Cum s-a adaptat o brutărie în pandemie și a construit o comunitate pentru cei care voiau să-și facă pâine cu maia acasă

Grain Trip, o brutărie din București, afectată de pandemia de coronavirus, a găsit o variantă pentru a se menține pe linia de plutire și, poate chiar mai important, în gândurile consumatorilor. Brutăria și-a transformat spațiul de luat masa într-o băcănie și a mizat pe online și social media într-o perioadă în care oamenii erau nevoiți să stea în case. A ajuns astfel să construiască și să țină aproape o comunitate de peste 4.000 de persoane care s-au adunat cu un scop: să învețe să facă maia, scrie retail.ro.

Pandemia de COVID-19 a afectat mai multe industrii, iar printre primele domenii care au resimțit efectele crizei se numără și HoReCa. Deschisă în urmă cu doi ani, Grain Trip are, din luna aprilie a acestui an, și o locație fizică, în București, care odată cu impunerea restricțiilor de circulație, s-a transformat în locație de comercializare și livrare a produselor. Pe lângă produsele de panificație din maia și ingrediente naturale – pâine, baghete, croissante – Grain Trip produce și paste fresh, sosuri și comercializează produse de băcănie, dar și coșuri de dospit, vase ceramice de copt și grătare de răcire.

“Am început să facem livrări de la începutul lunii aprilie, în sistem propriu. Din păcate comisioanele practicate de platformele de profil depășesc cu mult marjele noastre de profit, așa încât ne-ar fi imposibil să fim prezenți acolo”, spune Valentina Ion, fondatoarea Grain Trip, pentru retail.ro.

Comezile se realizează pe WhatsApp, unde brutăria are un cont premium, o variantă de lucru în această perioadă, după cum spune Valentina, dar și în cadrul magazinului online de pe Facebook. “Avem intenția de a avea și o prezență online, dar în ultima vreme nu am avut timp să ne ocupăm cum trebuie. Sperăm să fim online cât de curând”.

Citește și: Bakeronline.ro, platforma care oferă ocazia afacerilor mici și mijlocii din industria de panificație, cofetărie și ciocolaterie să treacă GRATUIT în online

Citeste si:
Pain Plaisir va crește producția de pâine cu 30%, după mutarea în...
Pain Plaisir mută producția...

Pandemie și brutărie

Grain Trip avea o producție mai mică decât cererea încă dinainte de pandemia de Covid-19, din cauza proceselor complicate pentru fiecare produs în parte. “Nu am văzut modificări majore în vânzări, având o producție limitată. Cererea de produse nu a scăzut, mai ales de când am introdus și sistemul de livrări. Ce am văzut este o rearanjare a vânzarilor pe categorii, cu produsele de băcănie care câștigă tot mai mult teren”, explică fondatoarea brutăriei.

Separat de toate modificarile pe care le-au făcut in fluxurile de la brutărie, care a rămas deschisă în continuare, dar cu implementarea măsurilor de distanțare socială, fondatorii brutăriei au lansat într-o după-amiază de duminică o provocare clienților săi.

“Nefiind siguri de ce ne rezervă viitorul am întrebat cine vrea să învețe împreună cu noi să își crească o maia de la 0 și apoi să facă pâine cu maia. Atât și nimic mai mult. Răspunsul a fost amețitor, până a doua zi aveam sute de share-uri, sute de mesaje, mii de oameni înrolați, iar grupul a fost creat pentru a avea un cadru organizat, separat de pagina brutăriei, unde noii noștri prieteni Homebakers să se desfășoare. Homebakers by Grain Trip a depășit deja 4500 de membri și se conturează a fi o comunitate foarte legată și implicată în această terapie a pâinii făcute în casă, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Oamenii au găsit în aceste vremuri tulburi un refugiu, o activitate care este și utilă și plăcută”, povestește Valentina Ion.

Citește mai multe despre povestea brutăriei și comunitatea Homebakers by Grain Trip pe retail.ro.

Citeste si:
Coronavirus 18 mai | Rata de incidență din București, în continuă...
Coronavirus 18 mai | Rata de...

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri