5 Mai 2020

Șerban Radu, CEO Cărturești: Canalul online, unde am crescut cu 300%, nu compensează închiderea magazinelor fizice



Activitatea online a Cărturești a crescut cu 300% de la debutul pandemiei de Coronavirus în România, dar canalul online de vânzare nu a compensat pierderile înregistrate de închiderea magazinele fizice, a declarat Șerban Radu, CEO Cărturești, în cadrul retailArena Sessions, conferință organizată de Retail.ro și Wall-street.ro.

„Am fost extrem de afectați. Am petrecut primele săptămâni încercând să stabilizăm situația, să vedem ce putem face pentru a nu merge direct în faliment. Am început să ne uităm la reconstrucție. Am mers pe activități online. Am avut creștere de 300%, probabil, dar nici pe departe cât să acopere închiderile din zona de retail. Am avut multe activități în online și ele au strâns și 20.000 de oameni, online. Am încercat să creștem activitatea online pentru a ne ține în funcțiune și furnizorii. Noi avem peste 1.000 de furnizori, din România, numai. Sunt și ei afectați, dar mai puțin decât noi”, a declarat Șerban Radu, citat de Retail.ro.

În decembrie, Cărturesti a deschis în București Mall Vitan un nou magazin pentru pasionații de cărți, papetărie și cadouri.

„În paralel, încercăm să conturăm o strategie pentru termen mediu și lung. Mi se pare important să nu lăsăm virusul să ne lovească mai mult decât a făcut-o deja. Problema noastră mai mare este cum reacționăm. (...) Canalul online nu îl compensează, însă, pe cel offline”, a spus Radu.

Lanțul de librării Cărturești a apărut, în România, în anul 2000. Prima librărie a fost deschisă în București, extinzându-se, ulterior, în Iaşi, Timişoara, Cluj, Constanţa, Suceava, Braşov și Arad.



Citeste si