Cum poate salva digitalizarea un business în noua realitate mondială

Pandemia a schimbat radical mediul de lucru global, dar deschide oportunități de care să profite micile și marile afaceri, în condițiile în care, în ultimele luni, trendul integrării retailului în online a accelerat masiv. Mai ales pentru unele afaceri, necesitatea de a trece numai la vânzări online a fost o provocare. Însă digitalizarea a creat oportunități remarcabile pentru astfel de firme.

„E o schimbare uriașă. Pentru multe afaceri, e ca și cum ar fi Black Friday în fiecare zi. E o nouă eră pentru acestea”, a declarat Eileen O’Mara, de la platforma de plăți online Stripe, citată de publicația irlandeză Business Post.

Digitalizarea - instrument inovator pentru businessuri

„Digitalizarea afacerii nu reprezintă doar «un cec în alb» pentru supraviețuire, dar mai ales apariția unui contingent de antreprenori cu viziuni inovatoare și competențe de adaptare rapidă la noua realitate a businessului global. Consider că va apărea o nouă generație de antreprenori care va avea capacitatea de a deveni un liant între entitățile manufacturiere și piață. Logistica proceselor comerciale poate deveni o oportunitate pentru cei care vor înțelege să satisfacă necesitățile clienților în timp real. Spre exemplu, la nivelul unor aglomerări urbane, să intri în posesia unui produs sau serviciu în maximum o oră. Serviciile de notariat, consultanță juridică, consultanță financiară, serviciile publice, parțial consulturile medicale etc. trebuie să părăsească modelul clasic al interacțiunii într-un sediu costisitor, într-un interval orar rigid și strâmt. Societățile care vor învăța din această criză vor crea condițiile cadru necesare virtualizării proceselor administrative și comerciale”, susține omul de afaceri Daniel Metz, CEO al NTT DATA Romania.

Relansarea operatorilor economici se poate face și cu instrumente negociate de România cu Comisia Europeană, de la acordarea de granturi de 10% din cifra de afaceri destinată capitalului de lucru necesar finanţării activităţilor curente, până la voucherele de consum, inclusiv cele de turism, pentru procesul de digitalizare.

Veste de salvare pentru IMM-uri

În România, noua realitate a oferit oportunitatea marilor companii de înaltă tehnologie de a veni în sprijinul companiilor mici și mijlocii. Astfel, afacerile care vor să-și sporească prezența online pot primi consultanță, servicii și produse de la Google. „Este o perioadă dificilă pentru toate companiile, dar mai ales pentru IMM-urile care își desfășoară întreaga activitate în offline. Prin site-ul “Google pentru IMM-uri” ne propunem să venim în ajutorul celor care ar putea să îşi continue o parte din activitate în online, dar din păcate nu au cunoştinţele sau resursele necesare pentru a face pasul din offline în online. Atât consultanța, cât și resursele Google disponibile pe acest site sunt gratuite”, a precizat Dan Oros, Head of Marketing Google România.

Citeste si:
El Beltagy, Vodafone: Simțim nevoia să realizăm lucrurile mai alert
Mostafa El Beltagy, Vodafone...

De asemenea, compania românească Dendrio Solutions, parte a grupului Bittnet, a lansat „Business Continuity”. Prin intermediul acestei campanii, IMM-urile din România pot beneficia de soluții tehnologice gratuite oferite de Cisco, Microsoft și Amazon în parteneriat cu Dendrio, pentru a se realiza continuitatea afacerilor prin digitalizare.

Sursa foto: shutterstock.com/ My Life Graphic


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Cîţu: Succesul IMM Invest este incontestabil
Setari Cookie-uri