Vânzările Grupului Agricola, unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România, au crescut în ultima perioadă, în contextul pandemiei de Coronavirus care golește rafturile cu alimente din magazine. Compania anunță că plafonează prețurile produselor și că s-a oferit să finanțeze achiziția de materiale specifice de protecție și realizarea unui laborator performant de analize pentru Spitalul Județean din Bacău.

„Nu putem vorbi de o afectare în mod direct a activității noastre, poate doar de o îngrijorare în rândul oamenilor și, evident, de timp alocat gestionării riscului. Măsurile impuse de autorități sunt juste. Am solicitat companiilor din Grupul Agricola să plafoneze prețurile la toate produsele noastre la prețul mediu al ultimelor trei luni și să facă demersuri către toți distribuitorii și partenerii noștri din retail să aibă aceeași conduită. Achizițiile se derulează normal. Înregistrăm doar mici sincope la achiziția echipamentelor industriale, întârziată de livrările unor componente din China. Unitățile de producție ale Grupului Agricola lucrează în prezent la 110% capacitate”, a declarat Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola, pentru wall-street.ro.

În această perioadă, în care rafturile magazinelor se golesc de alimente, pe fondul pandemiei de Coronavirus și a măsurilor impuse de autorități, comenzile producătorului de carne au crescut, fiind nevoit să refuze o parte dintre ele. Livrările, însă, se desfășoară normal.

„Cererea este mai mare. Onorăm comenzi cu 5-7% mai mari față de vânzările înregistrate în lunile normale, diferențiat pe categoriile de produse din portofoliu. Nu putem onora chiar toate comenzile deoarece producția se planifică cu multe luni înainte, în special la pui și salamuri crud-uscate, iar capacitățile de producție au limite”, a explicat Horoi.

Măsuri pentru evitarea răspândirii COVID-19

În ultima perioadă, Agricola a luat mai multe măsuri de gestionare a riscului.

  • Compania a interzis și a limitat în funcție de necesități accesul din exterior al persoanelor în funcție de specificul fiecărui punct de lucru;
  • A suplimentat în toate punctele de lucru mijloacele și materialele de igienă și protecție pentru angajați;
  • A instituit un program defalcat de acces al angajaților la programul de lucru și o procedură de verificare zilnică din punct de vedere epidemiologic a angajaților, pe care îi instruiesc și ajută să înțeleagă momentele speciale prin care trecem.

„Suntem pregătiți să limităm efecte nedorite – la nevoie inclusiv angajarea de personal, relocarea acestuia din alte sectoare și companii ale Grupului. Să nu uităm că firmele din Grupul Agricola sunt incluse în Infrastructura Critică Națională și au datoria conform legii să sprijine populația în momente de criză”, precizează Horoi.

Pandemia de Coronavirus oprește temporar lansarea de noi produse Agricola, compania din Bacău urmând să gestioneze situația actuală și să finanțeze achiziția de materiale specifice de protecție și realizarea unui laborator performant de analize pentru Spitalul Județean din Bacău.

„Nu putem vorbi încă de o afectare a planurilor de dezvoltare. În ceea ce privește lansarea de produse noi și campaniile de promovare, am luat pauză. Ne concentrăm energiile pe activitățile curente și gestionarea riscului. Ne dorim să fim capabili ca noi să ajutăm statul în aceste momente dificile. De altfel, ne-am oferit disponibilitatea de a finanța achiziția de materiale specifice de protecție și realizarea unui laborator performant de analize pentru Spitalul Județean”, a mai spus Grigore Horoi.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România și principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2019 a împlinit 27 de ani de la înființare. Agricola deține 18% din piața cărnii de pui, este lider cu 19% din piața de semipreparate și produse de tip ready-meal. Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2019 o cifră totală de afaceri de aproximativ 768,2 milioane de lei, circa 162 de milioane de euro, cu 8% mai mult față de anul precedent. Pentru 2020, grupul își propune o creștere de 5%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri