Cu afaceri estimate in crestere in 2019, lantul romanesc de cafenele Coffee 2 go, fondat de Vlad Timaru, Iuliana Timaru si Mircea Radulescu, va intra pana la finalul anului in cinci noi orase, urmand sa isi extinda prezenta cu 15 minicafenele si planuieste sa faca propria scoala de barista pentru francizati.

„Pana in prezent au fost deschise 40 de minicafenele sub brandul Coffee 2 Go, din care 80% sunt in regim de franciza, iar pana la finalul anului vor mai fi deschise inca 15 minicafenele in regim de franciza”, a declarat, pentru wall-street.ro, Vlad Timaru, cofondator Coffee 2 Go.

Coffee 2 Go este prezent in Bucuresti, Brasov, Sibiu, Cluj Napoca, Buzau, Braila si Piatra Neamt, iar pana la finalul anului se va extinde in cinci noi orase. „Vom deschide in cursul lunii octombrie si in Targoviste si Alba Iulia, iar pana la sfarsitul anului si la Craiova, Timisoara si Rosiorii de Vede”, a spus Vlad Timaru.

Cifra de afaceri globala la nivel de 2018 a fost de 1,3 milioane de euro, iar media profitului net a fost de 17% si o EBITDA de 20%. Pentru 2019, fondatorii estimeaza o cifra de afaceri globala de 1,5 milioane de euro, pastrand un nivel procentual al profitului net si al EBITDA.

Investitia initiala intr-o cafenea de tip „kiosk” sau „inside” ajunge la 16.000 de euro, inclusiv TVA si variaza in functie de spatiul ales, fiind necesare cheltuieli pentru echipamente, chirie, garantia spatiului, racordarea la utilitati, amenajarea spatiului si mobilierul interior, stocul initial de marfa, sistemul de fiscalizare si gestiune, costurile de autorizare si taxa de intrare in franciza.

Citeste si:
Cat costa sa deschizi o cafenea in marile lanturi?
Afacerile celor mai mari...

„La Kiosk investitia initiala, incluzand totalitatea echipamentelor, personalizare, transport, training, chirie spatiu, cheltuieli de racordare la utilitati, costuri de autorizare, se ridica la circa 12.000 euro, plus TVA. In acelasi timp, investitia pentru un Coffee 2 Go Inside, cu o suprafata de 20 de metri patrati, de exemplu, este de 13.000 de euro plus TVA. In ambele situatii, se adauga si taxa de intrare in franciza, in valoare de 2.000 euro pentru Coffee 2 Go Inside si 1.000 euro pentru Coffee 2 Go Kiosk”, explica Timaru.

Criterii pentru a fi francizat Coffee 2 Go

Pentru a fi acceptat in franciza Coffee 2 Go trebuie sa indeplinesti mai multe criterii, printre care alegerea unui spatiu potrivit, care cade in sarcina celui care isi doreste cafeneaua, urmand sa fie validata de fondatori. Pentru Coffee 2 Go Kiosk, suprafata minima este de 4 metri patrati, iar pentru Inside este de 20 de metri patrati.

„Am dezvoltat proceduri de selectie a francizatilor mai sofisticate pentru a reduce riscurile si care sa asigure succesul afacerii la care se angajeaza. Dupa selectia preliminara, viitorilor francizati li se cere sa fie absolventi ai cursurilor de antreprenoriat basic si barista advanced organizate de noi. Doar acesti absolventi vor putea deveni francizati Coffee 2 Go. In perioada urmatoare, planificam chiar sa avem propria scoala de barista pentru francizatii Coffee 2 Go”, explica Timaru.

Contractul de franciza are o durata de 5 ani, iar dupa aceasta perioada francizatul are posibilitatea sa opteze pentru prelungirea contractului, cu o perioada de inca 5 ani. Pe perioada de derulare a contractului, francizatii platesc o redeventa lunara de 200 euro, plus TVA, atat pentru Inside, cat si pentru Kiosk.

Citeste si:
Narcoffee Roasters intra pe piata din Sibiu pana la finalul anului
Clujenii de la Narcoffee...

Sursa foto: Facebook Coffee 2 Go

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Joburi de weekend: ce optiuni ofera piata muncii