astfel, pentru o suprafata mica, de 4-10 mp, un Coffee Corner, investitia poate ajunge pana la 14.000 - 15.000 de euro. Pentru un kiosk sau o locatie mica, care are o suprafata de 10-30 mp, investitia se ridica la 24.000 - 25.000 de euro.

Intr-un coffee shop cu o suprafata de 30-70 de mp, investitia este de 40.000 - 65.000 de euro, in timp ce pentru suprafetele mari, de peste 70 mp, investitia porneste de la 70.000 si poate ajunge pana la 85.000 de euro.

Taxa pentru franciza difera in functie de marimea cafenelei, de la 2.000 de euro, pentru un coffee corner (suprafata 4-10 mp), la 3.000 de euro, un kiosk (10-30 mp), 8.000 de euro, pentru un coffee shop (30-70 mp) si 10.000 de euro, pentru un coffee shop cu bucatarie, cu o suprafata de 70-100 mp.

Starbucks

Starbucks are un total de 47 de cafenele, din care 26 sunt in Bucuresti, iar restul sunt in marile orase: Timisoara, Cluj, Iasi, Sibiu, Brasov si Constanta, dar si in Baia Mare, Galati, Oradea si Ploiesti.

Grupul AmRest, un gigant polonez din domeniul HoReCa, care opereaza in sistem de franciza cafenele Starbucks in Romania, nu a oferit informatii despre cifra de afaceri a lantului de cafenele din Romania sau despre investitia necesara intr-o cafenea.

Okfea

In prezent, exista 5 locatii proprii Okfea, doua in franciza si 7 in curs de dezvoltare. In functie de suprafata spatiului, investitia se situeaza intre 10.000 de euro si 20.000 de euro, incluzand si taxa de intrare in franciza, de 3.500 de euro + TVA. Contractul se semneaza pe o perioada de 5 ani. Francizatul mai achita o taxa de 3,5% din cifra de afaceri + TVA (redeventa lunara) si o taxa de 1,5% + TVA pentru activitati de marketing si promovare.

Okfea, fondat de Andreea Radu si David Ioanitescu, este prezent doar in Bucuresti, insa urmeaza sa deschida locatii in franciza in Brasov, Targu Jiu, Giurgiu si Craiova.

In 2018, cifra de afaceri a intregului grup a fost de aproape 200.000 de euro, cu un profit de circa 10.000 de euro. Pentru anul 2019, fondatorii estimeaza o cifra de afaceri de 500.000 de euro pentru intregul grup, cu un profit intre 35.000 si 50.000 de euro.

Citeste si:
Narcoffee Roasters intra pe piata din Sibiu pana la finalul anului
Clujenii de la Narcoffee...

Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
De la corporatisti, la botezuri: cum se impart afacerile in cofetarie