STUDIU: Mediul de afaceri estimează o scădere medie de 10% până la finele anului 2020

91% dintre companii se simt afectate de epidemia de Coronavirus, cu un impact mediu total de -10.2% pentru 2020. Cele mai vizibile efecte ale epidemiei de COVID-19 sunt reducerea cifrei de afaceri și impactul produs de suspendarea activităților companiei, fie că este vorba despre activitatea de business curent sau a unor evenimente care urmau a fi organizate, arată un studiu MKOR.

Impactul coronavirus în mediul de afaceri

Impactul mediu estimat este de 100.000 de Euro, cu până la 100% din cifra de afaceri. Cu cât reprezentanții companiilor sunt mai pesimiști în privința evoluției pe 2020, cu atât valoarea medie a impactului este în creștere.

La data realizării studiului, aproape 1 din zece organizații (întreprinderi mari) nu se simțeau afectate în niciun fel de epidemia de coronavirus.

Microîntreprinderile tind să fie cele mai afectate de efectele epidemiei de COVID-19. Totuși, sunt mai puțin sensibile la efectele cauzate de indisponibilitatea personalului, probabil și datorită faptului că aceste organizații tind să aibă foarte puțini angajați.

Măsuri aplicate de organizațiile din România

95% dintre companii au luat măsuri pentru a supraviețui crizei provocate de COVID-19, iar 90% au luat măsurile imediat după începerea situației de urgență.

Citeste si:
Reprezentanții mediului de afaceri nu au încredere în instituțiile...
STUDIU MKOR: 72% din...
Citeste si:
Pasi de urmat in caz ca suspectezi ca ai coronavirus
Pasi de urmat in caz ca...

Cele mai frecvente sunt măsurile financiare, ce protejează cashflow-ul pe termen scurt și mediu, urmate de măsurile de protecția a angajaților și măsurile pentru pivotarea activității.

“Anumite măsuri sunt însă amânate pentru vară (lunile iunie-iulie), în funcție de evoluția contextului general pe termen scurt. Acest lucru înseamnă că, dacă nu vom fi martorii unei reveniri economice, chiar și timide, estimăm că vor urma noi valuri de măsuri la final de Q2 și început de Q3, menite să asigure continuitatea organizațiilor din mediul de afaceri.”, declară Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Cele mai prudente organizații sunt cele din industria bunurilor de larg consum, cu un număr record de 6.5 măsuri luate. De asemenea, se remarcă o prudență sporită și în rândul organizațiilor din industrii precum consultanță, automotive și turism, care au luat în medie 4.5 măsuri pentru menținerea operațiunilor pe parcursul și după finalizarea carantinei impuse de epidemia de COVID-19. Media la nivelul țării este de 3.5 măsuri luate într-o organizație.

La momentul derulării studiului, 12% dintre organizații luau în considerare reducerea salariilor, cu un procent mediu de 37%.

Citeste si:
Guvernul a adoptat prelungirea stării de alertă cu 30 de zile
Turcan: Guvernul a adoptat...

Studiul MKOR a fost realizat pe un eșantion de 243 de companii din România, în perioada 25-30 aprilie. Structura eșantionului: 89% afaceri antreprenoriale, 5% companii multinaționale, 2% ONG-uri și 4% alt tip de organizație. După mărimea organizației, eșantionul este format din 67% microîntreprinderi, 22% întreprinderi mici, 8% întreprinderi medii și 3% întreprinderi mari. Studiul complet poate fi accesat pe site-ul MKOR.

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri